Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dhcp van google  (gelezen 737 keer)

Offline chaos7

  • Lid
dhcp van google
« Gepost op: 2014/07/24, 21:54:16 »
ik ga binnen kort weer eens voor een paar dagen weg op de motor en zoals zo vaak maak ik mee dat het internet niet zo werkt als het zou moeten doen. Na onderzoek kom ik er achter dat de dhcp server plat ligt. hoe kan ik in ubuntu 14.04, de dhcp van google invullen zodat ik toch altijd een internet heb?
alvast bedankt
« Laatst bewerkt op: 2014/07/24, 21:59:58 door chaos7 »
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: dhcp van google
« Reactie #1 Gepost op: 2014/07/24, 22:44:55 »
Een dhcp server kan je een netwerkadres (ip-adres) geven. Waarom verwacht je dat de dhcp server plat ligt? Krijgt de computer geen netwerkadres?

Voor zover ik weet heeft Google (nog :P) geen publieke dhcp server. Misschien heb je opgevangen dat Google een openbare dns server heeft (er zijn er meer) maar als het jouw probleem de dhcp server is, lost een andere dns niets op.

Dat je binnenkort op de moter weg gaat is leuk maar heeft dat er mee te maken? Gaat het om mobiel internet?
Klik links bovenin op Documentatie

Offline chaos7

  • Lid
Re: dhcp van google
« Reactie #2 Gepost op: 2014/07/25, 07:40:49 »
hmm nu twijfel ik.
op diverse lokaties waar ik dan even verblijf wordt aangegeven dat er wifi is. ik maak er verbinding mee, soms zelfs met een wachtwoord en toch krijg ik geen internet omdat er geen terugkoppeling is in het internet verkeer.  oftewel je moet eerst iets verzenden voordat je de info terug krijgt. ik heb mij laten vertellen dat als je die getallen van google invult (iets met 8.8.8.8) je altijd een verbinding krijgt. ik denk dan als ik dit standaard invul ik die rare problemen niet meer heb.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline chaos7

  • Lid
Re: dhcp van google
« Reactie #3 Gepost op: 2014/07/25, 20:37:01 »
als ik zie dat ik verbonden ben, dan heb ik dus een IP adres. En als ik geen namen kan ingeven maar alleen ip adressen dan is het handig als ik een open dns.org of google ergens in geef? Is het ook mogelijk om een vast IPadres in te geven als je wel wifi hebt maar niet kan verbinden?nu denk ik dat het laatst lastig is omdat je niet weet in wat voor IP-range het wifi netwerk zit. Nu ik er meer over na denk, heb ik beide gevallen al een paar keer mee gemaakt.

Soms is het zo lastig om een verbinding tot stand te brengen terwijl de eigenaren zeggen free wifi te hebben waar je van hun ook op mag.

nu nog even puzzelen hoe ik dit in 14.04 moet doen en ik heb wat meer bagage als ik weer eens zoiets tegen kom.

dank.

leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt