Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: nvdia drivers  (gelezen 1311 keer)

Gast

  • Gast
nvdia drivers
« Gepost op: 2006/08/16, 11:45:38 »
ik ben in het bezit van een asrock mobo met onboard videao (intel 915). Deze had ik uitgeschakeld en eem nvidia GF5200 geplaats. De drivers laten zich zonder problemen installeren alleen krijg ik na het starten van de nvidia driver (ipv de nv) een zwart scherm zodra gnome start. Ik heb vanalles afgezocht en ik kwam een wiki tegen waarin staat dat de intel en nvidia kaarten zich "bijten". Ik kan de wiki even niet terug vinden, maar er is een aparte oplossing voor het installeren van een nvidia kaart met een onboard intel videokaart op je mobo. Als ik de wiki terugvind, dan plaats ik hem.

Ik plaats dit omdat ik meerdere bercihten tegenkwam hierover.

Azalin

  • Gast
nvdia drivers
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/16, 13:24:42 »
Is dat niet als je zowel de onboard als de "externe" grafische kaart wil gebruiken? Mijn vriendin heeft ook een intel onboard en een Geforce FX 5200 (meen ik) en daar heb ik geen problemen mee gehad... Gewoon de onboard uitgezet en geen enkel probleem. Wel moet je natuurlijk de restricted modules van je kernel installeren en of een K7 of een 686 kernel installeren anders krijg je inderdaad problemen...

Offline eendje

  • Lid
nvdia drivers
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/16, 13:35:04 »
extra linkje kan ook geen kwaad, denk ik...

https://help.ubuntu.com/community/BinaryDriverHowto/Nvidia
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Gast

  • Gast
nvdia drivers
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/16, 13:35:49 »
Ik heb de wiki procedure gevolgd en liep tegen een zwart scherm aan na het activeren. Na verder lezen kwam ik de wiki tegen over de onboard video kaart van Intel

Azalin

  • Gast
nvdia drivers
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/16, 13:46:20 »
Aha, niet gezien maar had er ook geen last van dus dan lees je dat niet :) Wat ik wel had was (de eerste keer met mijn Geforce2) dat ik een zwart scherm kreeg dat, later bleek, veroorzaakt werd door FrameBuffering. Toen ik die via dpkg-reconfigure uit had gezet kreeg ik ineens wel beeld.