Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 11.04 optie tussen Unity en Gnome alleen bij eerste opstart???  (gelezen 1092 keer)

Offline John K

  • Lid
Ik heb 11.04 gebrand, en eerst een installatie gedaan en Unity gekozen. Supertraag!!!! Package manager doer er 30 min over om Ubuntu restricted extras te downloaden laat staan installeren. (gewoon nederlandse mirror en geen problemen qua downloadsnelheid met andere comps).

Ik wil graag Ailurus installeren om even swapiness aan te passen naar 10 (doe ik standaard), maar er gebeurt niets met het .deb file. Toen ik opnieuw opstart verwachtte ik weer de keuze tussen Gnome en Unity, niet dus.

Ik heb de cd opnieuw geinstalleerd, maar kan bij disk partitioner tijdens de install geen optie meer vinden om de partities te formatteren alvorens te beschrijven als / of /home?

Mijn  install is dus weer precies hetzelfde, superlangzaam en geen optie meer om Gnome te kiezen.

Heeft iemand een idee waarom Unity zo langzaam is terwijl 10.10 als een speer gaat op de zelfde dual core 2 gig comp?

Kan ik alsnog voor Gnome kiezen zonder opnieuw te moeten installeren?

Zijn er distro's die wel gewoon met Gnome doorgaan?

Groeten John
« Laatst bewerkt op: 2012/01/25, 18:56:11 door John K »


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: 11.04 optie tussen Unity en Gnome alleen bij eerste opstart???
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/25, 19:17:24 »
Heeft iemand een idee waarom Unity zo langzaam is terwijl 10.10 als een speer gaat op de zelfde dual core 2 gig comp?
Hier loopt het "een beetje trager", op een 1 GHz / 1GB systeem.
Probeer eens Xubuntu, dat lijkt op de "oude" Gnome-2 en schijnt voor Windows gebruikers makkelijker te zijn.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: 11.04 optie tussen Unity en Gnome alleen bij eerste opstart???
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/25, 22:19:52 »
Ik heb 11.04 gebrand, en eerst een installatie gedaan en Unity gekozen. Supertraag!!!! Package manager doer er 30 min over om Ubuntu restricted extras te downloaden laat staan installeren. (gewoon nederlandse mirror en geen problemen qua downloadsnelheid met andere comps).

Ik wil graag Ailurus installeren om even swapiness aan te passen naar 10 (doe ik standaard), maar er gebeurt niets met het .deb file. Toen ik opnieuw opstart verwachtte ik weer de keuze tussen Gnome en Unity, niet dus.

Ik heb de cd opnieuw geinstalleerd, maar kan bij disk partitioner tijdens de install geen optie meer vinden om de partities te formatteren alvorens te beschrijven als / of /home?

Mijn  install is dus weer precies hetzelfde, superlangzaam en geen optie meer om Gnome te kiezen.

Heeft iemand een idee waarom Unity zo langzaam is terwijl 10.10 als een speer gaat op de zelfde dual core 2 gig comp?

Kan ik alsnog voor Gnome kiezen zonder opnieuw te moeten installeren?

Zijn er distro's die wel gewoon met Gnome doorgaan?

Groeten John
Misschien domme vraag maar je weet dat je op het tabdwieltje rechtsbovenaan het loginschermpje moet klikken om je gui te veranderen naar gnome of unity2d

En ja unity is heel intensief vooral op pcs zonder sterke grafische kaart

Offline Dave

  • Lid
Re: 11.04 optie tussen Unity en Gnome alleen bij eerste opstart???
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/25, 22:25:07 »
software centrum is inderdaad supertraag maar gelukkig is Synaptic ook nog steeds bruikbaar.

Samen met Gnome basic gaat het als vanouds.

Offline John K

  • Lid
Re: 11.04 optie tussen Unity en Gnome alleen bij eerste opstart???
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/27, 15:54:44 »
Maar ja, bij een volgende update is het toch standaard Unity. Ik pleit ervoor bij het Ubuntu-team de optie Gnome erin te houden, ik kom regelmatig mensen tegen die willen switschen naar een andere distro om Unity.

Offline MKe

  • Lid
Re: 11.04 optie tussen Unity en Gnome alleen bij eerste opstart???
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/27, 16:20:19 »
Maar ja, bij een volgende update is het toch standaard Unity. Ik pleit ervoor bij het Ubuntu-team de optie Gnome erin te houden, ik kom regelmatig mensen tegen die willen switschen naar een andere distro om Unity.
Dat kan, maar dat wordt dan Gnome3 want Gnome2 zoals wij gewend zijn is niet meer. Gnome 3 zal waarschijnlijk dezelfde performance problemen geven als Unity.
Maar zoals Ron zegt: probeer Xubuntu of anders voor echt heel snel, Bodhi Linux.
Heb je 11.10 al geprobeerd? Unity zou daarin veel beter zijn.

Offline nicow

  • Lid
Re: 11.04 optie tussen Unity en Gnome alleen bij eerste opstart???
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/28, 09:53:37 »
Of KDE eens een run geven; is ook best aardig !

Re: 11.04 optie tussen Unity en Gnome alleen bij eerste opstart???
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/28, 18:57:51 »
Ben je zou zo lui om:

1. Ubuntu Software Center op te starten
2. gnome shell in te typen
3. En op de installatie knop te drukken?

En wat zijn de specs van de PC?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline John K

  • Lid
Re: 11.04 optie tussen Unity en Gnome alleen bij eerste opstart???
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/31, 15:16:21 »
Ben je zou zo lui om:

1. Ubuntu Software Center op te starten
2. gnome shell in te typen
3. En op de installatie knop te drukken?

En wat zijn de specs van de PC?

Aah, ik snap het. Maar is dit (gnome shell) een blijvende optie of een lapmiddel?
« Laatst bewerkt op: 2012/01/31, 15:50:07 door John K »