Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgeloste vragen.  (gelezen 2678 keer)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Opgeloste vragen.
« Gepost op: 2009/06/16, 09:30:47 »
Zeg over dat [opgelost vastgezette topic]. Kunnen we niet alle, en bij deze doe ik dat dus, regelmatige bezoekers vragen om onder hun berichtjes de zin te plaatsen hoe je als vragensteller iets als opgelost moet marken. Kijk als de 200 vaste bezoekers/beantwoorders van dit forum dat onder hun berichtjes gaan zetten, wordt het heel duidelijk voor de vragensteller(s) wat er verwacht wordt! Is dit wat?
« Laatst bewerkt op: 2009/06/16, 14:50:53 door siegi »

Re: Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/16, 09:35:42 »
ok, dat is duidelijk. Is in alle vacatures voorzien omdat dit (en ineens vele andere) topic(s) niet meer sticky is?

De vacatures die op de site staan, zijn normaal nog open.

http://www.ubuntu-nl.org/ubuntunl/vacatures

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/16, 09:45:34 »
Zeg over dat [opgelost vastgezette topic]. Kunnen we niet alle, en bij deze doe ik dat dus, regelmatige bezoekers vragen om onder hun berichtjes de zin te plaatsen hoe je als vragensteller iets als opgelost moet marken. Kijk als de 200 vaste bezoekers/beantwoorders van dit forum dat onder hun berichtjes gaan zetten, wordt het heel duidelijk voor de vragensteller(s) wat er verwacht wordt! Is dit wat?

Z0iets bedoel ik.....

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/16, 11:13:19 »
Goed idee op zich, m'n onderscrift tekens zijn op :(

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/16, 11:49:31 »
Zeg over dat [opgelost vastgezette topic]. Kunnen we niet alle, en bij deze doe ik dat dus, regelmatige bezoekers vragen om onder hun berichtjes de zin te plaatsen hoe je als vragensteller iets als opgelost moet marken. Kijk als de 200 vaste bezoekers/beantwoorders van dit forum dat onder hun berichtjes gaan zetten, wordt het heel duidelijk voor de vragensteller(s) wat er verwacht wordt! Is dit wat?
lijkt me gewoon slimmer om die opgelost knop te plaatsen, bovendien heb ik die ruimte niet meer in mijn onderschrift.


Ja je bedoelt die knop als onderdeel van de forumsoftware? Uiteraard veel beter.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/16, 11:52:52 »
Waarom? Omdat anderen het anders niet kunnen vinden hoe het moet?
Hier is dus al een meningsverschil over ontstaan. http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/waarom-geen-sticky-meer/

En ik maak liever zelf uit wat ik in mijn onderschrift heb staan, jij niet?



Ja, ik dacht ook dat er verschillende leden zich over die forumsoftware wilden buigen om tot zo'n opgelost knop te komen, dat is jammer inderdaad. Dat sticky loslaten had ook niet gehoeven. Maargoe roeiend met de riemen die we hebben, en [opgelost] is zo'n essentieel onderdeel van een forum...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #6 Gepost op: 2009/06/16, 13:21:27 »
Het nadeel is dan wel dat er helemaal niks meer toegevoegd kan worden. Een duidelijkere handleiding voor een oplossing bijvoorbeeld. Of een extra update, whatever.

Re: Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #7 Gepost op: 2009/06/16, 14:30:39 »
Tja, over die opgelost knop, daar is men blijkbaar nog niet helemaal uit. Er zouden mensen naar gaan kijken, maar dit blijkt of een loze belofte of men is er nog steeds niet aan toegekomen of wellicht vergeten. Ik weet het niet.
Het is en blijft jammer dat die knop er niet is en ik hoop in een niet al te lange tijd dat deze er toch weer komt.

Ik heb me erachter gezet en kan zeggen dat ik zover ben dat er een opgelost knop staat zoals op het oude forum. Alleen werkt deze nog maar enkel op het standaard thema.
Zodra hij op ons thema werkt, moet er nog getest worden en er zouden eventueel problemen kunnen zijn met de Pretty URLs mod.
Dus even geduld :).

