Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android.  (gelezen 141372 keer)

DarkEra

  • Gast
Re: Android.
« Reactie #325 Gepost op: 2011/04/05, 20:24:27 »
Probeer eens wat programma's te stoppen die op de achtergrond draaien om zo meer geheugen vrij te maken. Dit doe je via syteem monitor.

Heb je via die Archtools de Android Market en de Google Apps geinstalleerd? Zo ja dan kan daar ook het probleem liggen daar die programma's zelf steeds op komen zetten zonder dat je het weet en dus automatisch draaien op de achtergrond. Google maps, Gmail etc etc...

Daarom hou ik het liever bij de originele aangeraden programma's van Archos zelf zoals hun eigen AppsLib market. Veel heb ik er niet echt bij gezet aan apps, alleen Seesmic, Dolphin HD browser, Opera Mini (schitterende browser voor de tablet, wel los downloaden van de opera site zelf voor een up to date versie), Vu voor pdf files te lezen en de Angry Birds games.


Daarbij wil ik nog even vermelden dat ik kort op de aan/uit knop druk om de tablet in standby te zetten.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/05, 20:26:58 door DarkEra »

FrSu

  • Gast
Re: Android.
« Reactie #326 Gepost op: 2011/05/28, 15:40:47 »
Al een tijdje naar volle tevredenheid de Archos 70 Internettablet 8 Gb in gebruik. Erg handig door het formaat en toch alles bij de hand: Internetten en mailen gaat gewoon goed.

Ik lees mijn Gmail en zakelijke mail (Exchange) erop en wil nu ook de popmail Planet account van mijn vrouw er ook bij opzetten, makkelijk voor straks tijdens de zomervakantie. Maar bij de setup gaat het fout bij de mailontvangst instellingen. Het stuur gedeelte gaat goed, totdat ik bij de ontvangstinstellingen kom. Dan kan hij geen verbinding met de server maken en kan ik het instellen van de account niet afronden. Ik ben zeker dat ik alles goed ingevuld heb.

Iemand hier met ervaringen met de setup van een popmail account op de Archos?

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: Android.
« Reactie #327 Gepost op: 2011/05/29, 10:37:17 »
Als je het niet voor elkaar krijgt, kan je altijd nog je pop mail ophalen in Gmail en in een apart label binnen laten komen via een filter.

FrSu

  • Gast
Re: Android.
« Reactie #328 Gepost op: 2011/06/09, 22:42:23 »
Heb het nog steeds niet voor elkaar ???
Iemand hier die het wel voor elkaar gekregen heeft met popmail? Via Gmail zal mijn vrouw niet zo enthousiast over zijn.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/10, 19:05:03 door FrSu »

FrSu

  • Gast
Re: Android.
« Reactie #329 Gepost op: 2011/07/24, 09:50:54 »
Ben er inmiddels wel achter dat dit nog het beste gaat door er een Gmail account tussen te zetten. Dat komt later nog wel eens. ;)

Zijn er hier nog Archos 70 Internettablet gebruikers die een dualboot gemaakt hebben met Angstrom? Heb wel filmpjes gezien met o.a. Debian. Het lijkt me leuk om te proberen als het tenminste een beetje werkt.

Offline bwman

  • Lid
Re: Android.
« Reactie #330 Gepost op: 2011/07/24, 16:55:07 »
heb zelf de archos 101 tab maar ik ben benieuwd naar de nieuwe die hier in Belgiƫ in september uitkomt die lijkt veelbelovend te zijn en ook voor een zeer aangename prijs
http://www.archos.com/products/gen9/_watch_pres.htm
de engels talige site  http://www.archos.com/products/gen9/index.html?country=be&lang=en
« Laatst bewerkt op: 2011/07/24, 17:07:05 door bwman »
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline daido

  • Lid
Re: Android.
« Reactie #331 Gepost op: 2011/08/02, 19:26:50 »
Ik heb mijn pulse mini (android 2.1) geroot en barnacle wifi tether geinstalleerd. Op windows werkt het goed, maar op ubuntu 10.04 en 11.04 gaat het minder.
Als ik op marktplaats verschillende subrubrieken open, gaat die een pagina laden, maar te zien krijg ik de pagina van de subrubriek niet.
Wie weet de oplossing?

