Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audacity werkt niet onder Ubuntu  (gelezen 397 keer)

Offline antony

  • Lid
Audacity werkt niet onder Ubuntu
« Gepost op: 2015/02/12, 09:58:34 »
Waarschijnlijk heb ik dit bericht op de verkeerde plaats naar gepoot. Daarom nog een keer.
Ik probeerde met Audacity onder Ubuntu LP's te digitaliseren, werd plotseling  het opnemen gestopt. (Onder Windows 7 heb ik nooit enig probleem gehad. Waarom onder Ubuntu wel?)
Daarna probeer ik weer een keer een plaat te digitaliseren, verdomt Audacity 't het opnemen te starten. Krijg wel een keurige melding, waar ik niet veel van begrijp en waardoor ik de nodige actie niet kan ondernemen. De melding was : De instelling voor tijdsvertraging veroorzaakt dat de opgenomen audio verborgen is voor het tijdpunt nul.  Audacity heeft het teruggehaald zodat het bij nul begint.  Mogelijk moet u de Tijdverschuiving (<---> of F5) gebruiken om het spoor naar de juiste plaats te slepen.

Heb Audacity verwijderd en daarna weer via geïnstalleerd. Het probleem werd daarmee niet opgelost. Moet ik misschien Linux drivers van mijn audiokaart en voor het audiogedeelte van het moederbord installeren? Wie weet  een oplossing ? Bedankt alvast.

Iedereen trouwens bedankt voor eerdere hulp. Heb er wel wat aan gehad.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Audacity werkt niet onder Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/12, 10:36:48 »
Hallo Antony,

Die boodschap ken ik wel. Een enkel keertje doet Audacity dat bij mij ook. Ik gebruik het programma heel veel bij het maken van video's. Gooi dat audiospoor eens helemaal weg met een klik op het kruisje links naast het woord audiospoor in de balk van dat audiospoor zelf en start dan het opnemen opnieuw? Of kies Sporen > Sporen verwijderen uit het menu.

Lukt dat zo?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Audacity werkt niet onder Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/12, 16:48:03 »
Waarschijnlijk heb ik dit bericht op de verkeerde plaats naar gepoot. Daarom nog een keer.
Dus niet, we gaan hier verder.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.