Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] dezelfde "gelikte spelletjes" als die op Vista  (gelezen 1888 keer)

Offline MMike024

  • Lid
[opgelost] dezelfde "gelikte spelletjes" als die op Vista
« Gepost op: 2009/11/21, 15:45:49 »
Hoi allemaal,

Mijn vriendin voelt zich ondertussen al aardig thuis op Ubuntu, maar behalve af en toe een E-mail versturen en een beetje surfen is ze erg gek op die standaard spelletjes en games. In Vista waren die best gelikt, maar in Ubuntu nog best basic qua grafics.

Het blijkt dat ze het toch wel erg leuk vind dat als die spelletjes er wat Fancy uitzien. In haar top 3 staan: patiance, teteris en bewuled (?).

Heeft iemand wat leuke tips?,... dus gewoon leuke spelletjes/games, maar in een wat gelikte uitvoering.

Alvast bedankt (moet nog echt een hoop leren over Linux, en ben er nog lang niet, maar,.... stap dus echt niet meer naar Vista over!!! ghre ghre)

Gr Mike
« Laatst bewerkt op: 2009/11/22, 10:00:19 door MMike024 »

Offline Mikkel

  • Lid
Smaken verschillen, dus of het er 'gelikt' genoeg uitziet moet je vriendin zelf maar bepalen, maar via Synaptic pakketbeheer kun je kpat (KPatience) downloaden/installeren.

Offline jan11000

  • Lid
http://members.home.nl/c.c.maas/Ubunturing.html Hier vind je een beetje over games.

Voor de rest veel google gebruiken.

Hier meer zoeken:

linux+games
linux+games+open source
Ubuntu+games


KDE Games lijkt me wel geschikt. Er zitten enorm veel spelletjes in, van bordspelletjes tot platform. Veel spelletjes in dat pakket hebben zelfs de mogelijkheid om nieuwe thema's te downloaden. je installeert het pakket via je pakketbeheerder. Meer informatie en (soms wat verouderde) screenshots: http://games.kde.org

Een voorbeeldje van enkele spelletjes op mijn desktop:
« Laatst bewerkt op: 2009/11/21, 20:11:40 door Cumulus007 »

Jup gewoon het pakket kde-games installeren :) Is zeeeeer gelikt :)

Offline MMike024

  • Lid
Re: [opgelost] dezelfde "gelikte spelletjes" als die op Vista
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/22, 10:01:38 »
Aahhh, dat ziet er prima uit! Leuk! bedankt allemaal namens ons!

Gr MMike