Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost, maar vraag niet hoe]Geluidinstellingen Skype juist instellen  (gelezen 1375 keer)

Hallo,

Ik heb sinds een dag of 2 skype op mijn netbookje staan. Nu zit ik met een probleem.
Bij mijn netbookje heb ik een setje speakers gekocht. Er zitten 2 kabels aan: eentje voor de invoer en eentje voor de uitvoer. Nu heb ik in mijn netbookje geen ingang voor de invoer in zit.
Ik heb een aantal keren een testcall gemaakt in skype, met en zonder speakers ingeplugd. Zonder speakers gaat alles oké, dan hoor ik mezelf terug. Met speakers ingeplugd is dit echter niet het geval.
Hoe stel ik de instellingen zo in zodat de invoer via mijn netbook gaat en de uitvoer via de speakers?
Ik heb ubuntu 11.10.

Bedankt alvast,

Luc
« Laatst bewerkt op: 2012/02/24, 10:02:02 door Luckiboy »

Offline liawim

  • Lid
Re: Geluidinstellingen Skype juist instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/23, 15:49:11 »
Speakers uitvoer? zit er ook een mic. bij?
Je kan met rechtermuisknop op het speaker icoontje klikken en dan naar voorkeuren je geluid instellen.
Is de ingang in je netbook niet alleen voor mic? vaak is die gekleurd. groen voor speakers rose voor mic.

Re: Geluidinstellingen Skype juist instellen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/23, 15:56:18 »
Ik heb op mijn netbook één ingang; die is voor de uitvoer. Hier heb ik het groene kabeltje van mijn geluidsinstallatie ingeplugd. Er zit ook een roze kabeltje bij, die hangt er nu maar een beetje bij. Nu is de vraag of ik mijn invoer, de mic, via mijn netbook kan regelen, óók als de geluidsinstallatie ingeplugd is. Dat lukt nu namelijk niet...

Hopelijk is het nu wat duidelijker,

Luc

Offline liawim

  • Lid
Re: Geluidinstellingen Skype juist instellen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/23, 18:11:57 »
kijk bij het speaker icoontje geluidsintellingen > uitvoer of die niet gedempt staat.

Re: Geluidinstellingen Skype juist instellen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/23, 21:04:00 »
kijk bij het speaker icoontje geluidsintellingen > uitvoer of die niet gedempt staat.

Nee, staat niet gedempt.

Offline liawim

  • Lid
Re: Geluidinstellingen Skype juist instellen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/23, 23:00:58 »
en hoe staan de instellingen in skype zelf? options>audiodevices>open pulseaudio volume control. kijk daar hoe de uitvoer staat ingesteld.

Re: Geluidinstellingen Skype juist instellen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/24, 07:56:19 »
Daar staat bij alle drie "Pulseaudio Server (local)"


Re: Geluidinstellingen Skype juist instellen
« Reactie #7 Gepost op: 2012/02/24, 09:40:06 »
Nog een keer een testcall gewaagd, nu doet ie het ineens wel ???

Offline liawim

  • Lid
Re: [Opgelost, maar vraag niet hoe]Geluidinstellingen Skype juist instellen
« Reactie #8 Gepost op: 2012/02/24, 15:27:43 »
mooi dat het opgelost is. :)