Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox hack !  (gelezen 814 keer)

Offline odigo

  • Lid
firefox hack !
« Gepost op: 2019/08/28, 21:16:16 »
Hallo,
even informatief ,  werd hedenmorgen woensdag bij opstart programma 16.04 en de browser verrast door volgende (vermoedelijke hackpoging)
firefox informeert me dat ik de duizendste gebruiker ben
en een iphone kan verkrijgen aan TWEE euro mits betaling met creditcard natuurlijk

kon enkel telefoonnr controleren, geregistreerd in Cyprus  !!!!

Opletten dus aangezien ze je kaartnr te pakken krijgen en vanuit Cyprus iphone opsturen .... !!
Ik zit wel nog met een oud programma 1604, firefox is wel degelijk geupdated, misschien moet ik nog wat ondernemen om dit te verhelpen maar WAT ?
Thunderbird is met dit programma niet geïnstalleerd
Met dank  grtn Guido

DarkEra

  • Gast
Re: firefox hack !
« Reactie #1 Gepost op: 2019/08/28, 21:22:09 »
Installeer een adblocker zoals Ublock Origin als je dat nog niet hebt, dan heb je geen last van zulke reclame en fake berichten.

Offline odigo

  • Lid
Re: firefox phising
« Reactie #2 Gepost op: 2019/08/29, 14:22:34 »
hallo,
die staan er op hoor
het lijkt eerder op phising
tot dan

Re: firefox hack !
« Reactie #3 Gepost op: 2019/08/29, 14:34:02 »
Ik geloof zomaar niet in een firefox hack.
Eerder een add-on hack of een pintere f*ckwebsite.

Joh je wilt niet weten wat voor websites ik (durf te) bezoek(en). :evil:
Websites die op de win laptop van mijn kid meteen rare fratsen vertonen, en op een linux bak helemaal niet.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: firefox hack !
« Reactie #4 Gepost op: 2019/08/29, 14:35:16 »

Wel ooit een keer gehad dat een add-on reclame begon te maken. Dus weg ermee. >:(
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

DarkEra

  • Gast
Re: firefox phising
« Reactie #5 Gepost op: 2019/08/29, 14:45:29 »
hallo,
die staan er op hoor
het lijkt eerder op phising
tot dan
Geen hack dus. Ignore, herstart de browser en move on.

Offline Suns

  • Lid
Re: firefox hack !
« Reactie #6 Gepost op: 2019/09/02, 10:13:29 »
Hallo,
even informatief ,  werd hedenmorgen woensdag bij opstart programma 16.04 en de browser verrast door volgende (vermoedelijke hackpoging)
firefox informeert me dat ik de duizendste gebruiker ben
en een iphone kan verkrijgen aan TWEE euro mits betaling met creditcard natuurlijk

kon enkel telefoonnr controleren, geregistreerd in Cyprus  !!!!

Opletten dus aangezien ze je kaartnr te pakken krijgen en vanuit Cyprus iphone opsturen .... !!
Ik zit wel nog met een oud programma 1604, firefox is wel degelijk geupdated, misschien moet ik nog wat ondernemen om dit te verhelpen maar WAT ?
Thunderbird is met dit programma niet geïnstalleerd
Met dank  grtn Guido

Ik werk al 12 jaar met Ubuntu en nog nooit een hack gehad en is er een pagina niet helemaal zuiver op de graad kan je er helemaal niet op komen.
Ik krijg soms wel dubieuze mailtjes maar aan de bron kan je al zien of het betrouwbaar is en vertrouw je het niet kan je het meteen delete.
Heb je al Gufw Firewall geinstalleerd? ,  staat in  softwarecentrum elk beetje help.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline MKe

  • Lid
Re: firefox hack !
« Reactie #7 Gepost op: 2019/09/02, 10:48:21 »
Geen hack idd. Is gewoon web verkeer waar ze dit soort zooi in zetten.

Ik lees vaak dingen hier over hacks en virussen. Termen die vaak verkeerd worden gebruikt door de meeste mensen.

Ben je echt ongerust, verwijder dan je .mozilla folder uit je home en run Firefox voortaan in firejail.

Re: firefox hack !
« Reactie #8 Gepost op: 2019/09/02, 11:31:28 »
Ik lees vaak dingen hier over hacks en virussen. Termen die vaak verkeerd worden gebruikt door de meeste mensen.

Hahahaha ja. Net als de hedendaagse puberale 'hackers'. Hebben ook een keer ontdekt hoe ze in een directory kunnen komen die in beginsel niet zichtbaar is.
 =D =D =D
Dat is allemaal nog geen hacken.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore