Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sms ontvangen op computer  (gelezen 2178 keer)

Offline Jorisvh

  • Lid
sms ontvangen op computer
« Gepost op: 2015/12/26, 12:59:05 »
Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om gratis sms'sen te ontvangen op mijn computer.  Op mijn laptop gebruik ik linux Mint 17.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #1 Gepost op: 2015/12/26, 13:02:19 »
Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar als je een smartphone hebt kan je met Airdroid SMS ontvangen en versturen vanaf je desktop via je telefoon.

Offline Jorisvh

  • Lid
Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #2 Gepost op: 2015/12/27, 12:52:58 »
Dat is juist het probleem, dat ik geen smartphone heb!

Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #3 Gepost op: 2015/12/27, 15:54:30 »
Is op je huistelefoon een optie? Sms-en kan ook gewoon naar huisnummers waar het bericht dan voorgelezen wordt. Dan kan voldoende zijn om een inlogcode te ontvangen.
Of koop een gebruikte prepayd telefoon (elke mobiele telefoon voldoet voor sms). Dan bij bijvoorbeeld kpn een kaartje met nr voor €10 waar je €10 beltegoed op krijgt na aanmelden, dus werkelijke kosten €0.

Misschien is enige uitleg van de bedoeling handig?
« Laatst bewerkt op: 2015/12/27, 15:57:09 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Jorisvh

  • Lid
Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #4 Gepost op: 2015/12/28, 15:27:57 »
Ik heb een aantal  sms berichten ontvangen met informatie die ik graag op mijn computer wil kunnen bewaren. Ik zie het niet zitten om hiervoor apparaten te kopen zoals  prepayd telefoon.

Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #5 Gepost op: 2015/12/28, 15:33:54 »
Ik heb een aantal  sms berichten ontvangen met informatie die ik graag op mijn computer wil kunnen bewaren. Ik zie het niet zitten om hiervoor apparaten te kopen zoals  prepayd telefoon.

Op mijn trouwe Motorola RAZR V6 Maxx, wat ook geen smartphone is, heb ik een optie om de berichten (of een los bericht) te exporteren naar een bestand, wat ik vervolgens dan weer kan overzetten naar de computer (via de MicroSD-kaart of via USB). Wellicht dat jou telefoon ook zo'n optie in het menu van de berichtenapp/het bericht zelf heeft?

Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #6 Gepost op: 2015/12/29, 13:31:34 »
Ik heb een aantal  sms berichten ontvangen met informatie die ik graag op mijn computer wil kunnen bewaren. Ik zie het niet zitten om hiervoor apparaten te kopen zoals  prepayd telefoon.

Hoe heb je die sms-en ontvangen dan? Op een smartphone toevallig? Dan kun je eventueel ook een screenshot maken (jpg) welke je naar je pc overzet (email, bluetooth, ..)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Jorisvh

  • Lid
Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #7 Gepost op: 2015/12/29, 20:05:17 »
Ik heb toch al laten weten dat ik geen smartphone heb!

Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #8 Gepost op: 2015/12/29, 20:27:16 »
Sorry. Ik begreep al niet waar ze dan stonden? Met teruglezen zag ik het. Overheen gelezen.  :-[

Je kunt ook oude telefoons toch aan je pc koppelen? Staat er tussen de vele ook oudere telefoonlees-software in softwarecentrum niet een programma wat je telefoon kan uitlezen?
Anders misschien toch maar even de benodigde software bij een kennis op een win pc zetten en dan de backup met stick naar jouw pc overbrengen?
« Laatst bewerkt op: 2015/12/30, 18:35:56 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline softbart

  • Lid
Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #9 Gepost op: 2015/12/30, 10:22:44 »
Joris,

Je zit wel te mopperen dat je geen smartphone hebt maar je vertelt niet waarmee je de sms wel mee hebt ontvangen.

groet,

Theo

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #10 Gepost op: 2015/12/30, 15:21:31 »
Citaat
Ik heb een aantal  sms berichten ontvangen met informatie die ik graag op mijn computer wil kunnen bewaren

waarmee dan?

