Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP 2133  (gelezen 2221 keer)

Offline kooiboy

  • Lid
HP 2133
« Gepost op: 2011/08/24, 23:02:24 »
Hoi Allemaal,

Wil graag ubuntu op me mini laptop maar als ik hem instaleer of preview doe dan krijg ik allemaal strepen te zien. (video-lag)
Geluid en muis doen het wel. Heb het ook op een extern monitor geprobeerd en het zelfde efect.
Wie o Wie kan me helpen.

PS.

Ik wil hem gebruiken om drivers en software te downloaden voor klanten maar dit zijn windows driver en progs. kan dit met Ubuntu??
en kan ik ook torrents downloaden.

Alvast bedankt voor de hulp.

MVG een starter met Linux.
afz kooiboy

Re: HP 2133
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/24, 23:52:48 »
Wat betreft het beeld: Kun je wat specificaties van die laptop geven, welke videokaart zit erin? Ook belangrijk: welke versie van Ubuntu probeer je te installeren? 11.04 of 10.04?

Voor het andere:
- Windowsdrivers kun je gewoon downloaden, alleen uitvoeren is natuurlijk een ander verhaal. Maar ze downloaden en vervolgens op een USB-stick zetten voor iemand anders dat kan prima.
- Ja je kan torrents downloaden. Hiervoor zit in Ubuntu standaard het programma Transmission. Maar er zijn ook nog wat andere torrentclients voor Linux (Ktorrent en Deluge bijvoorbeeld).

Offline kooiboy

  • Lid
Re: HP 2133
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/25, 10:07:39 »
Hoi Erik1984,

Ik ben in bezit van een HP mini 2133 met een via Chrome9 HC IGP Family
Heb een orginele Ubuntu 8.04 LTS cd gehad.
Bedankt voor de overige info

Mvg Kooiboy

Offline Ramana

  • Lid
Re: HP 2133
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/25, 13:28:45 »
Op mijn HP 2133 draait PCLinuxOS of Arch zonder problemen. Ook Ubuntu 10.04 gaat prima. Ubuntu 10.10 wilde niet lukken (weet niet meer precies waardoor, maar wellicht was het een video-probleem)

edit: Voor Ubuntu 10.04 zie: https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam/HP2133

edit2: en voor de 8.10 gaat het met de video fout: http://extelopedia.wordpress.com/hp-2133/
zal voor de 8.04 ook wel wat sleutelen worden. Lijkt me beter om de 10.04 te nemen...
« Laatst bewerkt op: 2011/08/25, 13:40:13 door Ramana »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: HP 2133
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/25, 16:16:58 »
Hoi Erik1984,

Ik ben in bezit van een HP mini 2133 met een via Chrome9 HC IGP Family
Heb een orginele Ubuntu 8.04 LTS cd gehad.
Bedankt voor de overige info

Mvg Kooiboy

Ubuntu 8.04 wordt sinds mei niet meer geüpdate, niet nemen dus!

Offline kooiboy

  • Lid
Re: HP 2133
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/26, 18:41:40 »
Hoi Allemaal,

Ik heb nu de laatste versie van de site geinstaleerd en het werkt alleen me draadloos wil niet echt werken.
of ik doe wat verkeerd ? Is er ook ergens te zien wat voor hardware het wel doet bijv bij windows.
Ook zou ik de resolutie aan willen passen maar waar.

groetjes,
Kooiboy

Offline Ramana

  • Lid
Re: HP 2133
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/26, 18:49:48 »
Hoi Allemaal,

Ik heb nu de laatste versie van de site geinstaleerd en het werkt alleen me draadloos wil niet echt werken.
of ik doe wat verkeerd ? Is er ook ergens te zien wat voor hardware het wel doet bijv bij windows.
Ook zou ik de resolutie aan willen passen maar waar.

groetjes,
Kooiboy


De driver voor draadloos zit in de repository als restericted driver. Te vinden/installeren met 'Extra stuurprogramma's' (jockey-gtk)
Dus eerst even bekabeld aansluiten.

Offline kooiboy

  • Lid
Re: HP 2133
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/27, 17:32:14 »
Hoi allemaal,

Inderdaad driver gevonden en werkt maar nu is het zo als die aan staat dan loop het systeem vast :(
Ook als ik openoffice wil instaleren loopt het systeem vast. Denk dat het toch niet zo stabiel draaid op mijn laptopje

Groetjes
Ronald

Re: HP 2133
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/27, 17:38:49 »
OpenOffice installeren? LibreOffice is standaard meegeleverd, OpenOffice is dood!

En uiteraard kun je Windows-drivers downloaden, ze installeren kan niet, maar het downloaden is niet afhankelijk van een platform. Dat zou je ook op een Windows 95-computer of op je telefoon kunnen doen.


Welke Ubuntu draait er eigenlijk op die laptop? Ik denk dat 11.04 te zwaar is. Ik raad je aan 10.04 te installeren over 11.04 heen, mocht dat nodig zijn.

Deze laptop blijkt wel een problematisch geval te zijn met Linux, maar dat is doorgaans het geval met Via/Chrome-chipsets. Sowieso niet al te snelle hardware, met Intel zit je beter ;)


Op de al eerder genoemde pagina https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam/HP2133 staat:

"The Broadcom WiFi appeared to lock up the system when trying to do initial updates.
This was resolved by temporally disabling the WiFi (Slide button so led is orange), And immediately installing Broadcom STA drivers (Via the hardware drivers utility) "

Dat zou wellicht jouw probleem moeten oplossen.
« Laatst bewerkt op: 2011/08/27, 17:41:33 door Cumulus007 »

Offline Ramana

  • Lid
Re: HP 2133
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/27, 18:36:54 »
Hoi allemaal,

Inderdaad driver gevonden en werkt maar nu is het zo als die aan staat dan loop het systeem vast :(
Ook als ik openoffice wil instaleren loopt het systeem vast. Denk dat het toch niet zo stabiel draaid op mijn laptopje

Groetjes
Ronald


aha, dat was de reden waarom ik 10.04 op dit notebookje heb staan en niet 10.10. De driver conflict met de kernel. Of het met de 11.04 nog zo is weet ik niet.

Offline kooiboy

  • Lid
Re: HP 2133
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/27, 20:08:01 »
Maar de beeld verhouding klopt ook niet mist de onderstuk als ik een venster krijg.
Wie heeft de zelfde laptop en draait wel oke. Graag zou ik die versie willen hebben. Reden is dat windows gewoon niet lekker draait. Wil gewoon bij klanten kunnen typen en drivers kunnen downloaden oja en mailen.
Er gaan goeie geruchten rond unbutu en wil het graag uitproberen.

groetjes

Re: HP 2133
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/27, 20:27:25 »
Maar de beeld verhouding klopt ook niet mist de onderstuk als ik een venster krijg.
Wie heeft de zelfde laptop en draait wel oke. Graag zou ik die versie willen hebben. Reden is dat windows gewoon niet lekker draait. Wil gewoon bij klanten kunnen typen en drivers kunnen downloaden oja en mailen.
Er gaan goeie geruchten rond unbutu en wil het graag uitproberen.

groetjes

Je hebt al enkele kant-en-klare antwoorden gekregen op je vragen in dit topic.