Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Trillend beeldscherm bii opstarten laptop  (gelezen 2232 keer)

Offline trudol

  • Lid
Trillend beeldscherm bii opstarten laptop
« Gepost op: 2009/12/13, 14:05:36 »
Sinds ik Ubuntu 9.10 op mijn laptop heb "draaien" heb ik problemen met het opstarten. Hij kan niet goed de helderheid van mijn beeldscherm regelen. Ik krijg rechtsboven een of andere "thermometer" waarin het binnenste afwisselend van hoog naar laag op en neer beweegt.
Na verloop van tijd is het dan over. Ik heb een schermafbeelding bijgevoegd
Moet ik soms nog een driver downloaden en installeren. Een daarmede samenhangende vraag is dan waar kan ik precies vinden wat voor soort grafische kaart mijn laptop heeft?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Trudol

Offline Lexaldo

  • Lid
Re: Trillend beeldscherm bii opstarten laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2009/12/13, 17:11:46 »
Die driver zou kunnen staan bij: Systeem->Beheer->Hardwarestuurprogramma's.
Daar heb ik die van mij ook vandaan.

Als je meer wilt weten over je hardware etc, dan kun je (via synaptic) het progje hardinfo installeren.
Dat vind je dan later terug in Toepassingen->Systeemgereedschap. Daar heet het dan System profiler and benchmark.

Offline trudol

  • Lid
Re: Trillend beeldscherm bii opstarten laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/18, 20:14:51 »
Lexaldo, het heeft even geduurd met mijn reactie. Sowieso was het een goede tip om het programmaatje te installeren om de informatie van mijn net-book op te vragen. Je andere suggestie om via systeem/beheer/hardwarestuurprogramma's op te halen heeft niet geholpen.
Ik ben nog wel bezig geweest met Ubuntu netbook remix, want ik dacht misschien dat deze speciale uitgave zou helpen wat het trillende beeld betreft. Maar ik vond de remix geen successie toen ik het bureaublad voor me zag.
Ik leer er maar mee te leven. Over het algemeen heb ik toch een groot apart scherm aan mijn netbook hangen. Zonder dat grote scherm duurt het dan even voordat het trillen ophoudt.
Trudol