Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?  (gelezen 2646 keer)

Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Gepost op: 2013/03/17, 10:03:08 »
Iphone krijgt enorm op zijn donder in Mexico, hoe?  de naam IPhone word verboden omdat er al veel langer een telecom bedrijf bestaat met de naam Ifoon....
En dat klinkt hetzelfde.
Ze moeten bij Apple dus een andere naam gaan verzinnen voor de IPhone en in het ergste geval een enorme schade vergoeding betalen aan dat telecom bedrijf..

Lees hier het hele artikel:
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/03_maart/17/economie/Apple_moet_schadevergoeding_betalen_voor_gebruik_iPhone.xml
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/17, 10:54:44 »
Ah wel nee. Apple zal wel een akkoordje sluiten met iFoon om alsnog de naam te mogen gebruiken. Zo gaat dat achteraf altijd.

FrSu

  • Gast
Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/17, 11:21:08 »
Wat is de relatie met Ubuntu?

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/17, 13:03:22 »
Wat is de relatie met Ubuntu?

Ik denk dat Gandyman doelt op Ubuntu Phone dat in ontwikkeling is.

Offline Dave

  • Lid
Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/17, 16:04:20 »
even een andere opdruk voor die markt en klaar.
Zijn vele producten die in diverse landen verschillende namen hebben.
Soms zelfs een heel andere merknaam zoals met auto's

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/17, 17:02:32 »
Het draait alleen om de centen  ;)
http://www.ifone.com.mx/

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/17, 20:16:09 »
even een andere opdruk voor die markt en klaar.
Zijn vele producten die in diverse landen verschillende namen hebben.
Soms zelfs een heel andere merknaam zoals met auto's


Met auto's kan het ook een ander verhaal zijn. Zo produceert bijv. Vauxhall in Engeland Opel-auto's onder licentie van Opel. Je hebt dan dus gewoon een Opel met een ander naampje erop. Dat is niet gedaan vanwege merknamen ofzo want Opel bestaat al veel langer dan Vauxhall.

Dus het hoeft niet altijd wat te zeggen ;)

Online MKe

  • Lid
Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/18, 16:06:23 »

Met auto's kan het ook een ander verhaal zijn. Zo produceert bijv. Vauxhall in Engeland Opel-auto's onder licentie van Opel. Je hebt dan dus gewoon een Opel met een ander naampje erop. Dat is niet gedaan vanwege merknamen ofzo want Opel bestaat al veel langer dan Vauxhall.

Dus het hoeft niet altijd wat te zeggen ;)
off topic. vauxhall bestaat al sinds 1857, Opel sinds 1862. Vauxhall produceert ook niet onder licentie, maar Opel en Vauxhall zijn beiden onderdeel van GM. Vauxhall is een Brits merk, dus GM zal wel gedacht hebben dat deze brand name beter zou aanslaan in dat land.

Einde off topic

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/18, 20:14:09 »
@MKe: Ik doelde op het bouwen van auto's, niet op wat beide bedrijven deden voordat ze auto's gingen bouwen. Vauxhall bouwde haar eerste auto in 1903 i.t.t. Opel die dat al in 1899 deed. Maar je hebt gelijk dat Vauxhall ook van GM is en dus geen licenties.

FrSu

  • Gast
Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/18, 20:15:20 »
Mexico is een giga groeimarkt.

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #10 Gepost op: 2013/07/01, 00:07:09 »
In ieder geval heeft Walmart in Mexico al gebruik gemaakt van Ubuntu's groei:

(ligt het aan mij of is dat nog Ubuntu 10.04? dan zijn ze wel out-of-date daar)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #11 Gepost op: 2013/07/01, 00:45:54 »
Leuk gevonden afbeelding maar slechte reclame voor Ubuntu, het zal niet de bedoeling zijn bezoekers een "updatescherm" te presenteren.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #12 Gepost op: 2013/07/01, 00:54:33 »
Leuk gevonden afbeelding maar slechte reclame voor Ubuntu, het zal niet de bedoeling zijn bezoekers een "updatescherm" te presenteren.

Ach, ik denk niet dat de bezoekers enorm op zullen letten welk besturingssysteem het is ;)
(voor de duidelijkheid in zijn algemeenheid: deze foto is vandaag/gisteren (weet niet welke tijdzone jullie hanteren) gemaakt)

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #13 Gepost op: 2013/07/25, 13:50:11 »
UPDATE:

HP en Ubuntu in Mexico? Jawel, gewoon even naar de winkel gaan ;)
http://insights.ubuntu.com/news/bodega-aurrera-stores-shipping-hp-pcs-with-ubuntu-preinstalled/

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #14 Gepost op: 2013/08/19, 01:08:20 »
Vistaus even naar de winkel gaan voor een hp met Ubuntu, dat kan je vergeten ik ben eens opzoek gegaan en dat viel vies tegen ik heb twee Aurrera,s in de buurt geen daarvan verkoopt electronica alleen levensmiddelen. ook heb ik een walmart in de buurt  maar die kunnen geen pc met Ubuntu leveren .
http://www.bodegaurrera.com.mx/aurrera_volante_tab.html
http://www.walmart.com.mx/

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #15 Gepost op: 2013/08/19, 11:58:26 »
Walmart heeft ook geen PC's met Ubuntu, alleen Aurerra. Misschien bij jouwne toevallig niet. De Media Markt in mijn stad heeft ook een heel ander assortiment dan de Media Markt in Amsterdam en Eindhoven. Tja...

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #16 Gepost op: 2013/08/20, 04:48:53 »
In de folder van vorige maand stond de HP met Ubuntu wel nog vermeld ik heb vernomen dat die nog wel te krijgen is maar alleen in DF (Mexico City ) en ga daar maar eens zoeken er zijn honderden Aurrera,s.
neem maar eens een kijkje  :-)
http://www.youtube.com/watch?v=w2H3xlgnK0Y

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #17 Gepost op: 2013/10/05, 16:16:52 »
Ik denk dat het makkelijker is om hier een pc te kopen:  http://www.dell.com/mx/p/ubuntu-deals
meer keuse en betere prijzen  ;)

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #18 Gepost op: 2013/10/05, 16:29:02 »
Dacht even van: dat is duur!  ;) Maar toen bedacht ik me dat het bedragen in de Mexicaanse munteenheid zijn. Klopt het dat die Inspiron 14 ongeveer 400 euro kost omgerekend? Dat is best een mooie prijs voor een i3 laptopje met Ubuntu :)

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #19 Gepost op: 2013/10/05, 17:07:39 »
Dacht even van: dat is duur!  ;) Maar toen bedacht ik me dat het bedragen in de Mexicaanse munteenheid zijn. Klopt het dat die Inspiron 14 ongeveer 400 euro kost omgerekend? Dat is best een mooie prijs voor een i3 laptopje met Ubuntu :)
ik kom op ongeveer 450 euro.

wel jammer dat ze alleen met maximaal 8GB zijn, bij die i7 had 16GB ook wel een leuke optie geweest maar je kan dat niet kiezen.


ADSL? nee, neem ADHD, dat is pas snel!

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #20 Gepost op: 2013/10/06, 03:47:50 »
Ik kom op een ander bedrag uit  $8-599 MXN IS ( 8499 /17 is 582 euro ) meer dan 17 pesos krijg hier je niet voor de euro  :'(

Re: Krijgt Ubuntu het makkelijker in Mexico ?
« Reactie #21 Gepost op: 2013/10/06, 11:10:18 »
Volgens de koers van vandaag (zondag 6 oktober 2013) is die Inspiron 14 omgerekend 450.93 euro.

@John 50: Dat komt omdat je de verkeerde hebt. Erik had het over de Inspirion 14 met i3, die is 7999 MXN.