Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XP onder Virtual Box  (gelezen 2100 keer)

nom001

  • Gast
XP onder Virtual Box
« Gepost op: 2008/07/14, 10:58:41 »
Hallo allemaal

Ik heb Windows XP geinstalleerd binnen SUn xVM VirtualBox.
Alleen heb ik het volgende: de grootte van het scherm is beperkt in die zin dat het ongeveer de grootte heeft van 800x600.
Als ik de beeldschermresolutie binnen Windows aanpas naar bv. 1600x1200 blijft het hoofdscherm onveranderd.
Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?
Alvast bedankt!
Ron

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
XP onder Virtual Box
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/14, 11:27:44 »
ìnstalleer de questadditions in virtualbox, als je de virtuele xp hebt gestart zie je bovenin beeld: devices ga dan naar de install guist additions. In windows krijg je een installer te zien, deze uitvoeren. Dan kun je de juiste res. aanpassen.

succes
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
XP onder Virtual Box
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/14, 12:21:11 »
En met Ctrl-F ga je naar een voledig scherm ...........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

nom001

  • Gast
XP onder Virtual Box
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/14, 12:42:56 »
Citaat van: Idzme
ìnstalleer de questadditions in virtualbox, als je de virtuele xp hebt gestart zie je bovenin beeld: devices ga dan naar de install guist additions. In windows krijg je een installer te zien, deze uitvoeren. Dan kun je de juiste res. aanpassen.

succes
als ik install guist additions aanklik gebeurd er helemaal niks.
doe ik iets verkeerds?

XP onder Virtual Box
« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/14, 14:05:45 »
Als je in xp bent en je hebt install guest addons dan zou je normaal een venster krijgen waar je moet beginnen te installeren als je die niet krijgt moet je in Deze Computer kijken en als het goed is kun je het daar vinden :D

nom001

  • Gast
XP onder Virtual Box
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/15, 16:05:45 »
Citaat van: shinger
Als je in xp bent en je hebt install guest addons dan zou je normaal een venster krijgen waar je moet beginnen te installeren als je die niet krijgt moet je in Deze Computer kijken en als het goed is kun je het daar vinden :D
heb gekeken en zie daar niet iets staan in de trant van  install guest addons
onder welke tabblad zou ik dan moeten kijken volgens jou?

joostmeijer

  • Gast
XP onder Virtual Box
« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/15, 20:16:13 »
Hoi,

Ik heb een vraagje m.b.t. virtual box, ik heb nou een aantal verschillende dingen gelezen en ze zeggen allemaal wat anders. Vraag: "is het mogelijk om vanuit Linux in mijn Windows partitie te werken, of moet ik Windows in virtual box installeren".

Mvg

Joost

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
XP onder Virtual Box
« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/15, 20:27:05 »
Vanuit Ubuntu kan je gewoon lezen en schrijven van je Windows partitie, geen probleem .........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

joostmeijer

  • Gast
XP onder Virtual Box
« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/15, 20:40:28 »
Hoi Ron,

Ik bedoelde eigenlijk meer of je echt in Windows kan werken terwijl je in Linux zit Bijv. een spelletje. Alsof je als het ware door een raam naar Windows kijkt

Mvg

Joost

Micheluntu

  • Gast
XP onder Virtual Box
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/15, 22:07:33 »
Ron,
Start Windows in VirtualBox en kies in het menu van VirtualBox Devices>Mount CD/DVD-ROM>CD/DVD-ROM Image. Je krijgt de Virtual Disk Manager te zien waarin je VBoxGuestAdditions.iso selecteerd. Er start nu vanzelf een install programma voor de additions.
Als er al een CD of DVD gemount is, omdat een CD in de drive zit dan eerst deze unmounten via het menu van VirtualBox Devices>Unmount CD/DVD-ROM.

De resolutie in de virtuele XP machine kan beperkt zijn. Op een groot scherm moet je eerst de toegewezen video memory size vergroten. Standaard is dit 8MB. Ik heb deze op 32MB gezet en werkt prima op 1920*1200.
Selecteer virtuele machine en settings. In de General settings pas je de video memory size aan.

Joost,
Windows in VirtualBox installeren. Dan kan je iets in (de virtuele) Windows draaien en in Ubuntu werken.

Ik ga nu ff verder met Win4Lin 5.

joostmeijer

  • Gast
XP onder Virtual Box
« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/16, 12:00:13 »
Als ik de virtuele driver opstart krijg ik deze fout melding:

The VirtualBox kernel driver is not accessible to the current user. Make sure that the user has write permissions for /dev/vboxdrv by adding them to the vboxusers groups. You will need to logout for the change to take effect..
VBox status code: -1909 (VERR_VM_DRIVER_NOT_ACCESSIBLE).


Result Code:
0x80004005
Component:
Console
Interface:
IConsole {d5a1cbda-f5d7-4824-9afe-d640c94c7dcf}

XP onder Virtual Box
« Reactie #11 Gepost op: 2008/07/16, 12:29:18 »
Hij zegt al wat je moet doen om dit op te lossen ??
Gewoon de user toevoegen aan de vboxusers groups.

ff rondklikken in VM en je zal vanzelf vinden waar je dit moet doen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D