Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine en Java  (gelezen 977 keer)

WimVriend

  • Gast
Wine en Java
« Gepost op: 2007/06/11, 21:00:23 »
Beste mensen
Bij een kennis Ubuntu geinstalleerd en uiteraard bij de afwerking ook Java erop gezet.
Nadat ik Wine erop had gezet, vroeg deze bij de installatie van een spelletje om Java.
Moet ik hiervoor een link aanmaken naar de java directory ? Of kan ik java in de zogenaamde C schijf installeren?
Wim

Offline SWAT

  • Administrator
Wine en Java
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/11, 21:58:39 »
om welk spel gaat het en heb je al op appdb.winehq.com gekeken? Waarschijntlijk moet je ook echt Java voor Windows gaan installeren, maar ik zou proberen het spel gewoon direct te draaien.

WimVriend

  • Gast
Wine en Java
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/11, 22:05:08 »
Direct draaien zal niet lukken, bij het opstarten vraagt hij meteen om Java en geeft meteen een link om het te downloaden. Het vreemde is dat de link een linuxversie van java wil downloaden. Dus net als in het echte leven wil Windows weer van twee walletjes eten .
wim

Offline SWAT

  • Administrator
Wine en Java
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/12, 10:17:57 »
waarschijnlijk omdat je dat spel via wine probeert op te starten. Om welk spel gaat het?

WimVriend

  • Gast
Wine en Java
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/12, 17:03:23 »
Het is een scrabble spelletje waarmee middels een server met andere mensen kunt spelen.
En inderdaad ik probeer het spel middels wine te installeren.
Wim

Offline siegi

  • Lid
Wine en Java
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/12, 17:45:07 »
als het onder java draait moet het dan ook neit native onder linux kunnen runnen. volgens mij wel
de .exe zal je wel moeten uitpakken met windows maar voor de rest.

Offline SWAT

  • Administrator
Wine en Java
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/12, 20:35:05 »
Probeer anders de .jar bestanden handmatig te draaien. "java -jar .jar"
Ook in Java spellen kunnen Windows elementen zitten, dus ik denk dat je weinig kans hebt.