Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke Mint 17.3 versie (Cinnamon, MATE, KDE en Xfce) moet ik kiezen?  (gelezen 544 keer)

Offline cees2729

  • Lid
Waar hangt de keuze, voor het kiezen van een bepaalde versie van Mint 17.3 vanaf?
Ik begrijp dat er gekozen kan worden uit uit de volgende 4 versies :  Cinnamon, MATE, KDE en Xfce   

Re: Welke Mint 17.3 versie (Cinnamon, MATE, KDE en Xfce) moet ik kiezen?
« Reactie #1 Gepost op: 2016/01/31, 16:53:46 »
Het is vooral een kwestie van smaak, gewenning (welke van die omgevingen heb je al eerder gebruikt?) en hoe krachtig de hardware is waar je Mint op wil installeren.

Offline cees2729

  • Lid
Re: Welke Mint 17.3 versie (Cinnamon, MATE, KDE en Xfce) moet ik kiezen?
« Reactie #2 Gepost op: 2016/01/31, 19:05:53 »
Ik dacht dat ik nu (mint13 en 17) Cinnamon gebruikte, maar ook Xfce. ?!?
Zou het niet kiezen tussen deze 2 smaken, de problemen met het niet kunnen vinden van de juiste printer drivers kunnen  verklaren?

Re: Welke Mint 17.3 versie (Cinnamon, MATE, KDE en Xfce) moet ik kiezen?
« Reactie #3 Gepost op: 2016/01/31, 20:42:46 »
Wat bedoel je precies, dat je nu beide werkomgevingen (Cinnamon en XFCE) hebt geïnstalleerd? Het lijkt me sterk dat je daardoor geen pinterdrivers kunt vinden maar dat lijkt me dan sowieso een onderwerp waar je beter een apart topic over kunt maken!

Re: Welke Mint 17.3 versie (Cinnamon, MATE, KDE en Xfce) moet ik kiezen?
« Reactie #4 Gepost op: 2016/01/31, 22:40:27 »
Bij mij ligt de keuze aan de zwaarte van de computer. Op een oudere draai ik xfce en op een nieuwere met veel meer geheugen en snellere hardware Cinnamon. Kde kan ook, maar daar ben ik niet meer zo weg van(maar dat is een persoonlijke smaak).
Kubuntu 20.04

Re: Welke Mint 17.3 versie (Cinnamon, MATE, KDE en Xfce) moet ik kiezen?
« Reactie #5 Gepost op: 2016/01/31, 23:35:16 »
Bij mij ligt de keuze aan de zwaarte van de computer. Op een oudere draai ik xfce en op een nieuwere met veel meer geheugen en snellere hardware Cinnamon. Kde kan ook, maar daar ben ik niet meer zo weg van(maar dat is een persoonlijke smaak).

Dat zou je niet zeggen met die naam  =D

Offline cees2729

  • Lid
Re: Welke Mint 17.3 versie (Cinnamon, MATE, KDE en Xfce) moet ik kiezen?
« Reactie #6 Gepost op: 2016/02/01, 13:25:27 »
Oké, bedankt voor de reacties.
Van Pjotr heb ik ook nog een uitgebreide beschrijving gevonden (op zijn site https://sites.google.com/site/computertip/ ). Veiligheidshalve ga ik de Xfce versie installeren (mijn desktop is niet één van de nieuwste, werd geleverd met Windows XP)

Re: Welke Mint 17.3 versie (Cinnamon, MATE, KDE en Xfce) moet ik kiezen?
« Reactie #7 Gepost op: 2016/02/01, 15:38:53 »
Bij mij ligt de keuze aan de zwaarte van de computer. Op een oudere draai ik xfce en op een nieuwere met veel meer geheugen en snellere hardware Cinnamon. Kde kan ook, maar daar ben ik niet meer zo weg van(maar dat is een persoonlijke smaak).

Dat zou je niet zeggen met die naam  =D
Dat is van heel lang geleden. =D
Kubuntu 20.04