Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?  (gelezen 32337 keer)

Offline Teun

  • Lid
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Gepost op: 2008/06/17, 22:39:19 »
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?

Het liefste een torrent downloader plugin voor firefox.

Teun

Offline siegi

  • Lid
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/17, 22:42:44 »
transmission staat standaard geïnstalleerd en is een prima programma.

Offline joop905

  • Lid
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/17, 22:44:23 »
kijk eens bij Toepassingen/Internet/Transmission BitTorrent Client

werkt goed.

GrJ.

Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/17, 22:47:12 »
"welk programma is het beste om ..." , met zo een vraag gaat ge altijd een hoop verschillende programmas krijgen.

ahja, ik gebruik deluge :cool:

Offline Teun

  • Lid
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/17, 22:59:45 »
Het is mijn eerste keer weer na een lange tijd om wat programma's te vergelijken.
Het brengt bij me weer wat enthousiastme en leven in het forum overleg.
Bij ECA hebben we wel een computer waar we de torrents op kunnen installeren om het te bekijken. Dan kan ik er wel een verslag van maken.
Dus hoe meer info, des te beter.
Teun

Offline ivo

  • Lid
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/17, 23:08:57 »
Ik ben erg tevreden over KTorrent. Maar zou ik in Ubuntu begonnen zijn met een ander torrent programma dan zou ik daar waarschijnlijk tevreden over zijn.
Hoe tevreden kan je erover zijn? Als het werkt, dan werkt het, toch?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/18, 10:27:24 »
Voor zover ik ervaren heb, is Azureus de enigste Bit-torrent client die succesvol de beperkingen van mijn ISP heeft kunnen omzeilen. (Combo van proxy, tracker manipulation en RC4-encryptie) Daarnaast gebruik ik ook µTorrent en Deluge als ik onder een andere ISP zit.
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Offline Teun

  • Lid
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/18, 21:00:20 »
Hee dit vind ik leuk om zulke resultaten te lezen.
Hopelijk zijn er nog meer bloggers.
Bedankt Teun

Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/27, 00:18:06 »
Deluge vind ik een prettige torrentclient voor ubuntu al is hij nog wel in ontwikkeling. Prima utorrent clone wat mij betreft.
Transmission werkt prima, maar heeft wat weinig opties in ubuntu.

Offline Hanssun

  • Lid
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/27, 07:19:04 »
Citaat van: siegi
transmission staat standaard geïnstalleerd en is een prima programma.
ik vind Transmission  ook een goed en snel programma.


Gr Hans,

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/27, 07:35:04 »
ik gebruik deluge, werkt prima al moet ik wel wat poorten forwarden in mijn tele2 modem/router om een NAT probleem te voorkomen. Zijn er torrent programma's die dit probleem niet hebben hoor ik het graag. :)
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Eider

  • Gast
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/27, 09:00:10 »
Ik gebruik Azureus en ben zeer tevreden :).


Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/27, 09:59:13 »
Betaal ik liever 100 euro/jaar voor een VPN tunnel naar Duitsland ;)

Ik gebruik ook Deluge (in Gnome). In KDE zou ik KTorrent gebruiken, vind ik eigenlijk net iets beter maar om daarvoor nou dat hele framework te draaien. Deluge heeft nog een paar slordigheden, bij het pauzeren van torrents, herstarten van de applicatie e.d. maar het werkt goed. Wel loopt de ubuntu universe versie twee releases achter volgens mij.

Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/27, 10:01:48 »
bittorrent is in de basis al een slecht protocol dus wat dat betreft kan je beter op een andere manier aan je spullen komen.

En die hele klopjacht op het illegale downloaden zal wel loslopen HapsHash. de ervaring heeft mij in iedergeval geleerd dat er zich altijd wel weer nieuwe mogelijkheden aandienen.

Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/27, 10:04:26 »
Waarom is bittorrent een slecht protocol? Lijkt juist een uitstekende manier om iets snel van weinig sources naar veel mensen te verspreiden. Een flink aantal bedrijven zijn het ook gaan gebruiken voor releases tenslotte.

