Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gaat dit bordje het doen?  (gelezen 4775 keer)

dada1958

  • Gast
Gaat dit bordje het doen?
« Gepost op: 2007/03/01, 13:07:56 »
Ik ga een nieuwe PC bouwen, CPU wordt een AMD Athlon 64 X2 3800+ die op een Asrock AM2NF3-VSTA moet.
Wellicht heb ik m'n bestelling te snel geplaatst en is dat moederbord niet compatible met Ubuntu. Googlen heeft me geleerd dat het bordje wel met een Debian Etch 2.6.16 kernel draait. Ik heb voor dit bordje gekozen omdat ik nog tevreden met m'n videokaart ben.
Wie weet er meer dan ik?
TIA

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/01, 18:11:05 »
Wanneer Debian het doet, mag je verwachten dat Ubuntu het ook doet .......

Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline siegi

  • Lid
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/01, 18:15:31 »
het kan zijn dat ubuntu 6.10 het niet doet, dan moet je even terug grijpen naar 6.06 .  
Maar zoals ron al zei als debian erop werkt zal er ook een versie van ubuntu op kunnen draaien.

dada1958

  • Gast
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/22, 22:59:59 »
Ok, eergisteren was het grote moment daar, ik stopte een Edgy Live-CD in de DVD drive en startte het nieuwe Ubuntu PC'tje op en jawel, het bordje deed het dus, ik had meteen internetverbinding, alleen geen geluid maar dat gaf niet want ik had nog een Creative SB Audigy 2 in m'n oude Compaq ... Het installeren van de alternate-cd verliep bijzonder soepeltjes.
Eerlijk gezegd was ik een beetje teleurgesteld over de snelheid van Firefox, op m'n oude bak was Swiftfox toch sneller. Maar goed, ik had met die 64-bits versie met een geheel ander platform te maken, kwestie van even goed oriënteren dus. Na wat stoeien, ook nu kreeg ik geen verbinding met m'n Ricoh Caplio RX, niet de eerste keer dat dat me met Edgy gebeurde, na een paar maanden kon ik niet meer met gTkam uit de voeten, dat was blijkbaar na een update weer verziekt. Niet echt van levensbelang want op het laptopje had ik Feisty staan en daarmee kon ik als vanouds de boel met gThumb beheren.
Er begonnen opeens geluiden die me niet bevielen uit de kast te komen, ik dacht eerst nog aan een kabeltje dat tegen een van de fans schampte maar toen ik bij de installatie van TeXLive 2007 opeens een lading IO errors op het terminal-scherm kreeg en bij het opnieuw opstarten geen HD meer aantrof, wist ik genoeg. Deze WD was ook nieuw, een kwestie van omruilen dus.
Gisteren besloot ik om toch Feisty Fawn op die nieuwe WD te zetten, wederom was de installatie een breeze, Firefox was nu wel lekker rap, was het de vorige dag toch aan de overlijdende HD te wijten. Feisty wordt een heel fijne release, dat weet ik nu al, het cameraatje doet het weer zoals het hoort en ook m'n Creative Zen V wordt in Amarok herkend, gaaf. Alleen het opstarten van gxine zorgde voor een shutdown, dat heb je met software die nog Alpha is maar na de kernel update van vandaag was dat euvel al verholpen.

Er is één ding dat me niet bevalt en dat is de toetsenbord-indeling, deze staat zoals altijd op US International English, als compositie-toets heb ik normaliter de rechter Alt-toets. Het gedrag van de enkele aanhalingstekens toetsen is veranderd, het aanslaan daarvan levert niet het gewenste resultaat op, ik ben gewend dat er dan meteen iets op het scherm verschijnt, nu moet ik ze samen met de rechter Alt-toets indrukken en de F6 toets doet het helemaal niet meer, lastig tikken zo. Kan ik dit nog ergens in een bestand configureren? Want de toetsenbord-instellingen staan hetzelfde als die op de Compaq.

