Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu weer beeindigen  (gelezen 4236 keer)

Offline yJi

  • Lid
Xubuntu weer beeindigen
« Gepost op: 2012/02/17, 09:27:16 »
Ik denk er nu toch over na om Xubuntu er weer helemaal af te halen.
Ja, dan blijft XP dus alleen over hé.
Er zijn toch zoveel dingen die hier niet onder willen werken en wat dat aangaat
lijkt XP voor mij een heel stuk gemakkelijker te zijn in gebruik.
Ja, ik weet ook wel dat XP ook wel heel erg bepalend er aan is, maar ja.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/17, 09:43:37 »
Je moet het systeem gebruiken dat jij het prettigst vindt werken.

Offline MKe

  • Lid
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/17, 10:18:44 »
Je hebt er waarschijnlijk vooral last van dat anderen het niet gebruiken, waardoor je altijd alternatieven voor de programma's moet zoeken. Als iedereen Linux zou gebruiken zou het waarschijnlijk andersom zijn.
Maar je moet idd het systeem gebruiken dat je zelf het prettigst vind en als je een officiële licentie van XP hebt gekocht staat het je natuurlijk vrij om te gebruiken. Ook hoef je dat hier niet te melden, moet je helemaal zelf weten.
Maar mocht je toch Linux nog een kans willen geven dan kun je natuurlijk altijd eens een steunpunt opzoeken om samen te kijken hoe je Xubuntu wel kunt laten werken zoals jij wilt.

Offline Tom

  • Lid
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/17, 10:36:15 »
Waarom niet beide erop dualboot keuze zat. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/17, 11:13:08 »
Vrijheid blijheid, en ieder z'n meug. In elk geval goed, dat je Linux hebt uitgeprobeerd. Zouden meer mensen moeten doen...  :)

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/17, 12:37:24 »
Zonder te weten wat je de nadelen vindt, hebje gekeken op www.dbos.nl naar de aanpassingen ?
Anders is het jammer ..........
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/17, 20:06:04 »
Je zult tijd moeten besteden om over te stappen.
Software zoeken die werkt, maar dit kun je vragen/zoeken op het forum.
En niet werken als windows, maar linux manier leren, en dit kost tijd.

Maar daarna heb je meer plezier.
geen virusscans
geen spyware scans
geen scan software op de achtergrond
alles op de ubuntu server kunnen installeren, zonder angst voot virussen en spyware
alles gratis
geen serie nr's
geen illegale software, en misschien met virussen
etc etc.

Maar dit kost tijd.

Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/18, 10:48:40 »
"geen illegale software, en misschien met virussen"

Ik wil niet de betweter uithangen, maar ook voor Linux kun je illegale software downloaden die eigenlijk betaald is (hoewel zonder virussen dan).

"alles gratis"

Hangt ervanaf. Er is ook genoeg betaalde software voor Linux. Kijk maar op http://lin-app.com/
Ik gebruik zelf bijv. Nero Linux 4 die betaald is.

drum

  • Gast
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/18, 13:26:34 »
Je zult tijd moeten besteden om over te stappen.
Software zoeken die werkt, maar dit kun je vragen/zoeken op het forum.
En niet werken als windows, maar linux manier leren, en dit kost tijd.
Kan dit getuigen, toen ik mijn overstap gemaakt heb installeerde ik een linux-distro op mijn werkpc en windows was eraf, imo de beste manier om het te leren en zelfs nu na reeds 1 jaar en 3 maanden leer ik nog bij (iets wat in windows ook kan).
Ik geloof niet zo in dualboots van windows/linux, de gebruiker is te sterk geneigd als iets niet werkt naar behoren om direct terug te schakelen naar windows die hij met de paplepel heeft binnengekregen.
Maar idd. met linux leren werken kost tijd en die moet je er zelf instoppen, maar eens op de rollen wil je niets anders meer.

