Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ACPI looking for DSDT ...not found  (gelezen 906 keer)

Offline Jelle

  • Lid
ACPI looking for DSDT ...not found
« Gepost op: 2007/02/05, 21:47:34 »
Mijn laptop met 6.10 draait prima en klaagt niet over DSDT (loopt wel te vaak helemaal vast zonder dat ik de reden kan ontdekken, maar da's al een ander topic)

In mijn opstartlog en syslog zie ik echter wel steeds de volgende regel staan:

ACPI looking for DSDT ....not found

Ik vermoed dat dat (mede) de oorzaak is van het feit dat hybernate niet goed werkt, klopt dat?

Profox zegt (in een ander topic) dat het relatief eenvoudig is om dit aan te passen. Zou het een goed idee zijn om dit te gaan doen, en zo ja, kun iemand aangeven hoe dit dan zou moeten?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
ACPI looking for DSDT ...not found
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/05, 21:51:12 »
Met de adviezen van profoX (terecht bijgenaamd profiX), ben ik nog nooit de mist ingegaan! Topkwaliteit.

Groet, Pjotr.

Offline Jelle

  • Lid
ACPI looking for DSDT ...not found
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/05, 21:56:57 »
Dat geloof ik, maar Profox zegt er in dat topic niet bij:

1) Of het nuttig is en waarom
2) Hoe het moet

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
ACPI looking for DSDT ...not found
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/05, 22:32:36 »
Citaat van: Jelle
Dat geloof ik, maar Profox zegt er in dat topic niet bij:

1) Of het nuttig is en waarom
Ik ben daar niet verder op ingegaan omdat ik niet zeker ben van mijn zaak, en ik wil zeker geen onjuiste informatie verspreiden :) Anyway, ik _denk_ dat een aangepaste DSDT tabel enkel handig is als je daadwerkelijk problemen ondervindt met iets.

Volgens mij betekent 'ACPI looking for DSDT' even veel als 'zoeken naar aangepaste DSDT tabel in initrd/initramfs', maar ik kan me hier zeker in vergissen...

Citaat van: Jelle
2) Hoe het moet
Op die site kan je aangepaste DSDT tabellen vinden http://acpi.sourceforge.net/dsdt/view.php

Daarna moet je met een tool genaamd "acpica" de DSDT tabel compileren en dan bekom je een .aml bestandje ofzoiets... het is een tijdje geleden, maar waarschijnlijk vind je meer informatie terug op die website die ik hierboven heb genoemd.

--
Hibernate is zoiezo een gevoelig onderwerp. Wat werkt er niet? In slaapstand zetten of weer ontwaken? Vaak is het een probleem met de X driver of een bepaalde netwerkdriver die niet goed overweg kan met hibernate... je kan er wel voor zorgen dat bepaalde drivers worden gedeactiveerd bij slaapstand en weer opnieuw geactiveerd wanneer je ontwaakt uit slaapstand, maar waar moest je dit ook alweer aanpassen :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Jelle

  • Lid
ACPI looking for DSDT ...not found
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/06, 08:43:58 »
OK, bedankt. Looking for DSTD...not found zal dus bij iedereen voorkomen die geen aangepaste tabel gebruikt, dat lijkt me vrij aannemelijk. Eigenlijk zou er dan moeten staan:

looking for modified DSTD (of zoiets), dan was ik niet ongerust geworden.

Wat er niet werkt:

Ontwaken. Hij start gewoon weer op met een schoon bureaublad. (ik heb dit overigens al een tijdje niet meer getest...)

Het systeem loopt zo nu en dan volledig vast (zie "Vastlopers in Nautilus") en ik begin te vermoeden dat dit vaker (of alleen maar?) gebeurt wanneer ik op batterij kracht werk. Vandaar dat ik even de hoop had dat het aanpassen van de DSTD tabel een oplossing zou kunnen zijn.