Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live CD menu doet niets ...  (gelezen 1310 keer)

Offline yvesvo

  • Lid
Live CD menu doet niets ...
« Gepost op: 2010/05/05, 10:44:31 »
Ik probeer Ubuntu 10.04 te installeren van CD op een laptop (Acer travelmate 4500) en op een virtuele machine (VMWARE ESXI).
Als ik echter opstart van de CD gebeurt er een hele tijd niets (geen logo, geen puntjes, enkel 2 icoontjes onderaan het scherm die zouden duidelijk moeten maken dat ik op een toets moet drukken om een menu te krijgen). Als ik dan op een toets druk krijg ik wel een menu, maar behalve de taalkeuze en keymap-keuze (ook de andere F-toetsen die in de onderste menubalk staan) werkt er niets ...

Als ik kies voor "Try Ubuntu without installing" of "Install Ubuntu" of zelfs "Check disc for defects" of "Test memory" gebeurt er NIETS (ik kies deze optie door op ENTER te drukken)

Dit is zo met verschillende zelf geschreven CD's (verschillende malen gedownload van verschillende locaties).
Hetzelfde gebeurt ook op mij Dell Precision T7400 (enkel geprobeerd om de eerste optie op te starten, ben niet van plan hierop ubuntu te installeren).

Ik heb lang Ubuntu 9.10 gebruikt op mijn laptop en was daar zeer tevreden over ... heb dus geprobeerd een upgrade te doen van 9.10 naar 10.04 via de update manager ... daar liep blijkbaar vanalles fout en ik heb dan beslist een volledige nieuwe installatie te doen ... Ondertussen is de HD al volledig opnieuw gepartitionneerd en ik heb dus nu geen bruikbare Ubuntu-installatie.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Live CD menu doet niets ...
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/05, 18:14:37 »
Welkom op het forum,

Klik in het menu op F6 en selecteer: acpi=off
Daarnaast kan je ook F4 aanklikken en kiezen voor de veilige grafische mode.
Probeer het nu eens.

Voor alle zekerheid toch het vraagje: Hoe heb je de iso gebrand? Je moet de iso dus NIET uitpakken maar enkel branden als 'image'

(later bijgevoegd:) en zo traag mogelijk 4x indien mogelijk
« Laatst bewerkt op: 2010/05/06, 17:25:09 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Live CD menu doet niets ...
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/05, 19:11:13 »
dat doe je toch in ubuntu 9.10 met brasero?
of op winows imgburn laagste snelheid. :-[
Asus desktop met LinuxMint 18.1 cinnamon 64x
Asus EeePC 900a met LinuxMint 18.1 cinnamon 32x

Offline yvesvo

  • Lid
Re: Live CD menu doet niets ...
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/06, 08:04:10 »
ISO is gebrand met Nero ... tot nog toe nooit problemen mee gehad (zoals gezegd kan ik mijn Linux nu niet meer gebruiken om cd's te branden  :|)

Ik probeer het uit ...

Re: Live CD menu doet niets ...
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/06, 08:40:43 »
-edit: niet goed gelezen-

Re: Live CD menu doet niets ...
« Reactie #5 Gepost op: 2010/05/06, 12:34:51 »
Ik heb hetzelfde probleem gehad met live cd's. De oplossing heb ik gevonden in een live cd branden op de laagste snelheid. (deze is in nero in te stellen). Het probleem was bij mij na die tijd opgelost.

Offline yvesvo

  • Lid
Re: Live CD menu doet niets ...
« Reactie #6 Gepost op: 2010/05/06, 16:33:58 »
Lijkt inderdaad opgelost te zijn door aan een langzamere snelheid te schrijven ... nu heb ik een ander probleem (heb een tijdje ubuntu logo met verkleurende bolletjes en dan ineens niets meer ... enkel op oude laptop ... de rest werkt perfect), maar dat heb ik al wel teruggevonden in andere fora ...

Bedankt

Offline walterav

  • Lid
Re: Live CD menu doet niets ...
« Reactie #7 Gepost op: 2010/05/06, 18:15:00 »
Lijkt inderdaad opgelost te zijn door aan een langzamere snelheid te schrijven ... nu heb ik een ander probleem (heb een tijdje ubuntu logo met verkleurende bolletjes en dan ineens niets meer ... enkel op oude laptop ... de rest werkt perfect), maar dat heb ik al wel teruggevonden in andere fora ...

Bedankt

Start de oude laptop wel door naar een desktop? Of blijft die hangen tijdens het booten van livecd?

Kun je op die oude laptop tijdens het starten van de livecd op F6-toets drukken en dan op ESC-toets, je ziet dan een lange regel staan met op het eind quiet splash --. Zou je "quiet" en "splash" weg kunnen halen backspace/delete en dan op ENTER-toets drukken. Als die dan op een gegeven moment hangt op een regel dan weten we wellicht iets meer. Een andere optie zou zijn met F6-toets acpi=off aanvinken en kijken of die dan boot.

Offline MRIG

  • Lid
    • Ger Siemerink
Re: Live CD menu doet niets ...
« Reactie #8 Gepost op: 2010/05/06, 22:02:39 »
Hmmm, en ik maar denken dat het aan mijn brander ligt. Ook ik heb meerdere CD's gebrand.
Ik zal het ook is met de laagst mogelijke snelheid branden.
Intussen heb ik wel 10.04 na het upgraden vanaf 9.10. Iets wat een tijdrovend proces is.

Wat nu nog rest is het opstartscherm/splash screen.
Ik ben blijkbaar niet de enigste. Na de keuze vanuit grub zie ik een zwart beeldscherm
met wat flikkerende gekleurde pixels boven in het scherm. Maar ubuntu start verder goed op.

Ik werk dual boot op een Asus, dual core pc met een ATI Radeon HD 3470.
Na eerdere ervaringen met ubuntu 7.10 en 8.04 werkte 9.10 bij mij altijd nagenoeg probleemloos.