Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution en Hotmail  (gelezen 2263 keer)

Evolution en Hotmail
« Gepost op: 2008/01/04, 10:25:08 »
Hallo,

Ik was bezig Evolution te configureren, maar nadat ik mijn hotmail-emailadres had ingevuld, moest ik het servertype, server en username invullen. Wat moet ik hier invullen bij een hotmail-account?


grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Evolution en Hotmail
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/04, 10:33:58 »
Een hele tijd geleden heeft Microsoft pop/smtp toegang voor Hotmail accounts betalend gemaakt.
Als je account oud genoeg is zou het zo moeten werken:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=200408

Evolution en Hotmail
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/04, 10:34:04 »
Is hotmail niet uitsluitend web-based ? Dat is: enkel te consulteren via je web-browser ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

StevenD

  • Gast
Evolution en Hotmail
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/04, 10:36:55 »
thunderbird heeft een plugin die het toelaat om toch hotmail-mails binnen tehalen op de pc. Maar ik weet niet of evolution die plugin ook heeft...
http://webmail.mozdev.org/index.html

Evolution en Hotmail
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/04, 11:11:25 »
Bij zowel evolution als thunderbird krijg ik de foutmelding: hotmail says you have to pay money....

jammer...

grtn, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Evolution en Hotmail
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/04, 11:32:12 »
Citaat van: frankje
Bij zowel evolution als thunderbird krijg ik de foutmelding: hotmail says you have to pay money....

jammer...

grtn, Frank
Met Gmail kan het wel... ;)

Ralphius

  • Gast
Evolution en Hotmail
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/04, 13:29:50 »
Bij mij lukt het in Evolution , TB heb ik nog niet geprobeerd. Het duurt wel eventjes om de hotmail te laten binnenstromen, langer dan de gewone of gmail in elk geval

R.

Offline neusje80

  • Lid
Evolution en Hotmail
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/04, 13:43:50 »
Citaat van: blackdrive
Citaat van: frankje
Bij zowel evolution als thunderbird krijg ik de foutmelding: hotmail says you have to pay money....

jammer...

grtn, Frank
Met Gmail kan het wel... ;)
Bij mij lukte het nog wel 6 maand gelden toen ik nog een MS gebruiker was met outlook, maarja mijn hotmail adres was al gemaakt voordat MS hotmail had overgenomen.
Bij oude Hotmail adressen schijnt het nog te kunnen
Ubuntu User no. 17620

Offline vanadium

  • Lid
Evolution en Hotmail
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/04, 15:19:35 »
Ik denk niet dat hotmail ooit gratis pop toegang heeft verschaft. In elk geval bestaan er tooltjes die toelaten webmail te downloaden als was het een popserver. freepops is er zo eentje en is via synaptic te downloaden.

Evolution en Hotmail
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/04, 15:58:31 »
Citaat van: vanadium
Ik denk niet dat hotmail ooit gratis pop toegang heeft verschaft. In elk geval bestaan er tooltjes die toelaten webmail te downloaden als was het een popserver. freepops is er zo eentje en is via synaptic te downloaden.
Ik weet dat het wel zo is. Ik heb het in elk geval gebruikt vroeger.

Offline neusje80

  • Lid
Evolution en Hotmail
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/06, 13:59:19 »
http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp;

Tot pas geleden hiel het als je dit als server instelde en dan bedoel ik dat ik het nog 4 of 5 maand geleden gebruikte
Ubuntu User no. 17620

Offline panzervos

  • Lid
Evolution en Hotmail
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/06, 14:24:12 »
Citaat van: neusje80
Citaat van: blackdrive
Citaat van: frankje
Bij zowel evolution als thunderbird krijg ik de foutmelding: hotmail says you have to pay money....

jammer...

grtn, Frank
Met Gmail kan het wel... ;)
Bij mij lukte het nog wel 6 maand gelden toen ik nog een MS gebruiker was met outlook, maarja mijn hotmail adres was al gemaakt voordat MS hotmail had overgenomen.
Bij oude Hotmail adressen schijnt het nog te kunnen
Met de Webmail extensie voor Thunderbird lees ik mijn Hotmail, Gmail & Yahoo accounts in.

Let er wel op dat je bij de opties van de hotmail plugin "WebDav" selecteert, en niet "Hotmail (Old website)" of "Hotmail Live (New website)".

Offline Tico

  • Lid
Evolution en Hotmail
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/06, 15:00:19 »
ook met de old of met de new website werkt het bij mij in Thunderbird, hoor (maar dan heb ik ook een heeeel oud hotmail adres, wellicht dat dat scheelt?)

Offline panzervos

  • Lid
Evolution en Hotmail
« Reactie #13 Gepost op: 2008/01/06, 15:09:48 »
Citaat van: tico
ook met de old of met de new website werkt het bij mij in Thunderbird, hoor (maar dan heb ik ook een heeeel oud hotmail adres, wellicht dat dat scheelt?)
OK, dan ligt het bij mij misschien aan een andere instelling (ik gebruik zelf ook een hotmail adres wat minimaal 5 jaar oud is).

Offline koenh

  • Lid
Evolution en Hotmail
« Reactie #14 Gepost op: 2008/01/07, 21:49:16 »
Bij mij moest het op de live account staan...
webdav en 'old hotmail' werken niet...

grz

Offline Tico

  • Lid
Evolution en Hotmail
« Reactie #15 Gepost op: 2008/01/07, 22:10:39 »
Laten we het er dan maar op houden, dat als het niet in een keer werkt, dat je wat moet spelen met de instellingen. Ook regelmatig checken voor updates kan geen kwaad

Offline Dave

  • Lid
Evolution en Hotmail
« Reactie #16 Gepost op: 2008/01/08, 10:54:27 »
Citaat van: panzervos
Met de Webmail extensie voor Thunderbird lees ik mijn Hotmail, Gmail & Yahoo accounts in..
Voor gmail is geen plugin nodig. Voor de meeste email software is een beschrijving van de instellingen beschikbaar binnen je account, soms zelfs tooltjes die het automatisch doen.

Offline panzervos

  • Lid
Evolution en Hotmail
« Reactie #17 Gepost op: 2008/01/10, 00:07:32 »
Bedankt!
Dat er voor gmail geen plugin nodig was wist ik niet.
Met deze handleiding heb ik het ook werkend gekregen: To set up your Thunderbird client to work with Gmail