Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VSFTPD of PROFTPD meerdere users met 1 directory  (gelezen 488 keer)

Offline neox

  • Lid
VSFTPD of PROFTPD meerdere users met 1 directory
« Gepost op: 2012/10/18, 21:25:35 »
Hallo Iedereen,

Ik heb onlangs VSFTPD en PROFTPD geïnstalleerd en dankzij de bijgeleverde documentatie ben ik een heel eind gekomen, maar ik loop nu tegen een probleem op waar ik geen antwoord op kan vinden.

De situatie
Er is 1 FTP server waar zo rond de 10 users op moeten kunnen up- en downloaden. Deze server zal online komen te staan voor een organisatie. De users moeten verbonden worden tijdens het inloggen met één directory /home/FTP-Shared. De server draait op Ubuntu 12.04.

Het probleem
Er kunnen geen meerdere users gekoppeld worden aan 1 directory. Er komt steeds bij het inloggen error en kan herleiden waar het vandaan komt lijk iets met permissies te zijn.

Op internet staat veel informatie over virtuele users maar ik zie nergens een handleiding die exact uitleg hoe dit inelkaar zit.

Gewenste situatie
Mijn vraag is dus daarom is het mogelijk meerdere gebruikers te hebben user1, user2, user3 die verbinding maken naar één directory en dat user1 en user2 kan uploaden en de rest enkel kan downloaden?

Groet

p.s dit is mijn 1ste post hier dus hier alvast een hallo naar iedereen op dit forum.