Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Organiseer zelf een release party!  (gelezen 2419 keer)

Offline Double12

  • Lid
Organiseer zelf een release party!
« Gepost op: 2010/02/21, 13:28:29 »
Opzet releaseparties Ubuntu 10.04 LTS
Een releaseparty is een informele bijeenkomst van gebruikers en toekomstige gebruikers van Ubuntu. Meestal worden release parties georganiseerd na een nieuwe release van Ubuntu. Geïnteresseerden die Ubuntu eens willen bekijken of proberen worden hiervoor uitgenodigd. Omdat de volgende release van Ubuntu een Long Term Support-release is, pakken we extra groot uit.

  • De focus ligt op de grote landelijke party. Dit betekent een krachtsinspanning voor de hele community en een klein aantal organisatoren.
  • Iedereen wordt opgeroepen ook op andere plekken kleinere parties te organiseren. De variant die het makkelijkst te organiseren is, is de café-party. Daarnaast kunnen er ook parties op scholen of in bijvoorbeeld buurthuizen worden georganiseerd. We willen graag > 10 kleine parties verspreid door het land organiseren. Meer informatie over het organiseren van deze parties op de pagina over kleine parties.

Meer informatie:





Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Organiseer zelf een release party!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/21, 23:26:03 »
ik wil alvast,, mits te doen mbt regio en agenda mijn medewerking toezeggen aan de regionale RP's als die er komen, om te helpen met bv installatie en kleinschalige voorlichting :)

voor diegene die dit wil gaan doen, er is hulp aanwezig, en naast mij zeker meerdere leden ;)

Re: Organiseer zelf een release party!
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/21, 23:30:48 »
Als het niet te ver weg is is dat voor mij ook geen enkel probleem en hou ik me aanbevolen.Als ik het goed heb begrepen zullen die mini rp's in cafe's of buurthuizen worden gegeven?
Kubuntu 20.04

Offline Double12

  • Lid
Re: Organiseer zelf een release party!
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/22, 10:14:58 »
Alvast bedankt voor jullie hulp!

Als ik het goed heb begrepen zullen die mini rp's in cafe's of buurthuizen worden gegeven?
Ja, precies. Natuurlijk worden die daar niet zomaar gegeven, die moeten wel door iemand georganiseerd worden. Dus als dat je leuk lijkt... :)

Re: Organiseer zelf een release party!
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/22, 12:24:13 »
Ik ga deze week op zoek naar een goede locatie voor een mini rp in Tilburg, ik wil hier graag een install party van maken en kan dus nog wel wat extra handen gebruiken.

Mijn doel is om er een feest van te maken maar dat moet de locatie ook toestaan, voorlopig zoek ik dus nog installatie hulpen en als iemand graag een presentatie geeft is deze ook van harte welkom.

Wil je graag helpen stuur dan een mail naar "arjan @@pestaartje socialdefect punt nl"
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Double12

  • Lid
Re: Organiseer zelf een release party!
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/26, 00:21:23 »
Leuk dat jij een kleine party wilt organiseren, een feest is denk ik ook een goede manier om veel mensen aan te trekken die nog onbekend zijn met Ubuntu. :)

Ook al staan nog niet alle gegevens vast, je kunt hem alvast hier toevoegen: http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Inschrijven
Zo kunnen vrijwilligers zich makkelijk inschrijven.

Re: Organiseer zelf een release party!
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/26, 11:25:54 »
Hij staat er op :) als eerste zelfs
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Double12

  • Lid
Re: Organiseer zelf een release party!
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/26, 12:49:22 »
Nice :D

Wie volgt in andere delen van het land?

Re: Organiseer zelf een release party!
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/27, 20:37:21 »
Tja, een releaseparty durf/wil ik het niet noemen, maar op ons maandelijks computerclubje-avond gaan we het op 20 mei hebben over Ubuntu. In ons superdeluxe ontstellend nieuwe buurthuis dat opeens een mfc heet. Kortom: in de wijk Krakeel van Hoogeveen moeten jullie zijn op 20 mei!
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Double12

  • Lid
Re: Organiseer zelf een release party!
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/27, 22:21:36 »
Het is dan misschien geen echte release party, als buitenstaanders er ook welkom zijn om meer te weten te komen over Ubuntu komt het er toch in de buurt ;) In dat geval zou je hem ook op de inschrijvingspagina kunnen zetten.

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: Organiseer zelf een release party!
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/28, 11:52:45 »
ik vind, als het vrij inloop is, al genoeg voor op de release-party-lijst
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Re: Organiseer zelf een release party!
« Reactie #11 Gepost op: 2010/03/01, 22:27:39 »
Tja, wezenlijk kan iedereen natuurlijk komen he... Maar een beetje klein moet het wel blijven, gezien de ruimte.
Toch kan/moet Topgear er eigenlijk wel bij, mits het mag van zijn ouders.  ;)
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline Double12

  • Lid
Re: Organiseer zelf een release party!
« Reactie #12 Gepost op: 2010/03/06, 22:33:24 »
Hoeveel mensen kunnen er ongeveer in zo'n ruimte?
En wat is de opzet, zijn er nog meer vrijwilligers van Ubuntu NL nodig of wordt alles al geregeld? Anders kun je de party ook hier neerzetten:
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/Inschrijven

Offline Double12

  • Lid
Re: Organiseer zelf een release party!
« Reactie #13 Gepost op: 2010/03/12, 21:29:17 »
Organisatoren, we need you!
Er zijn met twee geplande parties nog grote open plekken op de kaart.

Een party organiseren hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Je regelt een café/buurthuis, je werft vrijwilligers en je zet een paar laptops neer. :D
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ReleasepartyWiki/KleineParty

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Organiseer zelf een release party!
« Reactie #14 Gepost op: 2010/03/13, 14:33:16 »
Tja, een releaseparty durf/wil ik het niet noemen, maar op ons maandelijks computerclubje-avond gaan we het op 20 mei hebben over Ubuntu. In ons superdeluxe ontstellend nieuwe buurthuis dat opeens een mfc heet. Kortom: in de wijk Krakeel van Hoogeveen moeten jullie zijn op 20 mei!

Als het niet allemaal 50+'ers zijn, kan het (hoop ik) best.