Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] volledige uninstall? Ik denk het niet  (gelezen 816 keer)

Offline dennus

  • Lid
[OPGELOST] volledige uninstall? Ik denk het niet
« Gepost op: 2009/02/05, 09:46:58 »
Het volgende dient zich aan.

Omdat ik twee GMAIL accounts heb, maak ik ook gebruik van twee browsers. De bekende Firefox en Galeon. In de laatste was ik een beetje aan het knutselen met de lettertypes. Toen ik koos voor het lettertype Notepad ging Galeon in de stress en werd deze afgesloten. Als ik hem opnieuw probeer op te starten sluit hij direkt af. Je krijgt nog wel een melding dat hij heeft gemerkt dat de laatste sessie niet goed ging en of ik die sessie dan nog een keer wil of gewoon opnieuw moet starten. Anyways, in beide gevallen lukt het niet meer.
Dus ik in Synaptic de hele boel aangevinkt en Galeon dus verwijderd. PC uit, PC aan... In Synaptic Galeon aanvinken om hem opnieuw te installeren. Wat denk je?  Weer dat geneuzel met die sessie die niet goed afgesloten is. Start ik hem op in een terminal dan zie ik;

(galeon:6313): Pango-WARNING **: failed to create cairo scaled font, expect ugly output. the offending font is 'Notepad 11'
Segmentatiefout

Ik ben bang dat hij dus niet goed verwijderd is geweest. Maar wat doe ik dan nog meer? Ik was altijd in de veronderstelling dat via de Synaptic alles weg gehaald wordt?  Dat zet me wel te denken wat er voor rotzooi achtergebleven is van andere apps die ik die manier heb verwijderd?
« Laatst bewerkt op: 2009/02/05, 10:23:59 door dennus »

Offline mrGee

  • Lid
Re: volledige uninstall? Ik denk het niet
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/05, 09:53:29 »
Hallo

Bij configuratiefoutjes van sommige programma's kun je ook kiezen voor
volledige verwijdering in synaptic, als het goed is haalt hij dan alles weg.
Maar je kunt ook in je home directory op zoek gaan naar de . (=punt) directory
van galeon en die verwijderen. Als het goed is start hij daarna weer nieuw uit de
doos.
Om te testen of dit idd. een instelprobleempje was; maak een test gebruiker aan,
log in en gebruik daar ook even galeon

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline mrGee

  • Lid
Re: volledige uninstall? Ik denk het niet
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/05, 10:00:37 »
hmmm

Dit vergt nader onderzoek, mbt. de .galeon toestand, om te testen had ik galeon even
flux geïnstalleerd en een homepage gezet, punt directory weggehaald.
Galeon weer terug opgestart;  ??? toch weer mijn startpagina, even kijken of er nog
een gerelateerde punt directory rond zwerft

Edit; zelfs de volledige verwijdering is dus niet volledig, tsss, maar even kijken waar de
boosdoener uithangt.

Groeten Gerrit
« Laatst bewerkt op: 2009/02/05, 10:05:09 door mrGee »
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline dennus

  • Lid
Re: volledige uninstall? Ik denk het niet
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/05, 10:04:43 »
In ieder geval dank je voor je hulp. Was even de . directory vergeten. Zet me wel aan het werk, kijken wat voor dirs er nog meer zijn. Even onder motorkap.

Offline mrGee

  • Lid
Re: volledige uninstall? Ik denk het niet
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/05, 10:14:17 »
Hallo

Gevonden; start even je gconf-editor op, kijk even bij apps, daar staat galeon vermeld
Je kunt door de diverse opties klikken en aanpassen waar nodig
Het verwijderen van de galeon map uit de .gconf/apps helpt trouwens niet direct,
of tenminste misschien na uitloggen uit je gnome desktop, probeer ik zo ff.
 
Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline mrGee

  • Lid
Re: volledige uninstall? Ik denk het niet
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/05, 10:19:58 »
En weer terug,

inderdaad als je dat galeon mapje weghaalt bij .gconf/apps , uitlogt en weer inlogt
heb je weer een spiksplinternieuwe maagdelijk schone galeon ervaring.

Dus denk ik dat je een [Opgelost] in je titel kunt plakken

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

Offline dennus

  • Lid
[opgelost] Re: volledige uninstall? Ik denk het niet
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/05, 10:21:24 »
Top!  Is gelukt, in de editor heb ik de waarde van het lettertype gewoon verwijderd. Nu start hij weer goed op. Bedankt...
« Laatst bewerkt op: 2009/02/05, 10:22:55 door dennus »