Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu 8.04 beta probleem met installeren  (gelezen 2217 keer)

Offline patrick

  • Lid
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Gepost op: 2008/04/09, 09:22:42 »
Ik heb de alternate cd gebrand op laagste snelheid en getest. Alles is goed.
Nu tijdens het installeren bij 6% van "te installeren programmatuur uitkiezen en installeren" loopt het fout er verschijnt de fout
installatie stap mislukt.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/09, 09:34:30 »
Die melding heb ik ook tot 2x toe gehad en ben toen helemaal overnieuw begonnen incl. formateren en toen lukte het wel.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline patrick

  • Lid
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/09, 10:42:30 »
Ik heb zeker al 6 of 7 keer geprobeerd en telkens dezelfde foutmelding.
Wat is er toch verkeerd aan het lopen met de beta versie van 8.04 de alpha werkte beter dan deze versie.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/09, 10:47:55 »
Citaat van: patrom
Wat is er toch verkeerd aan het lopen met de beta versie van 8.04 de alpha werkte beter dan deze versie.
maar het is nog steeds beta. het word hier wel constant herhaald, maar het is wel zo.

als ge geen fouten of problemen wilt, blijf dan nog even bij uw werkende installatie en ga over 2 weken pas de nieuwe installeren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/09, 11:08:41 »
Citaat van: patrom
Wat is er toch verkeerd aan het lopen met de beta versie van 8.04 de alpha werkte beter dan deze versie.
patrom, voor de tweede keer (gisteren ook al):
http://forum.ubuntu-nl.org/message/231676#p231676

Je geklaag over de bèta maakt me kwaad. Hou daar eens mee op. Allemachtig, als je geen problemen wil, ga dan niet met een bèta aan de slag, man.

Offline Soul-Sing

  • Lid
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/09, 12:13:57 »
@pjotr123 niet boos worden. gewoon verwijzen naar het vastgezette topic over de 8.04 versie. eigenlijk horen alle opmerkingen en vragen daar thuis.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/09, 13:58:23 »
Citaat van: leoquant
@pjotr123 niet boos worden. gewoon verwijzen naar het vastgezette topic over de 8.04 versie. eigenlijk horen alle opmerkingen en vragen daar thuis.
Als ik boos word, Leon, dan spreek ik dat uit. Kwestie van open en eerlijk communiceren.

Overigens denk ik, dat het (zoals elke keer, wanneer een nieuwe versie nadert), moeilijk is om alle vragen tot één draadje beperkt te houden. Veel mensen schakelen over in de periode tussen de bèta en de finale versie. Misschien is het beter, om een apart forumonderdeel aan te maken voor versies-in-ontwikkeling? Dan kunnen er meerdere draadjes worden gestart, en dat houdt de probleemoplossing overzichtelijker.

ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/09, 14:25:12 »
Zonder klachten van Ubuntu-gebruikers is er ook geen vooruitgang, het zou inderdaad beter zijn als er een apart stukje wordt vrijgegeven om te klagen en opmerkingen te maken.
Misschien kan je dat stukje dan "De KlaagMuur" noemen.

Dit is maar een suggestie en misschien gaat het werken.

Groetjes, Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline Soul-Sing

  • Lid
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/09, 14:30:56 »
nou pjotr123, een apart subforum voor /test/betaversies? misschien nog niet zo'n gek idee. dit halfjaar loopt iedereen storm op deze beta. of lijkt het zo?

Offline lizardman

  • Lid
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/09, 15:28:18 »
Misschien leuk om dat nieuwe onderdeel dan feestelijk te openen bij de komst van het 10.000 ste forumlid.
Volgens het pricipe van 'twee vliegen in een klap'  :P
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Dave

  • Lid
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/09, 17:56:07 »
och als iemand een probleem met een beta heeft waarom zou er dan niet even wat gevraagd mogen worden.
maar geen gek idee dat dit niet door de andere draadjes dan meer loopt.

Offline Soul-Sing

  • Lid
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/09, 18:08:12 »
Citaat van: Dave
och als iemand een probleem met een beta heeft waarom zou er dan niet even wat gevraagd mogen worden.
maar geen gek idee dat dit niet door de andere draadjes dan meer loopt.
omdat off. ondersteuning en support niet echt mogelijk is. het is een test/probeersituatie waarin je launchpad gebruikt om dingen te melden, en ¨soort/lotgenoten¨ ontmoet en bijpraat in het vastgezette topic. nieuwkomers krijgen ook een vreemd beeld van ubuntu, wanneer alle draadjes door elkaar gaan lopen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/09, 18:50:12 »
Citaat van: robertvroegop
Zonder klachten van Ubuntu-gebruikers is er ook geen vooruitgang, het zou inderdaad beter zijn als er een apart stukje wordt vrijgegeven om te klagen en opmerkingen te maken.
Misschien kan je dat stukje dan "De KlaagMuur" noemen.

Dit is maar een suggestie en misschien gaat het werken.

Groetjes, Robert.
@Robert: Melden van *problemen* is altijd prima. Daar zijn we voor. Ook voor problemen met een bèta (en dan liefst in een apart forumonderdeel, wat mij betreft). Dan zullen we proberen de helpende hand te bieden.

