Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [solved] Logitech media server ziet NAS niet  (gelezen 1511 keer)

[solved] Logitech media server ziet NAS niet
« Gepost op: 2012/11/07, 14:07:45 »
Hallo,

Ik ben nieuw met Ubuntu dus ben ik opzoek naar hulp. Ik heb ubuntu 12.10 geinstalleerd op mijn enige harde schijf. Ik heb logitech media server geinstalleerd. In ubuntu via netwerk heb ik een koppeling gemaakt naar mijn Qnap NAS. Kan nu alle mappen inzien. Nu kan ik via de webbrowser van de "LMS"de instellingen van"LMS" regelen. Hier moet ik ook de map aanwijzen waarin mijn muziekbestanden staan. Nu ziet "LMS" alleen maar de harde schijf van mijn computer en niet de Qnap in mijn netwerk. Nu heb ik hier en daar in forums gelezen dat ik de Qnap-schijf moet mounten?
Aangezien ik geen ervaring heb in ubuntu hoop ik dat iemand mij kan helpen die geduld heeft  :D

Erik
« Laatst bewerkt op: 2012/11/11, 16:29:25 door erikvdlinden »

Re: Logitech media server ziet NAS niet
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/08, 08:46:51 »
Eigenlijk komt het hier op neer. Ik moet een permanent netwerkverbinding hebben met mijn met netwerkschijf welke dus ook door logitech mediaserver gevonden kan worden.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Logitech media server ziet NAS niet
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/08, 11:45:05 »
Je netwerk share in je fstab zetten.
In je fstab staan je hd's en daar kun je ook je netwerk shares zetten
Dit moet je doen, dan zijn je shares direct gemount bij het booten, indien je dit niet doet ,dan vinden programma's je share niet(of je moet met nautilus naar je share gaan.(elke keer je boot)).

Offline johande

  • Lid
Re: Logitech media server ziet NAS niet
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/09, 08:16:18 »
Je zet toch gewoon LMS op je QNAP daar bestaat zelfs een speciaal QPKG pakketje voor.
http://www.qnap.com/index.php?lang=en&sn=2692
ik doe het al jaren zo, werkt vlekkeloos.

Re: Logitech media server ziet NAS niet
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/09, 11:36:37 »
@femke98 Heb ik inderdaad ook geprobeert, maar LMS ziet dan nog niet mijn Netwerkschijf.
In Ubuntu kan ik gewoon bij de netwerkschijf komen maar het softwareprogramma LMS ziet hem niet. Vandaar dat ik met mijn vraag kwam.

@johande ik wilde graag van de QPKG versie af omdat hardware te langzaam werd. Wilde hem dus alleen als netwerkschijf gebruiken.

@jan11000 heb inderdaad info over gelezen en uitgeprobeerd, maar loop nog tegen problemen aan waardoor ik foutmelding krijg bij sudo mount -a. Moet dus uitzoeken wat hiervan de oorzaak is. Ik kom later wel met details.
« Laatst bewerkt op: 2012/11/09, 12:05:14 door erikvdlinden »

Re: Logitech media server ziet NAS niet
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/11, 16:27:42 »
Voor nu heb ik eerst maar een 2TB harde schijf in de computer geinstalleerd. Deze is nu alle muziek vd NAS aan het kopieren. De logitech media server toegewezen naar een map op de nieuwe harde schijf. Dus voorlopig ben ik uit de brand.