Verbinden met een usb kabel lukt helemaal niet, terwijl het met mijn oude nokia een eitje was

Re: Android.
« Reactie #332 Gepost op: 2011/08/02, 22:13:10 »
Heb zelf HTC Desire, en wat ik handig kwa apps vind (zijn er wel wat):

Data Counter -> telt hoeveel MB's ik verbruik, voor G3 en wat ik gebruik voor Wifi
Wifi Manager -> Laat zien aanwelke wifi ik verbonden ben, en wat mijn IP adres is
Weerkkaart -> weerbericht ( neerslag, temp, wind, zicht, droogte enz)
Rainy Days -> google maps, met een neerslag laag erover
Shazam -> muziek laten herkennen
NOS Teletekst -> spreek voorzich
My Tracks -> neemt de route op.

Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Android.
« Reactie #333 Gepost op: 2011/08/03, 20:10:35 »
Probeer dan ook eens overlook fing op de desire, da's leuk spelen in een netwerk (poortscannen enz.)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Android.
« Reactie #334 Gepost op: 2011/08/05, 10:44:41 »
Al een tijdje naar volle tevredenheid de Archos 70 Internettablet 8 Gb in gebruik. Erg handig door het formaat en toch alles bij de hand: Internetten en mailen gaat gewoon goed.

Ik lees mijn Gmail en zakelijke mail (Exchange) erop en wil nu ook de popmail Planet account van mijn vrouw er ook bij opzetten, makkelijk voor straks tijdens de zomervakantie. Maar bij de setup gaat het fout bij de mailontvangst instellingen. Het stuur gedeelte gaat goed, totdat ik bij de ontvangstinstellingen kom. Dan kan hij geen verbinding met de server maken en kan ik het instellen van de account niet afronden. Ik ben zeker dat ik alles goed ingevuld heb.

Iemand hier met ervaringen met de setup van een popmail account op de Archos?

Bij mijn tablet (Huawei) moest ik de poort voor verzenden aanpassen (stond niet op 25)

Re: Android.
« Reactie #335 Gepost op: 2011/08/07, 11:02:15 »
Heeft iemand er al de app opstaan zodat je tablet/telefoon een ubuntulook heeft?? XD
Ben bang dat als ik hem later wil verwijderen dat ik dan veel mis. :-[
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Re: Android.
« Reactie #336 Gepost op: 2011/08/07, 11:29:08 »
nee heb ik (nog) niet gedaan...
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Re: Android.
« Reactie #337 Gepost op: 2011/08/07, 20:19:31 »
Heb dat wel gedaan (niet nu, maar paar maanden geleden). Als je ADW Launcher installeert (gratis) en dan het Ubuntu-thema of Unity-thema voor ADW installeert (allen uit de Market), dan krijg je een mooie Ubuntu-look op je homescreen en je apps-menu heeft ook de Ubuntu-icoontjes (het icoonthema) :) Werkt perfect, je kunt er niks verkeerds mee doen.

Voor tablet is er helaas nog niks met een Ubuntu-thema.

FrSu

  • Gast
Re: Android.
« Reactie #338 Gepost op: 2011/08/07, 21:55:55 »
ADW is voor mij een eye-opener. Bedankt voor de tip! Draait nu op mijn Hero.
Waarom zou dit op een tablet niet kunnen werken?


Hmmm... Staat wel in market op mijn Hero, maar niet op mijn Archos.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/07, 22:26:06 door FrSu »

Re: Android.
« Reactie #339 Gepost op: 2011/08/07, 23:22:18 »
Graag gedaan :)

Hij werkt niet op een tablet omdat ie nog niet is geoptimaliseerd voor een tablet. Misschien dat dat nog wel komt. Er zijn in ieder geval nog bijna geen launchers voor Android-tablets op het moment en die paar die er zijn zijn alleen voor 3.x, dus daar heb jij met je Archos al niks aan.

Offline rja

  • Lid
Re: Android.
« Reactie #340 Gepost op: 2011/08/15, 19:30:24 »
Ik heb een custom rom gezet op m'n Hero, elelinux.

