Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox traag  (gelezen 3582 keer)

Offline hns

  • Lid
Firefox traag
« Gepost op: 2009/10/07, 11:26:45 »
Had, om te testen Windows 7 geïnstalleerd. Firefox was hierop normaal snel.
Na de treiterschermen van MS dat ik een illegale versie gebruikte heb W7 verwijderd en Karmic geïnstalleerd.

Firefox was verschrikkelijk traag met laden van pagina's. Ook de standaard home pagina.
Heb daarna als tweede systeem de beta van Mandiva geïnstalleerd. Ook hier was Firefox zeer traag.
Bij beide systemen dermate traag dat het onwerkbaar is.

Na he lezen van een thread op het engelstalige Ubuntu forum heb ik de dns nummers veranderd naar die van Opendns. Dit gaf geen verbetering.
Daarna bij beide systemen getest met de utp (vaste kabel) verbinding en de draadloze. Er was geen verschil.

Vervolgens heb ik volgens de aanwijzingen van http://www.ubuntugeek.com/speed-up-firefox-web-browser.html Firefox aangepast. Dit heeft geholpen. Firefox was nu net zo snel als onder Windows 7.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?


Re: Firefox traag
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/07, 18:08:29 »
doet doet nu misschien niet terzake maar windows 7 illigaal  ? hoe kom jij daar aan , ik wil maar zeggen dat de rc vrij te doxnloaden (was)
kun je ook eens zeggen welke versie je gebruikt 3 of 3.5 ?

Offline hns

  • Lid
Re: Firefox traag
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/07, 18:34:36 »
De legale versies zijn naar de OEM pc fabtikanten gegaan en zwerven derhalve uiteraard over het Internet.
Op usenet kun je ze vinden.

Ik gebruik Firefox 3.5.3 die met Karmic is meegekomen.

Re: Firefox traag
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/07, 20:15:52 »
Na de treiterschermen van MS dat ik een illegale versie gebruikte heb W7 verwijderd en Karmic geïnstalleerd.
dan had je maar de rc moeten downloaden, dan had je geen " treiterschermen " gehad

Of een activator moeten gebruiken, dan had je er ook geen last van gehad.

Offline hns

  • Lid
Re: Firefox traag
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/07, 21:37:20 »
De vraag ging over de traagheid van Firefox.
Ik begrijp uit de reacties dat niemand het zelfde ervaart als ik.
Ik wacht de updates wel af. Heb inmiddels begrepen van het Engelse forum dat het inderdaad een probleem is, echter dat het niet voorkomt bij elke machine.

Overigens gebruik ik Windows al zo'n 12 jaar niet meer. Ik bekijk en test wel elke nieuwe versie, net zoals ik dat met verschillende linux distro's doet.
De verschillen vindt ik interessant