Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 16 moddert met 32bits  (gelezen 2745 keer)

Re: Ubuntu 16 moddert met 32bits
« Reactie #25 Gepost op: 2017/11/04, 13:13:01 »
Had me inderdaad vergist. Het moest inderdaad "stack_guard_gap=1" zijn in de kernelparameter. Bleek toen ik alles teruglas. Excuses. Had de oplossing zelf ook al opgekalkt, en toen ineens zag ik de hele riedel ineens al door Vanadium uitgelegd, waarvoor dank. Ik heb mijn postings verwijderd (= dubbelop)

Excuses voor het ongemak. En het was inderdaad de link waar Vanadium naar verwees waar ik het vanaf haalde. :)

Hoe het bij mij gegaan is? Ik had dus die "foo=bar" toegevoegd, en vervolgens een BESTAANDE database geopend. Dat werkte, en gaf de indruk dat alles opgelost was bij mij. Toen ik het net reproduceerde bleek dat bij het aanmaken van een NIEUWE database de boel er gewoon weer uitklapte. Leermomentje voor mij, want mij leert het nu dat als ik iets reproduceer, het op exact dezelfde manier moet gebeuren. En een bestaande database of een nieuwe database openen zijn twee verschillende dingen. Daar is het misgegaan en leek het alsof het mijn probleem had opgelost.

Excuses voor de verwarring. Tja, veel aan mijn hoofd de laatste tijd. Laten we het daar maar op houden.  :-[
« Laatst bewerkt op: 2017/11/04, 13:16:57 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Nero

  • Lid
Re: Ubuntu 16 moddert met 32bits
« Reactie #26 Gepost op: 2017/11/05, 10:01:14 »
Als er iets toegevoegd dient te worden aan een eerder bericht dien je de edit-knop te gebruiken en niet 2, 3, laat staan 6, berichten onder elkaar zetten binnen 24 uur.
Nadeel is dan wel dat het bericht niet in de Ongelezen Berichten lijst komt.

Re: Ubuntu 16 moddert met 32bits
« Reactie #27 Gepost op: 2017/11/05, 10:39:32 »
Had me inderdaad vergist. Het moest inderdaad "stack_guard_gap=1" zijn in de kernelparameter. Bleek toen ik alles teruglas. Excuses. Had de oplossing zelf ook al opgekalkt, en toen ineens zag ik de hele riedel ineens al door Vanadium uitgelegd, waarvoor dank. Ik heb mijn postings verwijderd (= dubbelop)

Excuses voor het ongemak. En het was inderdaad de link waar Vanadium naar verwees waar ik het vanaf haalde. :)

Hoe het bij mij gegaan is? Ik had dus die "foo=bar" toegevoegd, en vervolgens een BESTAANDE database geopend. Dat werkte, en gaf de indruk dat alles opgelost was bij mij. Toen ik het net reproduceerde bleek dat bij het aanmaken van een NIEUWE database de boel er gewoon weer uitklapte. Leermomentje voor mij, want mij leert het nu dat als ik iets reproduceer, het op exact dezelfde manier moet gebeuren. En een bestaande database of een nieuwe database openen zijn twee verschillende dingen. Daar is het misgegaan en leek het alsof het mijn probleem had opgelost.

Excuses voor de verwarring. Tja, veel aan mijn hoofd de laatste tijd. Laten we het daar maar op houden.  :-[
Geen probleem, ik moest ook drie maanden zoeken... Ik vind het dom van Ubuntu om het bestaan van 32-bits te gaan negeren. Dat levert bij AskUbuntu meer dan honderd tickets op. Ik hoop, dat ze het met Ubuntu 18 weer hersteld hebben.
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Ubuntu 16 moddert met 32bits
« Reactie #28 Gepost op: 2017/11/07, 14:56:06 »
Als er iets toegevoegd dient te worden aan een eerder bericht dien je de edit-knop te gebruiken en niet 2, 3, laat staan 6, berichten onder elkaar zetten binnen 24 uur.
Nadeel is dan wel dat het bericht niet in de Ongelezen Berichten lijst komt.

Dat is inderdaad waar, maar het bevordert de leesbaarheid van het topic niet en dat is natuurlijk ook een belangrijk aspect voor een forum. Daarom verzoeken we iedereen om pas een nieuwe reactie onder zichzelf te plaatsen ("bumpen") na minimaal 24 uur wachten.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Ubuntu 16 moddert met 32bits
« Reactie #29 Gepost op: 2017/11/10, 17:28:25 »
Ik hoop, dat ze het met Ubuntu 18 weer hersteld hebben.
De kans daarop is klein, want de ontwikkelaars praten nu over het stoppen met de 32bits versies.
Citaat
Ubuntu 18.04 LTS:
    Continue to provide the i386 port to run legacy applications on amd64.
    Stop producing the i386 d-i/netboot installer.
    Stop producing the i386 kernel.
    Stop producing the i386 cloud-images.
    Stop producing the i386 ubuntu-desktop.iso.
    Stop producing the i386 ubuntu-server.iso.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Ubuntu 16 moddert met 32bits
« Reactie #30 Gepost op: 2017/11/10, 21:30:27 »
Dat wordt een nieuwe PC kopen..!? Ik ga hooguit terug naar Ubuntu14, hoewel die ook al rare kuren vertoonde...
Ik ben 80 jaar, ik heb geen zin meer in weer nieuwe PC's.
 
Ik heb sinds enige tijd een grote smartfoon Oukitel K7000 dual SIM met 32 GB, Android 6, 4G/5G netwerk, LibreOffice, Chrome en al wat ik wens. Prijs €64,20. Werkt ook perfect op de DropBox.
Er hangt een Logitech BlueTooth Keyboard onder, want het geveeg over een scherm vind ik vies. Het is verbonden aan één van mijn twee platte monitors via een oude PC met BlueTooth.

Voor mij voel ik het einde van Ubuntu aankomen... MicroSof ligt al op apengapen.
Drie ouwe PC's naar de Kringloop, leuk voor hobbyisten.

Einde gemodder met 32bits!
Ubuntu 22.04 LTS op Fujitsu S762, MSI desktop, HP840; allen hebben geen data maar draaien op dezelfde DropBox; verder met Firefox, LibreOffice, Wine en Gmail