Offline Tom

  • Lid
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #9 Gepost op: 2012/02/18, 14:08:13 »
Magister of de GPS TomTom of bepaalde Games en er zullen nog wel een paar zaken zijn ,zul je toch Windows nodig hebben dus niet altijd onnuttig een dualboot.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

drum

  • Gast
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #10 Gepost op: 2012/02/18, 15:01:25 »
Magister of de GPS TomTom of bepaalde Games en er zullen nog wel een paar zaken zijn ,zul je toch Windows nodig hebben dus niet altijd onnuttig een dualboot.
Ik zeg niet dat je windows niet kunt nodig hebben, maar om voor jezelf een stijgende leercurve met linux te zien is het het beste om de ruitjes links te laten liggen ;).

Offline Dave

  • Lid
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #11 Gepost op: 2012/02/18, 19:20:48 »

Er zijn toch zoveel dingen die hier niet onder willen werken en wat dat aangaat

Ik weet ook heel veel wat niet onder windows werkt  :evil:
Maar ja als je in een omgeving zit die je allerlij exe bestandjes toesturen of met kinderen die bepaalde spelletjes willen doen.
Vooral die laatste groep zit wel aan windows vast.
Als ze wat groter zijn moet je games zeggen trouwens  =D

Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #12 Gepost op: 2012/02/18, 20:15:33 »
Het is uiteraard leren hoe er mee te werken, we hebben tenslotte ook Windows moeten leren. Het kost wat tijd, tuurlijk. Maar ieder mag gelukkig nog altijd zijn eigen ding bepalen. En als men terug wilt naar Windows, hoeven ze geen verklaring of verantwoording af te leggen.


En daar ben ik het volledig mee eens.

Offline Dave

  • Lid
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #13 Gepost op: 2012/02/18, 21:01:26 »
Wanneer je daar een topic over opent lijkt me dat anders wel gebruikelijk om er op in te gaan.

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #14 Gepost op: 2012/02/18, 23:51:46 »
Zonder te weten wat je de nadelen vindt, hebje gekeken op www.dbos.nl naar de aanpassingen ?
Anders is het jammer ..........

Ja, dit heb ik laatst nog even weer bekeken, maar mijn uitdagingen/problemen lost dit dan ook niet op volgens mij.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #15 Gepost op: 2012/02/19, 22:43:36 »
Citaat
Ik geloof niet zo in dualboots van windows/linux, de gebruiker is te sterk geneigd als iets niet werkt naar behoren om direct terug te schakelen naar windows die hij met de paplepel heeft binnengekregen.
Maar idd. met linux leren werken kost tijd en die moet je er zelf instoppen, maar eens op de rollen wil je niets anders meer.

Windows heb ik zeker niet met de paplepel ingekregen hoor want daarvoor waren er eigenlijk al veel betere systemen dan bijna alle windowssystemen waren.
Commodore 64 en Zyxel waren toen best goede systemen, en Commodore net als Amiga uit dezelfde familie ook heel erg betrouwbaar. Op die systemen ben ik ooit begonnen. Maar het nare toen was, net als nu bijna, dat iedereen die iets te zeggen had in de computerwereld van toen bijna allemaal overstapten op DOS met al zijn problemen toen al trouwens.
Daarom ben ik ook ooit overgestapt op DOS systemen en nee het werd nooit mijn vriendje hoor ;)
Maar bepaalde zaken werken dus ook niet onder linux systemen en dat dan wel weer (ja 't is niet anders hoor) onder windows XP en voorgangers. Want van dos wilde ik eigenlijk nooit over naar 95, 98 en uiteindelijk XP hé.
Maar door mijn werk van toen, moest ik eigenlijk ook wel die overstap toen maken.
Gelukkig ben ik er eigenlijk nooit fan van geworden en Bill Gates heeft zelfs hele zieke ideeën over de mens in het algemeen.

Misschien wacht ik nog even op de versie 12.04 van Xubuntu, maar anders wordt het jammer genoeg toch weer eerst XP hoor. (en dan maar hopen op een echt eerlijk systeem hier straks ;) )
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #16 Gepost op: 2012/02/20, 11:54:19 »
Ik gebruik alleen Debian en Ubuntu en idd in deze windows wereld loop je dan af en toe tegen vreemde niet werkende zaken aan, (denk aan RTL met zijn silverlite)

Maar 99,9% van de tijd heb ik nergens last van.
Kan me zo voorstellen dat als je iets specifieks Windows nodig hebt wat niet op te lossen is met Wine of Cedega dat je dan zit te balen.
Over het algemeen heb ik alles kunnen oplossen, het kost tijd en energie  om het uit te vogelen, maar het lukt wel altijd.

