Ach ja, de rechter accepteerd email wel als bindend.
Ik houd het daar waar mogelijk of noodzakelijk nog steeds gewoon bij papier. Lekker old school
Het mooie is dat die instanties dat ook verplicht zijn dat te behandelen en op dezelfde wijze te antwoorden.
Verder ben ik al enkele decenia gek op communicatief spiegelen.
Degene die het daar niet mee eens is kan een klacht in dienen op ons klachten-email-adres. Kunt u dat zelf even zoeken want ik heb het even niet paraat? Vindt u op internet.
Autoreply: Wij zullen uw klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen. Wacht u geduldig af.
Telefonisch zijn wij niet bereikbaar. Zakelijk bezoek uitsluitend op afspraak. U kunt een afspraak maken.
"
Ow, wij hebben uw email niet ontvangen. Vermoedelijk is er iets mis gegaan in onze systemen. Zou u het ons nogmaals willen emailen?"
Indien wij iets voor u moeten betekenen uitsluitend op uw wens en in uw belang, of door nalatigheid van uw kant, kan het zijn dat wij hiervoor gemaakte kosten in rekening brengen. Let u op want onze vordering kan aangevuld worden met kosten ter incasso en wettelijke rente.
Onlangs weer onkosten vergoed gekregen ... ROFLOL
Werkt al jaren prima. En als ze lang blijven dwarsen vreet het in elk geval niet zomaar mijn kostbare tijd (lees: voor hun dure
). Zo heb ik er nog wel wat want ik ben vanuit persoonlijke achtergrond zeer bekend met zakelijke communicatie (en recht) welke ik ook prive inzet.
Tip. Jezelf er niet over opnaaien maar gewoon op dezelfde manier terug pakken (=spiegelen). En reken maar dat je ze dan heel lekker terug pakt, want ze weten wat je ze flikt en vreten zich gigantisch op omdat ze weten dat ze net zo hard afgescheept of aan het lijntje gehouden worden.
Ontopic. Prima, dan geen email. Dan per brief (gaan ze niet blij mee zijn, wedden?), opgevolgd door snelle sommaties en indien nodig ingebrekestelling voorzien van waarschuwing 'onkosten'.
En dan een email er achteraan waarin "u een brief toegezonden, zie bijlage pdf voor kopie" (juridisch nog steeds geaccepteerd). Wordt helemaal leuk als deze allebei door aparte personen behandeld gaan worden (dus dubbel) ... wat jou dan weer extra tijd kost door hun toedoen ... waren gewaarschuwd, dus ... onkosten
...
Kan even duren, maar geloof me ... tegen de tijd dat ze de rekening/aanmaning ontvangen hebben worden ze (vaak hoger management dan) ineens héél snel met contact opnemen en oplossen
Ja hoor, als het moet maak ik het hen net zo moeilijk als ze het mij maken.