Offline wutnubu

  • Lid
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/23, 06:47:07 »
@dada1958 (ben je al zo  oud)

Hoe heb je dat met je Creative Zen gedaan, hier geeft dat nogal wat gedoe met Gnomad2.
Is het nodig te compileren (amarok) of iets anders ingewikkelds....

De dochters zouden erg blij zijn met een wat simpeler oplossing dan Gnomad2.
Ze moeten bij voorkeur alles zelf kunnen installeren etc.

Groet

dada1958

  • Gast
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/23, 09:57:37 »
Citaat van: w.hellinga
@dada1958 (ben je al zo  oud)

Hoe heb je dat met je Creative Zen gedaan, hier geeft dat nogal wat gedoe met Gnomad2.
Is het nodig te compileren (amarok) of iets anders ingewikkelds....

De dochters zouden erg blij zijn met een wat simpeler oplossing dan Gnomad2.
Ze moeten bij voorkeur alles zelf kunnen installeren etc.

Groet
Morgen word ik nog ouder :)
De Amarok uit Feisty's repositories ondersteunt MTP, gewoon met Synaptic installeren dus en in Amaroks settings je MTP device toekennen, het werkt echt helemaal out of the box.

Offline wutnubu

  • Lid
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/23, 10:28:44 »
Dank, ga ik eens uitproberen....

Groet

Offline wutnubu

  • Lid
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/23, 13:50:23 »
Uitgeprobeerd en het wil nai lukken.

Kun je aangeven wat de naam van het device is die je gebruikt en waar je dat invult.
Zowel een Creative Nomad als een MTP-device lukt niet.
Met mtp-detect krijg ik een positief antwoord.
Geinstalleerd: amarok, amarok-engines en amarok-xine

dank en groet

dada1958

  • Gast
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/23, 13:59:26 »
Citaat van: w.hellinga
Uitgeprobeerd en het wil nai lukken.

Kun je aangeven wat de naam van het device is die je gebruikt en waar je dat invult.
Zowel een Creative Nomad als een MTP-device lukt niet.
Met mtp-detect krijg ik een positief antwoord.
Geinstalleerd: amarok, amarok-engines en amarok-xine

dank en groet
Je hebt de MTP Media Device plugin nodig, klik daarna op Add Device en geef het beestje een naam en hij zou het moeten doen als je daarna in het applicatievenster, Devices tabje, op Connect klikt.

Offline wutnubu

  • Lid
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/24, 07:12:03 »
DOM DOM DOMMER DOMST.

En heel veel excuses natuurlijk, was die dommert (ik) vergeten op connect te klikken......

Wat een mooi programma, snel handig en smooth....

Dank en Groet en een fijne dag vandaag

dada1958

  • Gast
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/03/24, 09:41:25 »
Citaat van: w.hellinga
DOM DOM DOMMER DOMST.

En heel veel excuses natuurlijk, was die dommert (ik) vergeten op connect te klikken......

Wat een mooi programma, snel handig en smooth....

Dank en Groet en een fijne dag vandaag
Graag gedaan. kleine moeite ... Ik ben inmiddels ook uit het probleempje met de aanhalingstekens gekomen door vanaf een Live-CD op te starten waarin ik wel kon tikken zoals ik het wilde. De 2 xorg.conf files naast elkaar gehouden en voilá, daar had ik hem. Ik begin steeds blijer met m'n nieuwe Ubuntu PC'tje te worden :)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #11 Gepost op: 2007/03/24, 10:48:49 »
Citaat van: dada1958
Morgen word ik nog ouder :)
Gelukkige verjaardag dan zou ik zeggen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

dada1958

  • Gast
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #12 Gepost op: 2007/03/24, 11:24:47 »
Bedankt, gaat lukken :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #13 Gepost op: 2007/03/24, 11:35:59 »
MTP Media Device plugin is dat gebaseerd op de nieuwe avahi-(deamon) software?

Offline wutnubu

  • Lid
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #14 Gepost op: 2007/03/24, 13:27:08 »
Citaat van: leoquant
MTP Media Device plugin is dat gebaseerd op de nieuwe avahi-(deamon) software?
Al sla je me dood, geen idee...


