Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GDM bevriest  (gelezen 655 keer)

Trolleystad

  • Gast
GDM bevriest
« Gepost op: 2008/05/01, 11:28:53 »
Hoi,

Normaal kan ik problemen zelf oplossen, maar nu kom ik er niet meer uit. Ik heb voor mijn GDM een thema gedownload van gnome-look.org, deze deed er iets langer over om te laden (2 รก 3 seconden), dat vond ik al erg raar. Maar goed, het loginscherm verscheen en ik kon gewoon inloggen.

Toen ben ik maar eens een keer bezig gegaan om bridge networking in virtualbox op gang te krijgen, want dat NAT gebeuren had ik niet veel aan omdat ik servertoepassingen wil testen in een virtuele omgeving.

Nu lukte het wel om 't op gang te krijgen met deze tutorial: http://samiux.wordpress.com/2007/07/11/bridge-network-interface-on-virtualbox/

Echter, als ik nu ubuntu probeer te booten kom ik niet verder dan het 'zandlopertje' in het GDM scherm. De bekende bruin/gele achtergrond verschijnt, alleen blijft dat 'zandlopertje' oneindig doordraaien. Er gebeurt helemaal niks, geen hd activiteit. Het zandlopertje reageert nog wel op muisbewegingen.

Met ctrl+alt+backspace kom ik weer op dezelkde plek terug. Er zat dus niks anders op dan ctrl+alt+f1 en dan via de commandline inloggen en een sudo shutdown -r now te doen.

Weet iemand wat dit kan zijn? Misschien dat de DHCPclient te lang erover doet een IP te verkrijgen ofzo?

edit: Ik heb net het 'bevroren' GDM ongeveer 10 minuten aan laten staan en ik kon inloggen! Het moet dus wel iets zijn wat lang duurt, een DHCP aanvraag ofzo. Iemand een idee?

NLsandman

  • Gast
GDM bevriest
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/01, 13:49:55 »
Wat gebeurt er als je virtualbox voorziet van een vast ip, mischien wacht hij inderdaad op een dhcp request.

Heb je al in systeem log gekeken waar hij op wacht met opstarten?

Trolleystad

  • Gast
GDM bevriest
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/01, 23:34:42 »
Citaat van: NLsandman
Wat gebeurt er als je virtualbox voorziet van een vast ip, mischien wacht hij inderdaad op een dhcp request.

Heb je al in systeem log gekeken waar hij op wacht met opstarten?
Ik heb het opgelost door de bridge te verwijderen en een normale GDM theme in te stellen. Alles werkt weer normaal. Wel jammer dat onder VMware het bridge networking 'out of the box' werkt en bij virtualbox niet.