Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gutsy Beta: Windows partities worden niet gezien door installer  (gelezen 648 keer)

Hendrikdegraaf

  • Gast
Hoi,

Enthousiast als ik ben, wilde ik niet wachten tot 18 october en heb ik de beta versie van Gutsy op cd gebrand.

Ik heb een vrij nieuwe laptop (Dell XPS M1330) met Santa Rosa platform, dus 7.04 draaien werd redelijk moeilijk. Toen ik de live CD bootte zag ik dat alle harware ondersteund was: super!

Echter toen ik wilde gaan installeren (dual boot met Vista) ging het niet helemaal lekker: De schijfindeler die wordt gestart tijdens het installatieproces herkende mijn Vista partities namelijk niet. Er werd alleen een device aangegeven (geen partities), en de optie met de schuif om de grootte van de nieuwe partitie aan te geven ontbrak.

Ter controle was ik het installatieproces ook begonnen op twee andere computers (een wat oudere pc met XP en een andere laptop die ook vista draait). Op beide machines herkende de schijfindeler keurig de bestaande partities, en werd de optie met de schuif weergegeven.

Ik denk daarom dat het probleem wellicht wordt veroorzaakt door mijn harde schijf. Het is een "fujitsu mhw2160BH". Ik heb al gezocht via google, maar het lijkt niet echt een bekend probleem....

Heeft iemand enig idee waardoor dit probleem wordt veroorzaakt, en weet iemand wellicht een oplossing?

Zou het wachten op de uiteindelijke versie van Gutsy (18/10) uitkomst bieden?

Alvast bedankt,

Hendrik


Offline Dave

  • Lid
Gutsy Beta: Windows partities worden niet gezien door installer
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/01, 12:03:22 »
Lijkt me gewoon handiger om alsnog de definitieve versie te branden.
aan updates haal je bijna een hele cd binnen anders en je gaat 2 kernels hoger zelfs.

Hendrikdegraaf

  • Gast
Gutsy Beta: Windows partities worden niet gezien door installer
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/01, 15:20:03 »
Bedankt voor deze reacties, alsnog!
Momenteel ben ik aan typen vanuit Ubuntu 7.10 definitieve versie.... Ik had de post alleen niet op "opgelost" gezet.