Voor zeer bijzondere windows zaken kan je dan nog altijd terugvallen naar Virtual Box met windows.
Moet echter toegeven dat ik zelfs die windows al zeker een jaar niet meer opgestart heb...  XD

Het is gewoon wennen, en op den duur regel je het leven zo in dat je volledig zonder windows kan leven.
Maar dit kost tijd. :rolleyes:
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #17 Gepost op: 2012/02/22, 11:09:22 »
Kan me zo voorstellen dat als je iets specifieks Windows nodig hebt wat niet op te lossen is met Wine of Cedega dat je dan zit te balen.

Voor zeer bijzondere windows zaken kan je dan nog altijd terugvallen naar Virtual Box met windows.
Moet echter toegeven dat ik zelfs die windows al zeker een jaar niet meer opgestart heb...  XD

Het is gewoon wennen, en op den duur regel je het leven zo in dat je volledig zonder windows kan leven.
Maar dit kost tijd. :rolleyes:

Nee dus, duidelijk dus niet, want Patternmaker werkt tot nu toe alleen maar onder Windows en in mijn geval onder XP dus. Dat is dus ook niet balen of zo, maar meer het is zoals het is.
Verder werk ik qua mail het liefst met Pegasus Mail, die wel onder Xubuntu ook werkt, maar dan maak je in zekere zin Xubuntu weer gevoeliger voor virussen. Want daarvoor heb je immers een soort van shell nodig om daarin dan Pegasus te installeren.
Verder werkt mijn digitale camera  er niet onder en mijn beide usb-schijven ook niet echt, dus echt zonder XP kunnen, kan dus gewoonweg niet in mijn geval.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #18 Gepost op: 2012/02/22, 11:42:12 »
Wat gaat er mis met je digitale camera, en hoezo werken usb schijven 'niet echt'?

Ik zie dat patternmaker.com op hun site spreekt over wine compatibiliteit, dus misschien is dat een optie. En pegasus.. Tja, die doet het ook onder dos, dus met een dosemulator is dat misschien te doen, maar heel eerlijk, daar zijn ondertussen betere alternatieven voor vind ik zelf. Nu lijkt het mij dat een virus in pegasus mail hooguit gevaarlijk kan zijn voor je contacten, het zal je linux systeem niet infecteren, ook onder wine zal dat niet gauw gebeuren omdat het systeem om te infecteren eigenlijk ontbreekt.



« Laatst bewerkt op: 2012/02/22, 11:52:24 door McVries »

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #19 Gepost op: 2012/02/22, 11:54:09 »
Op mijn Box multiboot WXP W7 Mint PCLinuxOS Ubuntu.
Alles bijgewerkt tot de laatste versies.

Als ik MS moet opstarten ga ik tijdens het booten koffie zetten, ontbijten en de krant lezen.
De laatste W7 update duurde precies 3 kwartier.

Persoonlijk  ben ik bezig/speel ik het liefst met een van de niet W OSen ;)

Enne, USB stick/schijf en camera doen het bij mij op alle eerder genoemde distro's
Een aantal van mijn Humax opgehaalde .ts TV programma's kan ik alleen converteren in Linux.
Na deze eerste conversie is W dan wel in staat om ze te bewerken.
E.e.a. uiteraard gerelateerd aan verkrijgbare "vrije" programma's, ook voor W.

In W7 kan ik mijn scanner niet gebruiken en mijn oudere test PC's laten het grafisch afweten.
Deze oudere materialen zijn nog steeds prima voor XP en de huidige Linux-en.

Dus ja, ik multiboot.

Ed
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline yJi

  • Lid
Re: Xubuntu weer beeindigen
« Reactie #20 Gepost op: 2012/02/22, 13:37:41 »
Wat gaat er mis met je digitale camera, en hoezo werken usb schijven 'niet echt'?


Daar heeft zij al topic over gemaakt, zie hier:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/camera-niet-herkend-in-xubuntu-9-10/

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/photorec-testdisk/

Beide onderwerpen zijn nimmer ooit volledig opgelost, onder welk linux systeem ik ze tot nu toe heb gebruikt
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro