Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwste versie Ubuntu  (gelezen 640 keer)

Offline WGM50

  • Lid
Nieuwste versie Ubuntu
« Gepost op: 2012/04/09, 16:23:54 »
Binnenkort installeer ik de nieuwe versie van LTS Ubuntu. Ik wil een schone installatie.
Nu wil ik eerst mijn e/mail bestanden veiligstellen. Ik gebruik Evolution. Kan iemand aangeven hoe ik de mail/geschiedenis het best kan behouden?
Ubuntu 11.10 * Toshiba * Evolution *  Libre Office * Firefox

Re: Nieuwste versie Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/09, 16:40:31 »
In evolution kan je gemakkelijk een backup maken en deze later terug halen "bestand, backup maken van emailinstellingen"
Terug halen met backup uit archief.
Echter er is een probleempje, vanaf 11.10 word niet meer standaard evolution meegeleverd maar Thunderbird.
Voor zover ik kun je evolution nog wel ophalen in het software center.

Hoe evolution gegevens  terug te zetten in thunderbird ben ik nog niet helemaal achter, er is naar ik meen wel een topic hier over geweest.
Werk zelf nog al graag met thunderbird ben daar ongeveer anderhalf jaar geleden op over gegaan.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline WGM50

  • Lid
Re: Nieuwste versie Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/09, 17:06:12 »
Meteen geprobeerd en met succes. Ik had nog een pc met dualboot, Vista en Ubuntu. Het kopiƫren ging via een USB-stick prima naar die andere pc. Zo gaat het ook lukken met de nieuwe LTS versie.
Dank voor je hulp.    :laugh:

Overigens heb ik ook Thunderbird draaien, alleen voor de nieuwsgroepen. Mocht de Evolution mail ook in Thunderbird kunnen worden ingelezen, houd ik me graag aanbevolen. Weet iemand of dit kan?
Ubuntu 11.10 * Toshiba * Evolution *  Libre Office * Firefox