Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: www.releaseparty.eu up to date  (gelezen 5049 keer)

Offline Thijsg

  • Lid
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #25 Gepost op: 2010/03/11, 19:21:31 »
En met geld heeft het dus niets te maken. Gewoon de juiste poppetjes op de juiste plek met de juiste gaven en talenten.
Zeer zeker wel. Ubuntu koopt geen paginagrote advertenties in dagbladen of geeft journalisten een gratis laptop om ze een recensie te laten schrijven.

Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #26 Gepost op: 2010/03/11, 19:59:19 »
Hier een woordje van de ontwerper van www.ubuntu-meeting.be :)

Webdesign en -programmatie is een hobby van me. Na men opleiding netwerkbeheerder heb ik nog een jaar opleiding webdesign gevolgd.
Zoals ieder van ons Ubuntu als hobby heeft, verdiep ik me evenzeer in webontwerp, met veel plezier heb ik dan ook ubuntu-meeting.be gemaakt.

Geld heeft er niets mee te maken, ik heb er dan ook geen cent aan verdient ... Na wat Ubuntu me al gegeven heeft, is het nog maar iets kleins wat ik terug doe voor de community.

releaseparty.eu vind ik ook nog steeds mooi qua ontwerp. Wij wilden het wat frisser maken, daarom de andere vormgeving van www.ubuntu-meeting.be
Een paar dagen geleden vernam ik het nieuws over de nieuwe Brand van Ubuntu ... spijtig dat de website al klaar is, anders had ik naar deze nieuwe vormgeving gekeken ... :)

Goed doen voor iedereen gaat nooit.
Je best doen volstaat, ieder doet en geeft wat hij kan.

Kris
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
· Mijn persoonlijke Linux blog

Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #27 Gepost op: 2010/03/11, 20:02:04 »
Het "amateuristische"aan Ubuntu trekt mij juist heel erg aan.Heel veel hardwerkende mensen die dit allemaal belangeloos doen.Dat is de kracht achter dit alles,niet een glossy geldverslindende bling-bling organisatie met (te) dure programmeurs en medewerkers.
Kubuntu 20.04

Offline Double12

  • Lid
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #28 Gepost op: 2010/03/11, 21:54:05 »
Het "amateuristische"aan Ubuntu trekt mij juist heel erg aan.Heel veel hardwerkende mensen die dit allemaal belangeloos doen.Dat is de kracht achter dit alles,niet een glossy geldverslindende bling-bling organisatie met (te) dure programmeurs en medewerkers.
Ik zie het liefst een combinatie van beide: hardwerkende belangeloos werkende mensen, die toch de kracht zijn achter een professioneel ogend product. Dat professioneel ogend kan al in de kleine dingen zitten, zoals het nieuwe brand van Ubuntu dat pas is ontwikkeld.

Wat betreft de website ben ik het met cumulus007 eens. Wie commentaar heeft kan ook meehelpen. Het aanbod van het Artwork-team is in dit verband dus heel goed :)

Offline ertai

  • Lid
    • programming
    • http://www.ertai.nl
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #29 Gepost op: 2010/03/11, 22:23:05 »
Ik vind dat de heren achter releaseparty.eu goed werk leveren. Ik vind het netjes eruitzien. Al het gezeur schieten we niks mee op.
Is je vraag opgelost? Markeer het als [OPGELOST] in de titel van je bericht!

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #30 Gepost op: 2010/03/11, 22:37:29 »
+1 ertai :)

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #31 Gepost op: 2010/03/11, 23:49:35 »
Ik vind dat de heren achter releaseparty.eu goed werk leveren. Ik vind het netjes eruitzien. Al het gezeur schieten we niks mee op.

Jongens mijn postings zijn geen gezeur. Neem je zelf als community toch eens serieus. Kan je met zo'n website naar buiten treden? Ja dat kan zeker, maar wat voor indruk laat je achter.
Durf nou eens eeeeeerlijk in de spiegel te kijken en je te verplaatsen in je doelgroep.

als ik windows gewend zou zijn en dan zo'n website zie die mij zogenaamd moet verlossen van windows dan heb ik direct als consument een raar gevoel. Als de website er amateuristisch uitziet, dan zal dat OS of ubuntu zelf ook wel amateuristisch zijn. Dat zijn logische gedachten die dan in een mens opkomen door juist ja, DE EERSTE INDRUK !!

wees toch eens wat zelf kritischer en niet gelijk zo op de tenen getrapt als iets wordt gezegd. Het gaat mij er om dat alles beter wordt, dat het NIET amateuristisch overkomt maar juist een professioneel iets.

Professioneel staat pertinent niet gelijk aan geldverslindende zaken, neem dat nu maar gewoon aan.

