Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Aquaris 4.5 is binnen  (gelezen 2116 keer)

Offline Moob

  • Lid
Ubuntu Aquaris 4.5 is binnen
« Gepost op: 2015/04/16, 21:21:01 »
Zo, mijn ubuntu phone is binnen en ik moet zeggen, niet eens een onaardig ding. Niet dat die gelijk mij hoofd telefoon zal vervangen, ik heb em meer voor de heb gezien ik ook een desktop en laptop op ubuntu in mijn bezit heb :)

Na het aanzetten gelijk 2 updates gehad. Bediening gaat verder vlot. Het swipen vanuit de verschillende kanten went snel moet ik zeggen. Het is wel even zoeken waar alles zit. Muziek, wel met de juiste oortjes, is ook goed. Mijn android oortjes zijn minder dan mijn iphone oortjes, die gaven een veel betere kwaliteit qua geluid.

Data overzetten, muziek, videos, gaat ook vlot zat. Telefoon aansluiten op de ubuntu desktop en de files overzetten, kind kan de was doen :)

Enige minputje vindt ik dat het pulldown scherm aan de bovenkant de niet geselecteerde opties vaag weergeeft qua tekst. Geselecteerde zijn wel goed zichtbaar. Daarnaast krijg ik de tijd niet op de europese weergave, dus 21:00 in plaats van 9:00PM Trillen doe de telefoon ook vaak, zelfs nadat ik dit overal heb uitgezet. bijvoorbeeld in de cmd app bij het toetsenbord.

Edit, tijd weergave is opgelost. Standaard staat bij mij alles op engels/us dus am/pm Omzetten naar nederlands zet ook gelijk de tijd op 24hrs

Maar goed, al me al ben ik er zekers tevreden mee. =D

« Laatst bewerkt op: 2015/04/16, 22:23:22 door Moob »

Offline Moob

  • Lid
Re: Ubuntu Aquaris 4.5 is binnen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/04/17, 22:23:32 »
@femke, bedankt, die optie  'other vibrations' had ik al uitgezet. Ik heb wat verder gezocht en het lijkt erop dat het bij 1 specifiek app gebeurt en dan ook nog bij een specifiek menu keuze in die app. Het is de schuld van de app dat de telefoon tril niet van het OS.