Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: jar.bestandenen openen  (gelezen 651 keer)

jar.bestandenen openen
« Gepost op: 2012/11/02, 15:17:52 »
Beste,

ik wens een software pakket (epb software vlaanderen) verpakt als een jar-bestand te installeren. Heb recent  xubuntu geïnstalleerd en probeer nu het duinsoft pakket te installeren. Ik krijg echter geen toegang en wijzigingsrechten om het bestand bestandbeheer/etc/apt/sources.list  aan te passen. Bij opslaan krijg ik de melding "kan het te schrijven bestand niet openen". Het alternatief om een bestand duinsoft.list aan te maken en dit te plaatsen in de map bestandsbeheer/etc/apt/sources.list.d lukt ook niet. Iemand een idee welke knop ik moet af/aanzetten?

Offline Gompie

  • Lid
Re: jar.bestandenen openen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/03, 11:41:42 »
Gerelateerd  probleem, of moet ik er een nieuw topic van maken?

Bij mij lukt het niet om een jarfile te starten.
Ik heb open jdk, jre7 geinstalleerd maar als ik op de jarfile dubbelklik kom ik juist in archiefbeheer maar ik wil gewoon het de java-applicatie openen.

Re: jar.bestandenen openen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/03, 11:56:52 »
Gerelateerd  probleem, of moet ik er een nieuw topic van maken?

Bij mij lukt het niet om een jarfile te starten.
Ik heb open jdk, jre7 geinstalleerd maar als ik op de jarfile dubbelklik kom ik juist in archiefbeheer maar ik wil gewoon het de java-applicatie openen.

Moet je even  vanuit de terminal doen (uiteraard als je in de goede map zit): java -jar naamvanjarbestand.jar

Offline Gompie

  • Lid
Re: jar.bestandenen openen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/03, 20:34:41 »
Bedankt Erik1984
Het is wel gelukt.
Niet alle jarfiles werken omdat  sommige afhankelijk zijn van de systeemtijd van Windows.
Maar daar post ik wel een nieuwe vraag over op het programmeerforum.