Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: visuele effecten minimaal - driver beeldscherm niet goed?  (gelezen 1229 keer)

visuele effecten minimaal - driver beeldscherm niet goed?
« Gepost op: 2008/01/30, 15:57:58 »
Behalve dat mijn draadloze netwerkkaartje nog niet werkt (http://forum.ubuntu-nl.org/topic/21448) heb ik het probleem dat er geen visuele effecten zijn te installeren. (Alleen de minimale instellingen zijn aangevinkt, iets anders laat zich niet aanvinken.) Ik heb compiz en de hele mikmak geïnstalleerd.
Nu zal het probleem wel zijn dat de driver van het beeldscherm nog niet goed is geïnstalleerd. Ik heb rondgekeken, maar niet direct gezien hoe ik de driver voor het beeldscherm moet installeren. Bij restricted drivers staat alleen de Atheros kaart waarvan ik vermoed dat dit de draadloze kaart is.
Hoe kan ik voor mijn Toshiba Satellite A200 1NH de juiste drivers installeren zodat compiz zijn kunsten vertoont?

visuele effecten minimaal - driver beeldscherm niet goed?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/30, 16:11:17 »
zet dan eens een vinkje bij de drivers voor uw wifi kaart :)
als hij hiermee de drivers installeert hoef ge toch niet te rommelen met ndiswrapper...


Citaat
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 0c)
normaal zitten de drivers al standaard in ubuntu voor de intel kaartjes...geen idee waarom ge niet meer effecten kunt aanzetten...maar dat zal iemand anders wel uitleggen denk ik :)

robertli

  • Gast
visuele effecten minimaal - driver beeldscherm niet goed?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/01, 14:46:22 »
ik ondervond hetzelfde beeldprobleem als "MosterdMayo" en "Nunslaughter" behandelden. Ubuntu werkt verder prima: ik vind het een verademing na alle WindowsXP perikelen. Alleen het scherm, waar de beeldresulutie wordt ingesteld, biedt slechts de lage resulutie van 800x600 en een frequentie van 73Hz. Onder WindowxXP was de resulutie op 1040x ??? ingesteld. Ik heb een Samsung SyncMaster172V
Wie heeft een oplossing?
Bedank alsvast voor het meedenken.

visuele effecten minimaal - driver beeldscherm niet goed?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/03, 15:52:18 »
Citaat van: Nunslaughter
zet dan eens een vinkje bij de drivers voor uw wifi kaart :)
als hij hiermee de drivers installeert hoef ge toch niet te rommelen met ndiswrapper...


Citaat
00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation Mobile GM965/GL960 Integrated Graphics Controller (rev 0c)
normaal zitten de drivers al standaard in ubuntu voor de intel kaartjes...geen idee waarom ge niet meer effecten kunt aanzetten...maar dat zal iemand anders wel uitleggen denk ik :)
Beste Nunslaughter, de oplossing van mijn draadloze kaartje heb ik inmiddels gevonden (met dank aan forumgenoot Medol > zie http://www.ubuntugeek.com/atheros-5007eg-with-madwifi-on-i386-platform.html en http://forum.ubuntu-nl.org/topic/21448) Het opmerkelijke is overigens dat je het vinkje bij de restricted drivers bij de atheroskaart juist moet uitzetten, anders werkt het niet)

Blijft nu staan dat ik geen grafische uitgebreide mogelijkheden heb op mijn Toshiba. En ik hoop nog steeds dat iemand me hier een tip in kan geven. Hoe kan ik de drivers voor de grafische kaart laden/aanpassen zodat ik compiz kan draaien?