Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: harde schijf  (gelezen 1241 keer)

Offline peter40

  • Lid
harde schijf
« Gepost op: 2013/12/20, 10:51:44 »
Ik kocht een harde schijf voor het afspelen van audio bestanden. Deze was windows en apple compatible. Ik was niet in staat hem via linux mint aan mijn computer te koppelen.Is hier een oplossing voor?De harde schijf haalt zijn voeding via de usb poort.

Re: harde schijf
« Reactie #1 Gepost op: 2013/12/20, 13:53:01 »
Een harde schijf of een media speler? heb je iets meer informatie? Merk, type dat soort dingen.

Offline jan11000

  • Lid
Re: harde schijf
« Reactie #2 Gepost op: 2013/12/20, 14:35:53 »
En welke file systeem staat erop, fat32, ntfs of iets anders.

Offline peter40

  • Lid
Re: harde schijf
« Reactie #3 Gepost op: 2013/12/20, 14:46:24 »
Gekocht via Dixons en ook weer geruild binnen de periode. NFTS geformatteerd een klein vierkant usb schijf.Graag zou ik weten van een merk dat probleemloos via linux is aan te sturen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: harde schijf
« Reactie #4 Gepost op: 2013/12/20, 14:48:55 »
Vernietig de bestaande formattering eens met behulp van GParted, en maak daarna een nieuwe formattering aan in GParted. In FAT32.

Re: harde schijf
« Reactie #5 Gepost op: 2013/12/20, 15:04:47 »
Om zeker te stellen dat het de schijf is: heb je een andere USB poort geprobeerd? (vast wel)

Offline peter40

  • Lid
Re: harde schijf
« Reactie #6 Gepost op: 2013/12/21, 18:25:15 »
Een usb stick werkt probleemloos een usb harde schijf wordt niet herkend.Ook niet via Gparted, wat jammer is want de snelheid van een schijfje is veel hoger dan een USB stick.

Offline bwman

  • Lid
Re: harde schijf
« Reactie #7 Gepost op: 2013/12/21, 19:58:20 »
hoe groot is die externe hd,  de laptop van mn vader heeft ook eens dat probleem gehad en dat had te maken met de stroom die via het usb poortje uitging te zwak was om de schijf te voeden, met gevolg dat deze geen hd herkende als hij deze inplugde omdat er geen te zien was, omdat, u raad het al de stroomtoevoer te laag was, was wel al een oudere dell laptop
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: harde schijf
« Reactie #8 Gepost op: 2013/12/21, 20:12:56 »
hoe groot is die externe hd,  de laptop van mn vader heeft ook eens dat probleem gehad en dat had te maken met de stroom die via het usb poortje uitging te zwak was om de schijf te voeden, met gevolg dat deze geen hd herkende als hij deze inplugde omdat er geen te zien was, omdat, u raad het al de stroomtoevoer te laag was, was wel al een oudere dell laptop
Goed gezien; dat kan er inderdaad aan de hand zijn....

Als er nu nog een enkelvoudig USB-kabeltje wordt gebruikt, dan zou je een Y-kabeltje kunnen pakken:
http://images.conrad.com/xl/9000_9999/9800/9810/9812/981205_RB_00_FB.EPS.jpg

Re: harde schijf
« Reactie #9 Gepost op: 2013/12/21, 20:17:21 »
Gekocht via Dixons en ook weer geruild binnen de periode. NFTS geformatteerd een klein vierkant usb schijf.Graag zou ik weten van een merk dat probleemloos via linux is aan te sturen.

Mijn vader heeft goede ervaringen met externe harde schijven van Western Digital (op Linux) en ikzelf met SeaGate (op Linux) :)

Offline peter40

  • Lid
Re: harde schijf
« Reactie #10 Gepost op: 2013/12/22, 11:11:17 »
Dit zijn verhelderende opmerkingen.Mijn geld heb ik al terug maar de waarom vraag nog niet beantwoord.Mijn 5 jaar oude computer die prima loopt op linux is al snel te oud.Misschien dat een ander merk usb schijfeen oplossing biedt.