Offline HapsHash

  • Lid
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #16 Gepost op: 2008/06/27, 10:23:07 »
Citaat van: karlhungus
bittorrent is in de basis al een slecht protocol dus wat dat betreft kan je beter op een andere manier aan je spullen komen.

En die hele klopjacht op het illegale downloaden zal wel loslopen HapsHash. de ervaring heeft mij in iedergeval geleerd dat er zich altijd wel weer nieuwe mogelijkheden aandienen.
op welke manier ook  mijn ISP heeft wel in de gaten dat ik +/-600 Gig p/m binnen staat te pompen
M.v.g.

Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #17 Gepost op: 2008/06/27, 10:55:11 »
@kelderkeuken
Het legt een hele hoop druk op een netwerk. heb het bij ons op kantoor ook gezien 8 van die fijne collegas allemaal utorrent aan en hopla meteen 1000 connecties aan de reutel. dat helpt allemaal niet mee. en was dus ook snel afgelopen :D

600 gig per maand binnenhalen haha. ja dan word het inderdaad lastig om onder de radar te blijven

Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #18 Gepost op: 2008/06/27, 11:20:25 »
Voor mij is Azureus het programma wat de meeste torrents kan vinden en downloaden, ik heb er verschillende programma's op na gehouden, maar Azureus bevalt me het beste.

Gr. Robert.
2009... het is alweer bijna voor bij. Ik geniet nog elke dag van Ubuntu. Natuurlijk heb ik ook een ander OS maar Ubuntu blijft voor mij de Nummer 1. :-)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #19 Gepost op: 2008/06/27, 11:28:13 »
Ik gebruik transmission. Is sinds Hardy standaard (je hoeft het dus niet te installeren) en doet alles wat ik wil. Lekker eenvoudig ook, een kind kan de was doen, ik hou daar wel van.

Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #20 Gepost op: 2008/06/28, 08:01:40 »
Ik gebruik uTorrent.
Of Deluge.

Azureus zorgde hier voor crashes en ik vind het een zwaar progje.


offtopic:
Citaat van: karlhungus
En die hele klopjacht op het illegale downloaden zal wel loslopen HapsHash. de ervaring heeft mij in iedergeval geleerd dat er zich altijd wel weer nieuwe mogelijkheden aandienen.
Heb je het nieuws gevolgd? Het zal gelukkig niet langer loslopen  :-)
/offtopic

Offline Tom

  • Lid
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #21 Gepost op: 2008/06/28, 09:02:50 »
Eénduidig Transmission.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #22 Gepost op: 2008/06/28, 09:30:25 »
Citaat van: sisosteven
Heb je het nieuws gevolgd? Het zal gelukkig niet langer loslopen  :-)
Dat valt nog te bezien, want ondanks de gerustellende kop "NVPI sust: geen 'heksenjacht' op downloaders" staat er iets verderop:

Citaat
De NVPI hoopt op meewerking van providers. Die kunnen de toegang tot illegaal gekopieerde content blokkeren, of zouden naar Frans voorbeeld notoire downloaders kunnen afsluiten.

http://webwereld.nl/articles/51673/nvpi-sust--geen--heksenjacht--op-downloaders.html
Dus toch een opmaat naar een aanpak van individuele downloaders. De kop is in tegenspraak met de inhoud of dekt de lading niet, is ongeveer hetzelfde.

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #23 Gepost op: 2008/06/28, 17:29:46 »
[offtopic]Hier wordt het duidelijker uitgelegd, wat de uitspraak nou betekent: http://blog.iusmentis.com/2008/06/28/wellesnietes-de-thuiskopie-uit-illegale-bron/[/offtopic]

Hier gebruikte ik Azureus. (wel met crashes, zoals sisosteven aangaf). uTorrent is een fijn programma. Maar ik zou zeggen probeer wat uit, er zit vast wel iets tussen dat je bevalt.

Welk programma is het beste voor torrent downloaden ?
« Reactie #24 Gepost op: 2008/06/28, 21:09:47 »
Transmission is inderdaad een fijn programma, alleen de downloadsnelheid is behoorlijk laag. Dat vind ik het enige minpuntje eraan :(