Offline Jorisvh

  • Lid
Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #11 Gepost op: 2016/01/02, 10:30:23 »
Een vriend van mij heeft mij sms'sen gestuurd met een gewone gsm naar mij. Ik kan zijn gsm niet met computer verbinden. ik heb er geen software of kabels van. Kunnen die sms berichten niet naar een ander nummer gestuurd worden waarmee ik deze kan ontvangen op computer?

Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #12 Gepost op: 2016/01/02, 12:58:18 »
Een vriend van mij heeft mij sms'sen gestuurd met een gewone gsm naar mij.

Wat voor GSM? Ik heb al tientallen jaren gsm en dus al vele toestellen gehad. Je moet wel een hele oude hebben wil deze niet via pc uit te lezen zijn.

Ik moet zeggen dat het probleem zo wel erg vaag blijft en daardoor 'moeilijker' dan nodig. Heb je wel beschikking over de betreffende telefoon?
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline MKe

  • Lid
Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #13 Gepost op: 2016/01/07, 15:19:01 »
Een vriend van mij heeft mij sms'sen gestuurd met een gewone gsm naar mij.

Wat voor GSM? Ik heb al tientallen jaren gsm en dus al vele toestellen gehad. Je moet wel een hele oude hebben wil deze niet via pc uit te lezen zijn.

Ik moet zeggen dat het probleem zo wel erg vaag blijft en daardoor 'moeilijker' dan nodig. Heb je wel beschikking over de betreffende telefoon?
Tja, ik heb ook een oude motorolla van +/- 10 jaar oud en die is ook niet aan een pc te koppelen. Ik heb geen smartphone ookal verwacht iedereen altijd maar dat je zo'n ding hebt....

OT: Heeft de topic starter iets hieraan? https://www.20papercups.net/programming/sending-receiving-sms-on-linux/

Ik vrees dat het niet mogelijk is zonder e.e.a. te investeren. Gratis gaat niet lukken. (tenzij je natuurlijk de telefoon wel aan de pc kunt hangen. Misschien een andere telefoon lenen?
« Laatst bewerkt op: 2016/01/07, 15:22:22 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #14 Gepost op: 2016/01/08, 10:33:23 »
Toch denk ik dat we beter kunnen antwoorden als we meer info hebben over welke telefoon het gaat e.d..
Anders blijft het voor ons vooral speculeren welke kant het op moet.

Ik vrees dat het niet mogelijk is zonder e.e.a. te investeren. Gratis gaat niet lukken. (tenzij je natuurlijk de telefoon wel aan de pc kunt hangen. Misschien een andere telefoon lenen?

Ik begrijp dat hij inmiddels ontvangen sms-en wil backup-en? En er verder niets mee hoeft?
Je kunt een sms wel door sturen maar dat haalt de informatie van de afzender eruit. En ik weet niet of dat nodig is in dit geval? (informatie?)

Het is ook vast te leggen door simpelweg een foto te maken van de telefoon met de sms in het beeldscherm.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline MKe

  • Lid
Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #15 Gepost op: 2016/01/08, 12:55:44 »
Toch denk ik dat we beter kunnen antwoorden als we meer info hebben over welke telefoon het gaat e.d..
Anders blijft het voor ons vooral speculeren welke kant het op moet.

Het is ook vast te leggen door simpelweg een foto te maken van de telefoon met de sms in het beeldscherm.
Dan kun je beter overtypen.

Re: sms ontvangen op computer
« Reactie #16 Gepost op: 2016/01/08, 13:12:46 »
Dan kun je beter overtypen.

Dat is weer afhankelijk van het doel waar het voor dient.
Overtypen kan bewijslast weghalen waar je met foto aan kunt tonen dat je het toch echt ontvangen hebt.
Informatie? =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore