Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit  (gelezen 2975 keer)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Gepost op: 2012/05/03, 17:43:56 »
was op omgubuntu.co.uk aan het kijken bij het artikel over EA's presentatie bij de komende Ubuntu Developer Summit.
een van de reacties was dat hierdoor misschien bug #1 zou worden opgelost.
heb m even opgezocht:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+bug/1

nouw... dat is een serieuze bug!  :laugh: :laugh:

Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #1 Gepost op: 2012/05/03, 17:47:45 »
Komt er eentje achter... :evil:


Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #3 Gepost op: 2012/05/03, 17:52:52 »
De vraag is natuurlijk: Wat komen ze doen? Misschien komen ze wel gewoon even op de koffie ;) Op OMG!Ubuntu denkt men volgens mij dat BattleField al op de plank ligt voor Ubuntu  :o

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #4 Gepost op: 2012/05/03, 17:54:04 »
@vistaus: is dit nu omdat ik in mijn topic over bug#1 had geschreven hoe ik eraan kwam dat je het hebt opgezocht?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #5 Gepost op: 2012/05/03, 17:57:23 »
[Moderator edit: Even zo vrij geweest de twee topics samen te voegen.]

Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #6 Gepost op: 2012/05/03, 18:06:00 »
Volgens mij komen die daar gewoon "Yay! Wij vinden Wine geweldig!"[1] zeggen... (als je ziet hoe ze games naar Mac "porten"....)

- Sey

[1] Wine is uiteraard ook gewoonweg geweldig.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #7 Gepost op: 2012/05/03, 20:31:59 »
@vistaus: is dit nu omdat ik in mijn topic over bug#1 had geschreven hoe ik eraan kwam dat je het hebt opgezocht?

Nee, ik las alleen iets over bug #1 in jou post en opende daarna mijn eigen topic over EA, maar je eerste zin ging wel over EA dus vandaar de verwarring ;)

Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #8 Gepost op: 2012/05/03, 20:32:23 »
Volgens mij komen die daar gewoon "Yay! Wij vinden Wine geweldig!"[1] zeggen... (als je ziet hoe ze games naar Mac "porten"....)

- Sey

[1] Wine is uiteraard ook gewoonweg geweldig.

Wel een lange "yay"-speech dan want ze hebben 15 minuten uitgetrokken.

Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #9 Gepost op: 2012/05/03, 20:38:31 »
Volgens mij komen die daar gewoon "Yay! Wij vinden Wine geweldig!"[1] zeggen... (als je ziet hoe ze games naar Mac "porten"....)

- Sey

[1] Wine is uiteraard ook gewoonweg geweldig.

Wel een lange "yay"-speech dan want ze hebben 15 minuten uitgetrokken.
Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay.

Dat, of die gast heeft een ongelofelijk erge stotter. :P
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #10 Gepost op: 2012/05/04, 16:30:13 »
Yay!  ^-^
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #11 Gepost op: 2012/05/06, 16:04:40 »
Wat vinden jullie hier van?

http://tweakers.net/nieuws/81795/ea-gaat-games-uitbrengen-voor-linux.html

Als er écht games komen, is dat de laatste stap om Windows vaarwel te zeggen voor mij.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/06, 16:06:58 door TopGear »

Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #12 Gepost op: 2012/05/06, 23:44:27 »
Awesomeness²

Weer een argumentje minder voor de haters. Nu nog Adobe, en er is gewoonweg geen enkele reden meer!

* Carharttguy is happy with that kind of news  =D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #13 Gepost op: 2012/05/07, 03:50:33 »
Awesomeness²

Weer een argumentje minder voor de haters. Nu nog Adobe, en er is gewoonweg geen enkele reden meer!

* Carharttguy is happy with that kind of news  =D

Niet te vroeg juichen want alleen EA is niet genoeg en Adobe lijkt er alles aan te doen om juist alleen maar verder weg van Linux te gaan.
Er zijn nog genoeg reden zoals ondersteuning voor navigatie systemen en dergelijke.


Ik vraag mij af wat ze doen. BF3 naar Linux zou mooi zijn als ze het maar niet met wine doen.
Geen kunst grepen om iets te laten draaien want anders is het no de moeite niet waard.

Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #14 Gepost op: 2012/05/07, 09:08:39 »
@emiel: Nee, EA is niet genoeg, maar omdat Steam nu ook serieus komt kan het op zich wel gebeuren dat Adobe zich bedenkt. Zal wel geen Photoshop-port komen, maar ze kunnen op zijn minst besluiten bijv. Flash Player en Air terug te ondersteunen op Linux als ze zien dat EA en Valve zich op Linux storten.

Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #15 Gepost op: 2012/05/07, 19:26:14 »
Liever native natuurlijk, maar als het werkt, werkt het toch @emiel ?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #16 Gepost op: 2012/05/07, 23:59:53 »
@Vistaus, Dat is wel zo maar ik denk dat je beter Flash kunt vergeten. Flash komt aan zijn einde en ju kunt makkelijk zonder en als je het echt nodig hebt is er altijd nog Chrome.
Adobe kijkt naar cijfers en die vielen tegen op Linux en dat zal voor EA ook gelden.
Als EA naar Linux komt en het valt tegen dan verdwijnen ze ook weer.
Valve heeft een grotere kans van slagen omdat er met Humble in de Bundle best al een aardig lijstje spellen is wat ze ondersteunen die ook in Linux te krijgen zijn.


