Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Yum op Ubuntu  (gelezen 910 keer)

Offline MKe

  • Lid
Yum op Ubuntu
« Gepost op: 2010/02/23, 16:54:05 »
Hoi,

Voor mijn werk heb ik vaak software nodig die alleen in rpm formaat komt. Nou ben ik heel tevreden met Ubuntu en wil dit op dit moment dus niet inruilen voor een andere distro. Ik heb dus een methode nodig om rpm makkelijk te installeren. Ik heb een oplossing als alien al geprobeerd, maar deze conversie gaat niet altijd vlekkeloos. Maat ik zag dat je ook YUM kan installeren op Ubuntu. Heeft iemand dit al gedaan en zo ja, is dit veilig om te doen? Zo nee, dan wordt ik genoodzaakt om alles zelf te gaan compileren :(


Offline Emil

  • Lid
Re: Yum op Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/23, 17:45:55 »
Ik denk niet dat yum installeren je probleem gaat oplossen, Ubuntu gebruikt apt, yum gebruiken kan enkel voor problemen zorgen. Ik heb het net even getest en yum zaagt om allemaal dependencies die opgelost moeten worden, waarschijnlijk omdat yum niet kan zien dat die door apt zijn geïnstalleerd.
Als je echt Yum wilt gebruiken moet je een Yum distro nemen, Fedora bijvoorbeeld.

Re: Yum op Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/23, 17:47:14 »
Met het tooltje Alien kunnen RPM's omgezet worden naar DEB's.

Offline MKe

  • Lid
Re: Yum op Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/23, 19:31:52 »
Met het tooltje Alien kunnen RPM's omgezet worden naar DEB's.
Klopt, maar dit gaat vaak mis. Zit niets anders op dan zelf compileren vrees ik. Als ik Fedora ga gebruiken, zul je zien dat ik weer .deb bestanden krijg :)
« Laatst bewerkt op: 2010/02/23, 22:06:33 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: Yum op Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/23, 19:41:14 »
Je kan gewoon het programma yum of rpm installeren

Offline Dave

  • Lid
Re: Yum op Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/23, 20:44:17 »
Je kan gewoon het programma yum of rpm installeren

huhh?
en dat doet? Kun je rpm instaleren ofzo?

Offline ivo

  • Lid
Re: Yum op Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/23, 22:05:19 »
Hoi,

Voor mijn werk heb ik vaak software nodig die alleen in rpm formaat komt. Nou ben ik heel tevreden met Ubuntu en wil dit op dit moment dus niet inruilen voor een andere distro. Ik heb dus een methode nodig om rpm makkelijk te installeren. Ik heb een oplossing als alien al geprobeerd, maar deze conversie gaat niet altijd vlekkeloos. Maat ik zag dat je ook YUM kan installeren op Ubuntu. Heeft iemand dit al gedaan en zo ja, is dit veilig om te doen? Zo nee, dan wordt ik genoodzaakt om alles zelf te gaan compileren :(



Heb je al bij die software bakker geïnformeerd of ze ook .deb kunnen aanleveren?
Vaak wordt deze (logische) vraag vergeten omdat (logisch voor een techneut) eerst naar een technische oplossing wordt gezocht.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.