Maar we zijn er niet voor *klachten*. En al zeker niet voor klachten over een bèta, in de vorm van: "wat is het toch altijd met Ubuntu, nooit gaat het goed met m'n grafische kaart, de bèta is helemaal verkeerd, nog slechter dan de alfa". Dat soort geklaag werkt mij danig op de zenuwen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/09, 21:50:02 »
Eigenlijk lijkt een apart hoofdstuk voor een "ontwikkelversie" mij ook een goed idee.
1. Het forum blijft overzichtelijk,
2. De fouten kunnen ieder een eigen topic krijgen,
3. Vlak na de release datum kunnen alle onderwerpen gewist worden.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/09, 21:52:28 »
Citaat van: r0n.
3. Vlak na de release datum kunnen alle onderwerpen gewist worden.
Dat is een heel goed idee! Want er staan natuurlijk een hoop fouten in beschreven, die niet meer aanwezig zijn in de finale versie.

Offline tabasco

  • Lid
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/09, 23:23:26 »
Citaat van: r0n.
Eigenlijk lijkt een apart hoofdstuk voor een "ontwikkelversie" mij ook een goed idee.
1. Het forum blijft overzichtelijk,
2. De fouten kunnen ieder een eigen topic krijgen,
3. Vlak na de release datum kunnen alle onderwerpen gewist worden.
Klinkt goed!
Ik zou zelfs wekelijks alle onderwerpen verwijderen (of afsluiten) zeker als het een betafase betreft. De ontwikkelingen gaan enorm snel. Kijk maar hoe vaak per dag je nu een update krijgt. Om het uur of om de paar uur.

Maar de eigenlijke reden waarom het nu zo is zoals het is moet je ook niet uit het oog verliezen
Citaat van: leoquant
omdat off. ondersteuning en support niet echt mogelijk is. het is een test/probeersituatie waarin je launchpad gebruikt om dingen te melden, en ¨soort/lotgenoten¨ ontmoet en bijpraat in het vastgezette topic. nieuwkomers krijgen ook een vreemd beeld van ubuntu, wanneer alle draadjes door elkaar gaan lopen.
Daarom moet een forum gedeelte voor 'ontwikkelversies' misschien nog iets verder verstopt worden of ontoegankelijker doormiddel van een extra aanmelding waarbij je een soort waarschuwingsbericht moet accepteren zoals:

"Het volgende forum gedeelte is voor de komende release van Ubuntu. Dit is een niet officieel uitgebrachte versie en wordt dus niet officieel ondersteund. Gebruikers die deze versie installeren zijn hiervan op de hoogte en gebruiken dit enkel als test besturings systeem om de ontwikkeling van ubuntu te ondersteunen."

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #16 Gepost op: 2008/04/09, 23:32:46 »
Citaat van: arie
een zeer goed idee zelfs, is al eerder over gesproken maar toen werd het niks.
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/15729
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/15675

misschien is de tijd er nu wel rijp voor
Reken maar, dat de mensen van Ubuntu-NL hier goed over zullen nadenken. Ik wil wedden, dat ze nu al aan het overleggen zijn.  :-)

Ik heb zelf ook een tijd lang deel uitgemaakt van Ubuntu-NL, en ze gaan zeer serieus met dit soort kwesties om.

Offline patrick

  • Lid
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #17 Gepost op: 2008/04/10, 07:39:31 »
sorry, zal dit in het vervolg niet meer doen.
Maar ik heb de alternate cd gebruikt omdat iedereen altijd zegt dat deze de beste is. Heb nu de live cd gebruikt en deze installeerd zonder problemen dit gezegd.
Maar ik zal dus in het vervolg niks meer vragen buiten de betreffende topic over beta's.
Sorry pjotr123 als ik u boos heb gemaakt, ik kan dat zeker begrijpen, jullie doen dit ook alles vrijwillig en daar heb ik wel respect voor.
Het is door dit forum dat ik 98% met ubuntu werk en windows enkel nog voor sommige dingen zoals TOMTOM en gsm software omdat deze firma's het nog niet nodig vinden een linux versie te schrijven.

mvg,
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline Roel1963

  • Lid
ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #18 Gepost op: 2008/04/10, 10:09:28 »
Citaat van: patrom
jullie doen dit ook alles vrijwillig en daar heb ik wel respect voor.
Als je inderdaad ziet hoe snel er antwoord komt, vraag ik me wel eens af waar sommigen de tijd (en de KENNIS) vandaan halen :)

ubuntu 8.04 beta probleem met installeren
« Reactie #19 Gepost op: 2008/04/10, 10:59:22 »
Citaat van: pjotr123
Maar we zijn er niet voor *klachten*. En al zeker niet voor klachten over een bèta, in de vorm van: "wat is het toch altijd met Ubuntu, nooit gaat het goed met m'n grafische kaart, de bèta is helemaal verkeerd, nog slechter dan de alfa". Dat soort geklaag werkt mij danig op de zenuwen.
@pjotr123,
Ja daar geef ik je wel gelijk in, maar ik bedoelde ook niet zo zeer echt klagen zoals jij hierboven omschrijft. Ik denk ook dat klagen niet het JUISTE woord was. OP- en AANMERKING was beter geweest.

Mensen worden heel goed gewaarschuwd dat het een Alpha of Bèta is en lopen dus gewoon risico's.

Gr. Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)