Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: instalatie ubuntu 6.06 loopt vast  (gelezen 1031 keer)

Offline Gerwin

  • Lid
    • M'n Website
instalatie ubuntu 6.06 loopt vast
« Gepost op: 2006/06/06, 14:53:09 »
Oke hier is het probleem en wat ik al gedaan heb.

Ik had Ubuntu 6.06 gedownload en gebrand dus instaleer ik het op m'n laptop. Het gaat perfect niks aan de hand.

Nu wil ik de niewe ubuntu ook op m'n vaste pc dus laat ik hem gewoon upgraden. Als die klaar is ziet het er op zich goed uit aleen als ik een venster met knoppen opende moets ik eerst met m'n muis over de knoppen om ze goedte kunnen zien.

Dus ik besloot om ubuntu 6.06 maar vanaf de cd te instaleren. Dit gaat echter fout als ik dit probeer stopt m'n pc met werken als die bij 25% is en als ik xubuntu probeer te instaleren stopt die bij 34%.

Als ik dan m'n computer aan laat staan zit ik er over 1000 jaar no dus start ik hem opniew op zonder cd.

krijg ik dit:

GRUB Loading stage1.5


GRUB loading, please wait...
Error 15

Kunnen julie mij helpen?

yoeri

  • Gast
instalatie ubuntu 6.06 loopt vast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/06, 17:09:34 »
Heb juist hetzelfde gehad op mijn laptop ... Ubuntu 6.06 beginnen installeren en op 72% bleef de installer hangen. Kon niks meer doen dan de pc afzetten of rebooten.

Ik heb dan op mijn andere pc de cd opnieuw gebrand tegen de laagste snelheid en met die opnieuw proberen installeren ... probleem opgelost. Blijkbaar gevoelig aan 'te snel' gebrande schijven ...

GRUB fout is denk ik normaal omdat de partitie reeds gewist is waar de boot-loader zijn configuratie moet uitlezen ... kan je niet met de live-cd opstarten en met wat terminal-magic de bootloader in orde krijgen ? Meer weet ik ook niet aangezien dit mijn eerste linux-stapjes zijn, ben al blij misschien iemand te kunnen helpen :)

Offline Gerwin

  • Lid
    • M'n Website
instalatie ubuntu 6.06 loopt vast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/07, 07:47:06 »
Nou, Bedankt Yoeri, Het lag inderdaad aan de cd en cd-speller. Want toen ik de instalatie begon met de cd in m'n brander deed die het wel en als die in de gewoone speler zat niet.

Ik ga voortaan m'n cd's wat langzamer branden :)

Offline theokus

  • Lid
instalatie ubuntu 6.06 loopt vast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/07, 18:53:43 »
Citaat van: Gerwin
Nou, Bedankt Yoeri, Het lag inderdaad aan de cd en cd-speller. Want toen ik de instalatie begon met de cd in m'n brander deed die het wel en als die in de gewoone speler zat niet.

Ik ga voortaan m'n cd's wat langzamer branden :)
Had soortgelijk probleem.
Cd gebrand via mijn dvd-speler....installatie lukte niet.
Toen gebrand via de PLextor cd-romspeler en dat lukte wel.

CDBrurner XP Pro3 gebruik ik daarvoor.
As good as it gets