Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opstarten vanaf USB-stick loopt vast  (gelezen 1097 keer)

Opstarten vanaf USB-stick loopt vast
« Gepost op: 2014/11/23, 12:01:54 »
Ik heb een opstartbare USB-stick gemaakt met het programma 'Opstartschijf aanmaken' (versie 14.04).
Als ik mijn pc opstart vanaf de USB-stick krijg ik in eerste instantie een paars scherm met 'Ubuntu' en vervolgens een scherm dat er uitziet als een mozaiek.
Daarop stokt mijn pc, hij geeft geen reactie meer.

Ik krijg dus ook geen kans om eventueel nvidia stuurprogramma's in te stellen (als die het probleem veroorzaken).
Ik heb al veel gegoogled op de vraag of je nvidia-drivers kunt toevoegen aan een opstartbare USB-stick, maar het antwoord niet kunnen vinden.

Weet iemand een mogelijke oplossing?

Offline jolo

  • Lid
Re: Opstarten vanaf USB-stick loopt vast
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/23, 13:18:57 »
Als je pc opstart vanaf de USB-stick en je ziet het eerste scherm van deze hyperlink Ubuntu CD Advanced Welcome Page Options, druk je op de spatiebalk, en selecteert de gewenste taal. De voorgeselecteerde Try (X)Ubuntu without installing/(X)Ubuntu uitproberen zonder te installeren, kun je het beste laten staan.

Vervolgens druk je op de F6 functietoets, en selecteert met de pijltjestoets nomodeset en drukt op de entertoets gevolgd door de Esc-toets en nogmaals de entertoets. Daardoor worden de VESA drivers geladen. Alleen als dan de Live sessie nog niet wil starten, probeer je meerdere bootopties. Als de Live sessie wel correct start, kun je (X)Ubuntu op de harddisk installeren. Zodat je na het voltooien daarvan, de nvidia drivers kunt installeren. 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Opstarten vanaf USB-stick loopt vast
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/24, 17:36:23 »
Bedankt Jolo!!
Het werkte zoals je het beschreef.

Ik kom terecht in een scherm dat grafisch een beetje primitief oogt.
Maar dat geeft niet; ik kan bij internet.

De verdere installatie laat ik achterwege.
Ubuntu 14.04 staat al op mijn pc.
Ik wilde een USB-stick voor noodgevallen.