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Vacatures nieuwe Teamleden
« Reactie #8 Gepost op: 2009/06/16, 14:47:46 »
(deze discussie hoort eigenlijk in een ander topic)
Het liefst heb ik natuurlijk beide, maar als dat echt niet kan is de opgelost-knop wel handiger ja.

Hoeveel moet er eigenlijk aangepast worden aan die mod? Is ons thema zoveel verschillend van de standaard?
Is er een mogelijkheid om de gegevens van de vorige forumsoftware te importeren? De data is er nog wel, voor zover ik weet.

Offline siegi

  • Lid
Re: Opgeloste vragen.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/06/16, 14:55:30 »
Ik heb het bij deze ook even afgesplitst,

@johan die oude data lijkt me niet echt interessant, ondertussen zitten we toch alweer bijna een half jaar met een nieuw forum.
Bovendien is die opgelost knop er ook niet altijd geweest, ik denk maar ongeveer een klein jaar ofzow. En als ik me goed herinner werd het in het verleden ook niet zo consequent toegepast.
 

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Opgeloste vragen.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/06/16, 15:55:51 »
consequent wordt nooit iets toegepast siegi, maar frequent zeer zeker, en het gaf direct een helder overzicht.
En de opgelost optie was er reeds 2 jaar toen.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Opgeloste vragen.
« Reactie #11 Gepost op: 2009/07/18, 22:12:18 »
Ach, is die functie nu nog steeds niet terug? :P
Bij deze bied ik mij aan als vrijwilliger om een nieuw topic solved systeem te ontwerpen,
dat perfect integreert op dit forum en dat heel erg op het oude systeem lijkt.
(En dat kan ik garanderen, aangezien deze functie op het oude forum ook mijn werk was)

De huidig bestaande "topic solved" mod is erg onhandig en werkt niet zoals men zou verwachten.
Ik heb hem daarnet zelf even getest op een eigen SMF forum.

Ik kan meteen aan de slag, maar volledige toegang tot de forum source zou wel zeer handig zijn,
zodat ik het meteen aan dit template kan aanpassen.. anders moet er manueel nog een en ander aangepast worden.
Ook aangezien we met pretty URL's werken nu.

Vroeger was de source in te zien op https://code.launchpad.net/ubuntu-nl-website
maar de enige branch daar is nu "abandoned" ... Waarom overigens?

Nja. Laat maar weten.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline siegi

  • Lid
Re: Opgeloste vragen.
« Reactie #12 Gepost op: 2009/07/18, 22:45:08 »
Ik sta er volkomen achter, nunslaughter was er tijdje geleden ook mee bezig.
Hiervoor had ik toen snel een testforum aangemaakt http://siegie.sin.khk.be/smf
Maar dennis had enkele eisen voor de mod, die nunslaughter niet direct kon vervullen.

Zelf heb ik de kennis er niet voor, dus ben heel blij met het voorstel van profox.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Opgeloste vragen.
« Reactie #13 Gepost op: 2009/07/18, 23:30:30 »
Zelf heb ik de kennis er niet voor, dus ben heel blij met het voorstel van profox.
Dat had mijn tekst kunnen zijn :lol:
Profox toegang geven, kan jij dat regelen Siegi?
Misschien kan het een "echte" mod worden van SMF, wij zijn toch niet de enigen..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Opgeloste vragen.
« Reactie #14 Gepost op: 2009/07/19, 00:20:31 »
Inderdaad, de mod die op de site van SMF te downloaden is, is onduidelijk en onhandig.

Daarom was ik er zelf aan begonnen en op het forum van siegie staat het resultaat. Ik was er mee gestopt omdat Dennis wat opmerkingen had waar ik weinig mee kon doen omdat ik geen ervaring met php en SMF heb en er dus heel wat tijd inkruipt voordat ik iets uitgezocht en uitgeprobeerd heb.

Dus als gij nu de tijd hebt, des te beter :).

Offline siegi

  • Lid
Re: Opgeloste vragen.
« Reactie #15 Gepost op: 2009/07/19, 09:33:14 »
Zover ik gisteren van profoX verstan had, is hij niet veel met bijv een admin toegang.
Hij had de code van de template nodig ofzow.

Maar ik zal in elk geval profox, in zovere het voor mij mogelijk is verder helpen.