Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: RSI preventing software  (gelezen 871 keer)

schoappied

  • Gast
RSI preventing software
« Gepost op: 2007/03/17, 18:26:55 »
Hoi,

Heb Workrave geinstalleerd met de synaptic. Een anti-rsi program. Bek af van de oefeningen joh ;), maar wel heerlijk die pauzes, heb er om de 5 min een gepland =)

Iemand anders ervaring met RSI-preventing software? Waarom gebruik je het wel en waarom niet? Werkt iemand met een ander program die hem goed bevalt?

Edit: ( http://omroep.nl/bnn/jezalhetmaarhebben/jzhmh-2/afl5/index.html )

Offline Soul-Sing

  • Lid
RSI preventing software
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/17, 18:41:55 »
Citaat van: schoappied
Hoi,

Heb Workrave geinstalleerd met de synaptic. Een anti-rsi program. Bek af van de oefeningen joh ;), maar wel heerlijk die pauzes, heb er om de 5 min een gepland =)

Iemand anders ervaring met RSI-preventing software? Waarom gebruik je het wel en waarom niet? Werkt iemand met een ander program die hem goed bevalt?
ik niet, krijg juist stress van die zenuwachtige, alarmerende software! ;)

Shaffox

  • Gast
RSI preventing software
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/17, 18:51:58 »
Ik gebruik het ook niet, gebruik toch even je verstand, je moet geen uren in dezelfde houding zitten en steeds hetzelfde doen. Af en toe je armen eens strekken of anders op je stoel gaan zitten (liggen) en er overkomt je nooit wat.

Goeroeboeroe

  • Gast
RSI preventing software
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/18, 01:33:21 »
Ik zit best veel achter die machine en ik gebruik Workrave al behoorlijk lang, en ben er zeer blij mee. Kennelijk heb ik toch niet genoeg discipline om uit mezelf regelmatig te pauzeren en zo :)

schoappied

  • Gast
RSI preventing software
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/19, 11:41:12 »
Het dwingt idd tot pauzes, ter voorkoming van RSI of wellicht vasstlopen van de bovenkamer.
Interessant vind ik zelf dat het program dagelijks bijhoudt hoelang je achter de PC zit. Kun je kijken of de verhouding achter de PC zitten en buitenspelen nog in evenwicht is =)