--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #32 Gepost op: 2010/03/12, 00:03:43 »
Mooi als je commentaar c.q. kritiek geeft. Maar wat zou er dan moeten veranderen volgens jou, om het een professionelere uitstraling te geven? Iets met Flash bijvoorbeeld?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #33 Gepost op: 2010/03/12, 00:07:09 »
Daar zat ik dus nu net ook al aan te denken,zou graag van landfiets willen horen wat hij precies in gedachte heeft.
Kubuntu 20.04

Offline landfiets

  • Lid
    • Toets en Stem
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #34 Gepost op: 2010/03/12, 00:39:02 »
k heb al aangegeven dat de belgische variant zeer veel beter is.
de ontwerper van die site heeft notabene hier vandaag ook nog gereageerd.
waarom maakt hij die website niet? flash hoeft niet perse, maar wat meer met kleur, niet zo stijf, en met gevoel voor stijl. Nu heeft het ontwerp o.a. een heel groot nutteloos links en rechts kader, terwijl er maar weinig middenruimte is waar je info of iets moois kwijt kunt. Dat is al erg jammer.
Vraag gewoon die Scormen (de belgische ontwerper) of hij dat ontwerp wil gebruiken ook voor onze releaseparty, desnoods met wat aanpassingen als dat nodig is. Samenwerken met hem lijkt me zeeeeeer wenselijk. En men moet nooit weer zomaar een landelijke website de lucht in gooien zonder het kritisch te hebben bekeken. Kijk verder als..........vrijwilligers die het er even bij doen.... met alle respect voor hen en de weinig tijd die ze hadden, maar dan moet je jezelf serieus nemen en aangeven dat je beter die website niet kan maken omdat je te weinig tijd hebt.
De hele denkwijze achter zoiets moet anders. Alleen gaan voor het best mogelijke, en niet om wille van tijd of vrijwilligheid enorm aan kwaliteit inboeten.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/12, 00:43:11 door landfiets »
--------------
Intel-NUC 8i5BEH, 256Gb M.2 SSD , 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
Intel-NUC 10i7FNH, 500GB M.2 SSD, 16Gb ram - Manjaro Gnome 21
--------------

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #35 Gepost op: 2010/03/12, 02:29:31 »
De Belgische site ziet wat flitsender uit, maar minder "strak". "Strak" heeft als voordeel dat het uiterlijk en de inhoud beter met elkaar door een deur kunnen; dat de een de ander niet zal overheersen. In dat opzicht is de Nederlandse site wat beter (Scormen, ik kraak uw site niet af. Dat is mijn bedoeling niet.).

En "professionaliteit" verkrijgen door Flash raadt ik af. Flash is vaak een blok aan het been, zelfs bij glasvezel. Bij dat laatste is weliswaar het laden niet zo'n probleem, maar mag je echter evenzeer (bijvoorbeeld) eerst even geduldig wachten totdat de zaak is "uitgezoefd". Voorbeelden van hoe het niet moet:
http://welcome.hp.com/country/nl/nl/cs/home.html
http://www.xxodd.nl/ (de hele tijd dat drukke "geflits")
http://www.sapphiretech.com/presentation/?lid=1 (idem)
http://www.asus.com/entryflash.htm (beter was dit: http://www.acer.com/worldwide/selection.html)

Of muziek die plots begint te tetteren: http://eu.levi.com/en_NL/index.html Wat is daar het praktisch nut van?

Jaaa mensen, erg professioneel, die flash- en muzieksites hierboven. Dan zit releaseparty.eu toch beter in elkaar: het werkt gewoon zonder gedoe, gewoon een strakke site die goed laadt en prettig leest (ook belangrijk als je wil dat de inhoud van je tekst überhaupt overkomt).

Bij deze mijn twee centen.
« Laatst bewerkt op: 2010/03/12, 02:31:28 door Peter »

Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #36 Gepost op: 2010/03/12, 10:12:16 »
Flash was maar een voorbeeld. Mijn zoon doet een opleiding interactief vormgever, hij loopt stage bij een professioneel bedrijf, daar is het allemaal flash wat de klok slaat, of het nu wel of geen praktisch nut heeft.
Als het er maar gelikt uit ziet. Voor mij hoeft dat ook niet, maar men vindt het allemaal geweldig.
Ik hou liever van een rustige site die overzichtelijk is en inderdaad zonder "leuk"muziekje. Er zijn genoeg mensen op het forum die leuke dingen maken, getuige het draadje over websites hier op het forum.
Er is best nog wel tijd om de site wat op te poetsen. Informeer eens bij die leden. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #37 Gepost op: 2010/03/12, 10:20:45 »
Ik zou zeggen, wie wil helpen met het verbeteren van de www.releaseparty.eu website, neem contact op middels een pm met de beheerders van de website, cumulus007 en raggar om te overleggen hoe en wat je bij zou kunnen, willen dragen om de website te verbeteren.

Re: www.releaseparty.eu up to date
« Reactie #38 Gepost op: 2010/03/14, 11:58:14 »
Ik heb nog een bugje gevonden, als ik een bericht aanmaak en ik vul in het verificatie gebeuren lynx in dan werkt hij niet maar als ik koala intyp werkt hij wel :|