Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: indicatoren voor down- en upload  (gelezen 379 keer)

indicatoren voor down- en upload
« Gepost op: 2013/02/08, 14:44:41 »
Ik heb een nieuwe router geinstalleerd, echter op deze kan ik niet zien (via knipperende ledjes)  of er sprake is van down- of uploadactiviteit. Op m'n oude router kon dat wel.

Nou zoek ik me te pletter via Google maar kan niet vinden wat ik zoek, nl software voor (X)Ubuntu 12.04 LTS waarmee ik op m'n monitor kan zien of er  down- of uploadactiviteit plaatsvindt.

Weet iemand misschien waar ik die betreffende software kan vinden?
Een boek doet het altijd...

Offline brent8800

  • Lid
Re: indicatoren voor down- en upload
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/08, 14:46:58 »
Ik heb een nieuwe router geinstalleerd, echter op deze kan ik niet zien (via knipperende ledjes)  of er sprake is van down- of uploadactiviteit. Op m'n oude router kon dat wel.

Nou zoek ik me te pletter via Google maar kan niet vinden wat ik zoek, nl software voor (X)Ubuntu 12.04 LTS waarmee ik op m'n monitor kan zien of er  down- of uploadactiviteit plaatsvindt.

Weet iemand misschien waar ik die betreffende software kan vinden?

via systeemmonitor kan dat, standaard geinstalleerd
Ubuntu 14.04 LTS

Re: indicatoren voor down- en upload
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/08, 14:54:49 »
Ik heb een nieuwe router geinstalleerd, echter op deze kan ik niet zien (via knipperende ledjes)  of er sprake is van down- of uploadactiviteit. Op m'n oude router kon dat wel.

Nou zoek ik me te pletter via Google maar kan niet vinden wat ik zoek, nl software voor (X)Ubuntu 12.04 LTS waarmee ik op m'n monitor kan zien of er  down- of uploadactiviteit plaatsvindt.

Weet iemand misschien waar ik die betreffende software kan vinden?

via systeemmonitor kan dat, standaard geinstalleerd
Echter houd je dan alleen het netwerkverkeer van 1 computer bij. Met upnp-router-control kun je de up- en downloadsnelheid van je modem monitoren mits deze UPnP ondersteunt.

Offline HarzG

  • Lid
Re: indicatoren voor down- en upload
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/08, 17:27:56 »
Met upnp-router-control kun je de up- en downloadsnelheid van je modem monitoren mits deze UPnP ondersteunt.
Op dit moment kan je beter UpnP uitschakelen bij heel veel routers als je geen ongewenst bezoek op prijs stelt.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: indicatoren voor down- en upload
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/08, 17:29:51 »
Met upnp-router-control kun je de up- en downloadsnelheid van je modem monitoren mits deze UPnP ondersteunt.
Op dit moment kan je beter UpnP uitschakelen bij heel veel routers als je geen ongewenst bezoek op prijs stelt.
Dat zou ik enkel doen wanneer mijn router kwetsbaar was en ook beschikte over een modemfunctie. Wanneer je router achter een ander subnet zit, is er geen reden tot paniek. Tevens moet je UPnP niet uitschakelen als je apparaten in je netwerk hebt die het benutten, zoals internet-tv's, media centers, sommige NAS'en, enzovoorts.