Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Muisaanwijzer weg XUbuntu 12.04  (gelezen 1542 keer)

Offline ejfrolich

  • Lid
Muisaanwijzer weg XUbuntu 12.04
« Gepost op: 2012/06/11, 22:21:38 »
Na installatie van XUbuntu 12.04 64 heb ik last van het verdwijnen van de muisaanwijzer als de computer in de schermbeveiliging is geweest.
Na opnieuw wachtwoord geven is de aanwijzer weg. Je kunt wel zien dat er activiteit is want als je de muis beweegt en klikt lukt het om het menu te openen en b.v. herstarten te activeren.

Wat kan er aan de hand zijn en hoe is het op te lossen?

Ernst-Jan
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Muisaanwijzer weg XUbuntu 12.04
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/11, 22:23:49 »
3D-schermbeveiliging? Verander de schermbeveiliging eens in "zwart scherm". Of zet 'm helemaal uit.

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: Muisaanwijzer weg XUbuntu 12.04
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/12, 07:53:23 »
Ha Pjotr,

Nee, niks 3D. Dat is inderdaad wat ik heb gedaan, zwart scherm en de vergrendeling weer uitgezet. Zo is er niet te werken.
Grappig is dat ik dit op deze machine nooit heb gehad en het in XUbuntu nog nooit zo heb gezien.

Die auto vergrendeling uit vind ik wel erg jammer...

Heb je enig idee wat er mis gaat?

Ernst-Jan

Aanvulling, als ik zelf de vergrendeling inschakel in het menu (rechts boven) dan houd ik wel een muisaanwijzer...
« Laatst bewerkt op: 2012/06/12, 08:46:33 door ejfrolich »
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Muisaanwijzer weg XUbuntu 12.04
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/12, 10:00:11 »
De automatische vergrendeling is het probleem niet, denk ik.... Vermoedelijk kun je die rustig weer aanzetten.

Ik denk dat het probleem in één of meerdere *geanimeerde* (bewegende) schermbeveiligingen steekt. Met de simpele "zwart scherm" als schermbeveiliging verwacht ik geen problemen, ook niet in combinatie met automatische vergrendeling.
« Laatst bewerkt op: 2012/06/12, 10:47:23 door Pjotr »

Offline ejfrolich

  • Lid
Re: Muisaanwijzer weg XUbuntu 12.04
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/01, 17:53:51 »
Even geen reactie maar dat betekend helaas niet dat het probleem is opgelost. Auto vergrendeling er af, zwart scherm en toch ben ik niet altijd maar wel vaak de aanwijzer kwijt.

Kortom ik weet het ff niet meer. Het enige wat werkt is opnieuw opstarten, afmelden en weer inloggen helpt niet.

Als er geen oplossing is zal ik na de vakantie de installatie opnieuw doen. Het is het enige systeem  waar ik deze problemen mee heb. Een ander systeem met vrijwel dezelfde hardware werkt probleemloos...
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Re: Muisaanwijzer weg XUbuntu 12.04
« Reactie #5 Gepost op: 2016/04/30, 16:18:12 »
Ik heb hetzelfde in Ubuntu 16.04 Unity, 64 bit:
als ik van mijn account (geen problemen) naar de gast-account schakel (geen problemen) en weer terug naar mijn eigen account, is de muis-pointer verdwenen. De muis doet het wel: links en rechts klikken, kleurtjes die op het scherm veranderen als je de muis beweegt.

Op dezelfde laptop met Mint17.3 geen problemen.

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Muisaanwijzer weg XUbuntu 12.04
« Reactie #6 Gepost op: 2016/04/30, 17:45:08 »
Geen topics van vier jaar oud bumpen.