Draait nu Android 2.3 wel problemen gehad toen ik andere launcher heb geprobeerd, liep de telefoon continu vast.

Moest ik terug naar de fabrieksinstellingen, weet niet of dit een blijvertje is.

Mis Sense eigelijk wel.


Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Android.
« Reactie #341 Gepost op: 2011/08/15, 19:40:44 »
Is 2.3 leuk? Zo ja, zal ik mijn Wildfire maar eens rooten. Zo nee, nouja, dan niet :p

Offline rja

  • Lid
Re: Android.
« Reactie #342 Gepost op: 2011/08/15, 19:50:21 »
Valt mee,

Zo veel is niet veranderd, ik kan nu applicaties op sd kaart zetten, maar zoveel applicaties gebruik ik niet.

Wildfire heeft toch 2.2 ?


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Android.
« Reactie #343 Gepost op: 2011/08/15, 19:53:37 »
Is 2.3 leuk? Zo ja, zal ik mijn Wildfire maar eens rooten. Zo nee, nouja, dan niet :p
Volgens mij is 2.3 niet zo bijzonder, eerder 3.0 heeft grote veranderingen ;)

EDIT: rja was me voor... @rja, door te rooten kun je andere versies van anroid op je feun zetten ;)

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Android.
« Reactie #344 Gepost op: 2011/08/15, 20:18:17 »
Valt mee,

Zo veel is niet veranderd, ik kan nu applicaties op sd kaart zetten, maar zoveel applicaties gebruik ik niet.

Wildfire heeft toch 2.2 ?



Jap, 2.2. Maar kan er anders ook een leuke ROM ofzeu op? Er is namelijk net een root-tool released voor de Wildfire met 2.2. Stomme beveiligde HBOOT...

Offline rja

  • Lid
Re: Android.
« Reactie #345 Gepost op: 2011/08/15, 22:30:21 »
Jap, 2.2. Maar kan er anders ook een leuke ROM ofzeu op? Er is namelijk net een root-tool released voor de Wildfire met 2.2. Stomme beveiligde HBOOT...
Er zijn custom roms  verkrijgbaar voor de Wildfire.

Maar daar heb ik me niet echt in verdiept, voor m'n Hero wel.

Vooral op gelet, dat de rom stabiel is, dat zegt niet zo veel, ik heb een continu crashende telefoon gehad dit weekend.

De volgende custom rom staat klaar als deze te instabiel is en ik kan terug naar de standaard HTC rom als dit nodig is, via Nandriod backup.

Als je wildfire geroot hebt, installeert eerst Titanium backup en maak backup van je applicaties en maak een backup van je contacts op je sd kaart
Voor je sms berichten is Titanium backup geen oplossing, die ben ik dus kwijt, maar daar zijn ook oplossingen voor in de market, maar die moet ik nog testen. Doe dit allemaal voordat je een Custom rom er op zet.

M''n agenda staat op Google, dus daar heb ik niet opgelet, sinds m'n laatste spontane crash, met de standaard HTC Rom staat die op Google.



« Laatst bewerkt op: 2011/08/15, 22:32:17 door rja »

Re: Android.
« Reactie #346 Gepost op: 2011/08/16, 00:50:32 »
Met AlphaRev kun je de Wildfire met 2.2 S-OFF maken. Ik draai er al een tijd Cyanogenmod 7 op, werkt bijna perfect :) Ik ben aan het experimenteren met browsers, ik kwam de Miren Browser tegen, die schijnt heel snel te zijn. Ik heb nog niet uitgebreid getest, maar hij lijkt inderdaad sneller, de interface is ook een vooruitgang :)

Offline daido

  • Lid
Re: Android.
« Reactie #347 Gepost op: 2011/08/28, 14:26:25 »
k heb een pulse-mini (android 2.1 geroot) met barnacle wifi-tether en die wil ik verbinden met een tablet.
Ik heb in de mediamarkt diverse tablets geprobeerd, maar geen 1 ziet mijn pulse.

Mijn laptops zien echter wel de Pulse en daarbij werkt wifi-teteheren wel goed.

Iemand een idee hoe dat kan?????