Groet

Offline Soul-Sing

  • Lid
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #15 Gepost op: 2007/03/24, 14:18:00 »
Citaat van: w.hellinga
Citaat van: leoquant
MTP Media Device plugin is dat gebaseerd op de nieuwe avahi-(deamon) software?
Al sla je me dood, geen idee...


Groet
"Avahi is a fully LGPL framework for Multicast DNS Service Discovery. It allows programs to publish and discover services and hosts running on a local network with no specific configuration. For example you can plug into a network and instantly find printers to print to, files to look at and people to talk to."
dus waarschijnlijk ook andere verwisselbare media zoals: i-pods, creative zen/nomad, etc.

dada1958

  • Gast
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #16 Gepost op: 2007/03/25, 10:13:37 »
Citaat van: leoquant
MTP Media Device plugin is dat gebaseerd op de nieuwe avahi-(deamon) software?
http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Transfer_Protocol

Offline Soul-Sing

  • Lid
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #17 Gepost op: 2007/03/25, 10:17:31 »
Citaat van: dada1958
Citaat van: leoquant
MTP Media Device plugin is dat gebaseerd op de nieuwe avahi-(deamon) software?
http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Transfer_Protocol
avahi doet ook zoiets. herkenning van spelers/apparaten in een netwerk.

Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #18 Gepost op: 2007/03/25, 13:07:50 »
vervelend dit. crossposten. zit ik net een heel topicc te lezen en kom ik het hier weer tegen. zou je niet op 2 vverschillende fora je problemen wilen neerzetten ik steek er energie in en moet het dus 2 keer doen.
homemade HTPC

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #19 Gepost op: 2007/03/25, 13:13:45 »
leoquant: Avahi is bedoeld om printers/mensen/computers te vinden op het lokale netwerk zonder al te veel problemen, kan bijvoorbeeld handig zijn bij Gobby ;) maar herkenning van spelers/apparaten in een netwerk lijkt me sterk. Zou opzich wel kunnen als die spelers bijvoorbeeld gemount worden als een gedeelde harde schijf, dat je de gegevens op die spelers dan kunt zien en/of bewerken vanaf de andere computers in het lokale netwerk, zonder verder iets in te hoeven stellen...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Lise

  • Gast
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #20 Gepost op: 2007/04/03, 00:30:03 »
hier lukt het toch niet echt hoor...
als ik in de terminal mtp-detect ingeef dan verbindt hij inderdaad (komt ook op mijn schermpje vd mp3)
in Amarok (v1.4) heb ik add device gedaan ed... en da connect en dan gebeurt er niets (hij laadt wel op), maar ik kan de bestanden van de mp3 niet zien.

Offline wutnubu

  • Lid
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #21 Gepost op: 2007/04/03, 06:53:19 »
Wat voor device heb je ge-add...?

Groet

Lise

  • Gast
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #22 Gepost op: 2007/04/03, 10:29:09 »
een  Creative Zen Micro;
naam: My_Zen
Plugin: Creative Nomad Jukebox
mnt point: /mnt/My_Zen  (ik vermoedt dat de fout hier ligt)

als ik op connect klik komt er: could connect to nomad device

Offline wutnubu

  • Lid
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #23 Gepost op: 2007/04/03, 11:22:31 »
Je moet gewoon en niet meer dan een mtp-device toevoegen, de rest gaat vanzelf als je connect.
Niks mount-points ofzo, daar doet creative/mtp/linux niet aan.

Lise

  • Gast
Gaat dit bordje het doen?
« Reactie #24 Gepost op: 2007/04/03, 15:20:34 »
Hey,

ik heb ondertussen een MTP device ge-add en op mijn mp3 staat nu wel "verbonden " maar ik kan vanuit AmaroK nog steeds geen toegang krijgen tot de bestanden van op mijn mp3 en er ook geen bestanden op overzetten ofzo; als ik op verbinden druk komt er "kan geen verbinding maken met MTP device "

grtz,
Annelies