Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CD Image mounten met zowel data als audio tracks.  (gelezen 375 keer)

Offline jos34

  • Lid
CD Image mounten met zowel data als audio tracks.
« Gepost op: 2014/06/03, 17:00:59 »
Ik wil onder Ubuntu een CD Image (.NRG) mounten dat zowel een data track (track 1) als audio tracks bevat.
De Data track word wel gemount maar de audio tracks zijn onzichtbaar, de Image is rond de 700mb groot.
Iemand idee?? Onder Windows word dezelfde image wel correct gemount.

Offline vanadium

  • Lid
Re: CD Image mounten met zowel data als audio tracks.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/03, 18:10:12 »
Onmogelijk om audio tracks te mounten, want een audio-cd heeft geen bestandssysteem. De audio zou wel met een cd speler afspeelbaar moeten zijn.

Re: CD Image mounten met zowel data als audio tracks.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/03, 18:41:49 »
Jos,

Je kan met behulp van de terminal progje nrg2iso die NRG image om te zetten naar een ISO image.
Maar ik vrees ervoor zoals Vanadium het al aankaarte, je alleen de data zult zien.

PS:
nrg2iso zit tussen de aangeboden pakketten van *buntu.
sudo apt-get install nrg2iso
MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Re: CD Image mounten met zowel data als audio tracks.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/04, 08:17:43 »
Als ik thuis een audio-cd in mijn computer stop krijg ik de nummers gewoon als .wav files te zien.
Ik heb ook een cd die zowel data als audio bevat en deze kan ik apart van elkaar mounten.

Met .NRG images heb ik geen ervaring.

Offline jos34

  • Lid
Re: CD Image mounten met zowel data als audio tracks.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/04, 13:17:59 »
Het is mij toch gelukt.
Met Clone CD een image copy (als Multimedia Disc) maken met een .ccd, .img en .sub bestand.
En dan de .ccd bestand mounten met CDEmu Client. Zowel de data track 1 als de overige audio tracks worden dan dus gemount.

Wat alleen wel een beetje jammer is, is dat geen idee heb hoe ik dit image onder Ubuntu kan maken. Heb het nu dus maar onder Windows gedaan.
Iemand een idee hoe ik dit image bestand onder Ubuntu kan maken?

Onmogelijk om audio tracks te mounten, want een audio-cd heeft geen bestandssysteem. De audio zou wel met een cd speler afspeelbaar moeten zijn.

Appart want ik download weleens spellen van internet in een Image waarbij dit toch echt mogelijk is.
Zowel data als audio worden gemount.

Jos,

Je kan met behulp van de terminal progje nrg2iso die NRG image om te zetten naar een ISO image.
Maar ik vrees ervoor zoals Vanadium het al aankaarte, je alleen de data zult zien.

PS:
nrg2iso zit tussen de aangeboden pakketten van *buntu.
sudo apt-get install nrg2iso

Wat ik van ergens op internet heb begrepen is dit bij ISO niet mogelijk omdat de audio tracks dan aan de data track word gekoppelt, en dan op zo'n manier dat de audio dan niet meer bruikbaar is.
« Laatst bewerkt op: 2014/06/04, 13:26:29 door jos34 »