Goede avond,
Ik kan me bedenken dat je met die vraag zit. In "zakelijke wereld" zou je drie hoofdregels hebben.
de aansprakelijkheid van een steunpunt van software ligt aan een aantal zaken
1. Is er schriftelijk, als mondeling overeenstemming geweest over garantie voorwaarde
2. Is er een dienst geleverd?
3. Is er iets kapot gegaan door de geleverde software
4. Is de fout van de verkoper of de koper.
Als ik je verhaal hoor is punt 1 niet ten sprake gekomen. Punt 2 is er ook niet geleverd. Er is software gegeven, geen dienst. De software heeft zelfs een punt waar men de cd/dvd kan controleren op fouten. Daarnaast is de software door de aannemer geïnstalleerd, en niet door steunpunt. Punt 3 is niet aantoonbaar. Software maakt nihil hardware kapot, laat staan een installatie cd/dvd. Daarnaast, als men een punt 4 van gratis software wil maken, dan moet men juridisch aantonen dat je niet aan de drie punten in totaal heb voldaan. vooral punt 2 en 3 is moeilijk aantoonbaar. en prijs technisch niet interessant om daar iets mee te doen.
Ik zou mij er geen zorgen om maken, al is verstandig voortaan aan te geven dat je geen garantie geeft.
Martin
Edit; Ik bedenk een verhaal van vanmiddag. de dochter van een collega werkt in warm vakantieland als steunpunt vakantiegangers. Ze kreeg een telefoontje dat een man zijn teen gestoten heeft en nu zijn vakantie vergalt was. Hij eiste aansprakelijkheid en schade vergoeding, hier punt 4, de man lette zelf niet op!