@lord4163, Als het werkt en dat is dus niet altijd zo.
Eigenlijk beter gezegd valt het merendeel zwaar tegen en als je dan spellen die al een hoop van je pc vragen in Linux laat draaien onder Wine met een hoop kunst grepen, dan wil dat niet altijd werken.
Ik heb mijn spellen geprobeerd maar alles wat ik heb en werkt met Wine, draait slechter dan in Windows en voor de meeste spellen geld dat het een heel geklooi is om het te laten werken.

Maar ik vraag mij af welke gamer over gaat van Windows naar Linux.
Daarnaast vraag ik mij af of BF3 wel naar Linux komt. Het is gebouwd op DirectX en Nvidia brengt iedere keer updates uit voor Windows om die spellen beter te ondersteunen en die updates komen niet in Linux uit.
Als BF3 native word voor Linux dan nog twijfel ik of ik over stap omdat ik nog zoveel in Windows kwa spellen heb draaien.

Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #17 Gepost op: 2012/05/08, 00:03:14 »
"Daarnaast vraag ik mij af of BF3 wel naar Linux komt. Het is gebouwd op DirectX en Nvidia brengt iedere keer updates uit voor Windows om die spellen beter te ondersteunen en die updates komen niet in Linux uit."

Nee, het is gebouwd op Frostbite Engine en initialiseert op Windows  de DirectX. Wel je statements even correct houden alsjeblieft ;)
En Frostbite Engine waar het op gebouwd is is er ook voor de PS 3, Wii U en iOS.
« Laatst bewerkt op: 2012/05/08, 00:09:05 door Vistaus »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #18 Gepost op: 2012/05/08, 03:49:21 »
DirectX ondersteund dingen om het beter weer te geven en daar hebben ze het voor de pc op afgesteld.
Net als dat Nvidia heeft geholpen en mee heeft gewerkt om alles optimaal te laten werken waardoor Nvidia de beste keus is als kaart voor het spel.
Het spel is op de pc afgesteld voor de beste kwaliteit.
Ook voor de Mac is het spel er niet. Als ze naar Linux komen met BF3 dan zal er zeker een BF3 voor de Mac komen aangezien dat aandeel veel groter is.

O iOS neem je toch niet serieus hè? Dat kun je niet vergelijken met wat op de pc draait.

Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #19 Gepost op: 2012/05/08, 09:09:38 »
Ik zeg niet dat de iOS-versie net zo goed als de PC-versie is, ik zeg alleen waar het engine nog meer op draait.

En ja, DirectX om het weer te geven maar wat gebruikt BF3 op de PS3? OpenGL, omdat dat de enige vergelijkbare is op de PS3. Dus in feite is de game er al in OpenGL en dat stukje is dus erg makkelijk te porteren. Het engine is wel een ander verhaal en dat zou maanden kosten om te porteren naar zowel Mac als Linux.

Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #20 Gepost op: 2012/05/08, 10:39:36 »
Ik zeg niet dat de iOS-versie net zo goed als de PC-versie is, ik zeg alleen waar het engine nog meer op draait.

En ja, DirectX om het weer te geven maar wat gebruikt BF3 op de PS3? OpenGL, omdat dat de enige vergelijkbare is op de PS3. Dus in feite is de game er al in OpenGL en dat stukje is dus erg makkelijk te porteren. Het engine is wel een ander verhaal en dat zou maanden kosten om te porteren naar zowel Mac als Linux.
Wat schiet er nog over na de graphics? File I/O? Bijna hetzelfde op elk platform (Windows doet een klein beetje mee aan POSIX daar). Network I/O? Idem.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #21 Gepost op: 2012/05/09, 23:20:47 »
PS3 is niet te vergelijken met de pc versie.

Het moet aanslaan dus de 2 spellen die EA nu aanbied moeten goed gebruikt worden en dan wel gelijk aan het percentage als dat op andere platformen.
Is dat platform lager dan op andere platformen dan zijn ze zo weer weg, kijk maar naar Adobe.

Ik denk niet dat BF3 naar Linux zal komen. Ik denk eerder dat ze het gelijk gaan trekken met OS X waar ook niet alles voor te krijgen is.
Bepaalde games worden voornamelijk door gamers gebruikt en die zijn in Windows te vinden.
De gamer op de Mac is een ander soort gamer dan een fanatieke gamer die zijn systeem uit bouwt.
Dat is wel het voordeel van linux boven de Mac, je kunt het op een game systeem installeren en uitbouwen als je wilt.

Maar goed als ze al hun web games naar Linux brengen dan is het ook mooi.
Nu hebben ze er 2 en ik denk dat er nog wel een stel aankomen op korte termijn.
Het moet wel aanslaan want anders is het zo weer weg.  Niet dat ik ze ga spelen want ik gebruik mijn Linux niet voor games.
Windows is echt mijn game platform en wat ik in Linux doe kan ik ook in Windows maar doe ik liever in Linux. Software is niet eens altijd beter maar bepaalde dingen maken dat ik makkelijker kan werken in Linux.
Bij games speelt dat niet mee en dan kies ik toch voor Windows.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #22 Gepost op: 2012/05/13, 16:43:31 »
is trouwens een nieuwe site in de lucht om valve te stimuleren hun steam-client te porten:
http://steamforlinux.com/?q=en

Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #23 Gepost op: 2012/05/13, 17:04:21 »
Maar Valve is daar al mee bezig...

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Breaking: EA Games gaat naar Ubuntu Developer Summit
« Reactie #24 Gepost op: 2012/05/13, 17:32:24 »
Maar Valve is daar al mee bezig...
klopt, de site is er om valve een duwtje in de rug te geven. ze te laten zien dat er een enorme community achter linux-gaming hangt...  :blank: :blank: