Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Accu van Macbook pro gaat heel snel leeg en laadt zeer langzaam op.  (gelezen 2352 keer)

Offline Bobto

  • Lid
Hallo,

Ik ben vandaag overgestapt op Ubuntu 11.10 vanaf Mac OSX. Het valt mij op dat mijn accu heel snel leeg gaat en vooral heel langzaam oplaadt. De macbook hangt nu al zo'n drie kwartier aan de stroom maar is pas voor 6 procent opgeladen. Iemand enig idee hoe dit kan?

Groetjes,
Bob

Offline peter5

  • Lid
Re: Accu van Macbook pro gaat heel snel leeg en laadt zeer langzaam op.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/01, 22:01:30 »
Hallo,

Ben geen Macgebruiker van mezelf maar geeft de macbook ook een soortgelijk percentage weer in OS X?
Of de hardware batterij indicator, geeft die een lege batterij aan? (voor het geval je geen OS X meer hebt) Als aangegeven in dit plaatje:


Zo niet, dan ligt het waarschijnlijk aan de Ubuntu Batterijmeter, wat ik had dat probleem ook met mijn laptop. Als dit het geval is help ik je wel verder met een oplossing!
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center

Offline Bobto

  • Lid
Re: Accu van Macbook pro gaat heel snel leeg en laadt zeer langzaam op.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/01, 22:22:11 »
Ik denk dat je weleens gelijk kan hebben. De batterij-indicator geeft nu 7 procent aan. Als ik op de onderkant van mijn macbook kijk kleuren alle lampjes groen behalve de laatste, die knippert. Als ik het goed heb betekent dat dat de batterij bijna vol is. Dat zou dus niet stroken met de 7 procent aangegeven door de indicator.

Als je me kan helpen, graag!

Offline peter5

  • Lid
Re: Accu van Macbook pro gaat heel snel leeg en laadt zeer langzaam op.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/02, 11:04:47 »
Oke hier is wat je kan proberen om het probleem in Ubuntu weg te halen. Dit werkt bij mij.
Het nadeel na deze oplossing is dat je geen batterij meer kan meten op Ubuntu, maar alle waarschuwingen van "Uw batterij is bijna leeg!" zijn verdwenen:

Voer dit uit in je terminalvenster:
sudo apt-get remove gnome-power-manager

Herstart dan, als het goed is is je batterij icoontje verdwenen.
Het is niet een echte oplossing, je wist de batterijmeterfunctie, maar het is de beste oplossing die ik kon vinden.

Om het weer terug te draaien (batterij icoontje weer terug) kan je dit doen:
sudo apt-get install gnome-power-manager

Herstart dan, als het goed is is je batterij icoontje er weer!
« Laatst bewerkt op: 2011/12/02, 11:07:04 door peter5 »
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center

Offline Bobto

  • Lid
Re: Accu van Macbook pro gaat heel snel leeg en laadt zeer langzaam op.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/02, 17:15:11 »
Er is ook geen mogelijkheid om een andere indicator te installeren die wel het goede percentage aangeeft?

Offline peter5

  • Lid
Re: Accu van Macbook pro gaat heel snel leeg en laadt zeer langzaam op.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/02, 17:48:52 »
Er is ook geen mogelijkheid om een andere indicator te installeren die wel het goede percentage aangeeft?
Niet waar ik van afweet. Ik zal me er eens wat meer in verdiepen. Mij irriteerde het vooral (zit bijna altijd aan het stopcontact) dus een meter was geen echte behoefte. Als ik meer weet hoor je het wel!
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center