Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: apple ipod touch===>itunes  (gelezen 4223 keer)

apple ipod touch===>itunes
« Gepost op: 2009/02/24, 07:23:23 »
Hallo!
ik ga de apple ipod touch kopen maar ik heb geen itunes. Kan ik daar aan geraken met ubuntu en heb ik hiervoor wine nodig ofzo???
lucas

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/24, 09:42:39 »
Ik zou zeggen, google even ;)

edit: Met wine gaat het zeker niet lukken, maar er zijn wat alternatieven die met sommige apple-apparaten overweg kunnen.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/24, 11:16:02 »
Hey,

Ik kan je alvast vertellen dat dit niet gaat lukken.
Je hebt hier echt Windows/mac OSx voor nodig..

Ik ben zelf al een tijdje bezig om dit goed te realiseren maar het lukt nog niet echt, wat je wel kan doen is virtueel windows binnen ubuntu installeren en op deze manier je ipod touch bijhouden.
Je zal af en toe toch echt je firmware moeten updaten en dit kan niet zonder iTunes.
Wel is na dat je, je ipod hebt volgegooid een jailbreak een optie, maar dit mag eigenlijk niet van Apple dus ik zal ook niet linken naar de documentatie (google is your friend!). Met een jailbreak is het mogelijk om de ipod via wifi te syncen.
Voor alsnog is het dan onmogelijk om je firmware te updaten, dus hou dit goed in de gaten :-)!

Dit is de reden dat er op mijn flaptop nog steeds een Windows partitie staat.

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/24, 17:14:08 »
Met een jailbreak is het mogelijk om de ipod via wifi te syncen.
Voor alsnog is het dan onmogelijk om je firmware te updaten, dus hou dit goed in de gaten :-)!

Onmogelijk om de officiele firmware te updaten, maar de jailbreak firmware wordt wel geupdate ;)

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/24, 17:20:01 »
Dat is zeker waar  ;) ik ging alleen even van het legale uit :)!

voor mij de grote reden om naast mijn iphone een g1 te nemen zodat ik niet altijd naar windows hoef :P sommige weken gebruik ik uit luiheid alleen me g1 omdat die wel gewoon volledig met elk os werkt

Offline Remuzzz

  • Lid
Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/24, 17:38:35 »
Ik heb mijn Iphone firmware gewoon geupgrade via een virtuele windows hoor. Werkte prima!

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/24, 17:43:20 »
Ik heb mijn Iphone firmware gewoon geupgrade via een virtuele windows hoor. Werkte prima!
ik doe dat ook en het werkt de dag dat een of ander linu programma de touche ondersteunt ... zal windows vliegen (al dan niet door een raam :-))

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/24, 18:49:35 »
Ik heb mijn Iphone firmware gewoon geupgrade via een virtuele windows hoor. Werkte prima!

dat zeg ik toch ook, alleen dan nog kan dat dus niet in ubuntu zelf :-)
btw, hoe heb jij het gevirtualiseerd dan? Ik krijg het binnen virtualbox niet voor elkaar :(

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/25, 12:33:15 »
Ik heb VirtualBox 2.1.4 (dit is niet de open source, maar direct van SUN gedownload!In opensource werkt USB niet goed)
draaien met XP als guest. In XP heb ik outlook en iTunes 8 draaien.

Als ik mijn iPhone op mijn laptop aansluit, krijg ik een mooi icoontje in Ubuntu (8.10).
Dan in het VirtualBox window waar XP draait, het menuutje  Devices > USB Devices openen en iPhone selecteren.

Synct als een bezetene. Geen enkel probleem.

Succes.

Eagleman.
Ubuntu user # 30077

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/28, 22:00:33 »
hallo! ik heb net een ipod touch gekocht maar mn computer herkent hem niet! wat moet ik doen???

lucas

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/28, 22:04:16 »
Ubuntu heeft nog geen ondersteuning voor de iPod Touch. Het Amarok-team en het Songbird-team zijn er wel mee bezig.

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/28, 23:08:29 »
Een iPod Touch kopen om 22:00:33 's avonds.
Da's geluk hebben. :-P

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #12 Gepost op: 2009/03/01, 07:38:21 »
Een iPod Touch kopen om 22:00:33 's avonds.
Da's geluk hebben. :-P

heb hem niet in de winkel maar van iemand anders gekocht :D

dus... ik kan nog geen liedjes op mijn ipod zetten  :-[ >:( :| :-X ??? :o

kan ik niet met wine itunes runnen en dan zo...
« Laatst bewerkt op: 2009/03/01, 07:42:12 door luckylucas »

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #13 Gepost op: 2009/03/01, 09:00:54 »
zou kde of iets anders mn ipod wel herkennen

Offline #!

  • Lid
    • tuxtopia
Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #14 Gepost op: 2009/03/01, 11:02:01 »
KDE of Gnome, dat maakt niks uit voor je ipod.
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/apple-ipod-touchgtitunes/

Je eerste topic wel doorgelezen? daar staan een aantal antwoorden in!

Als je bedoelt dat de computer in kwestie de hele ipod niet ziet dan zou ik hem even aan Windows hangen en kijken of die het überhaupt wel doet, straks heb je een slechte (over)koop gedaan.

Succes :)!

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #15 Gepost op: 2009/03/01, 11:16:09 »
Alleen als je een jailbroken iPod Touch hebt met de 1.x firmware, dan werkt ie wel in Linux.

iTunes werkt op zich wel onder Wine, maar dan moet je wel even doen wat er onderaan staat (How TO install iTunes on Ubuntu): http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=14793
« Laatst bewerkt op: 2009/03/01, 11:19:29 door Vistaus »

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #16 Gepost op: 2009/03/01, 18:23:35 »
ik heb virtualbox geïnstalleerd maar nu krijg ik geen geluid meer op mn computer en virtualbox ging ook niet...
zij er echt geen andere oplossingen??? ik heb ook al iets gelezen dat je met rhytmbox kan maar dat ging ook niet...
lucas

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #17 Gepost op: 2009/03/01, 18:41:26 »
Probeer Songbird eens, die schijnt support voor je apparaat te hebben.

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #18 Gepost op: 2009/03/02, 19:05:40 »
in januari had ik een ipod nano 4th gen. gekocht.. en ik zag ook hele tijd te klote met itunes.. ik ben gtkpod tegen gekomen maar werkt niet echt.. misschien iemand van jullie daar wel meer succes in heeft.

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #19 Gepost op: 2009/03/03, 14:21:28 »
Rhytmbox heeft ook geen ondersteuning voor de 2.x firmware van de iPod Touch. Het is dus wachten op Amarok en Songbird...

Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #20 Gepost op: 2009/03/03, 17:22:27 »
En als je een alternatief zoekt voor iTunes, kijk dan eens op mijn website: http://sites.google.com/site/ubukuntu/windows-linux--programma-alternatieven

Offline Hanssun

  • Lid
Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #21 Gepost op: 2009/03/22, 17:12:49 »
in januari had ik een ipod nano 4th gen. gekocht.. en ik zag ook hele tijd te klote met itunes.. ik ben gtkpod tegen gekomen maar werkt niet echt.. misschien iemand van jullie daar wel meer succes in heeft.


je moet deze site eens doornemen staat precies hoe je het moet installeren , bij mij werkt het goed ;) .
http://www.simplehelp.net/2007/07/07/how-to-use-gtkpod-to-manage-your-ipod-in-ubuntu/nl/

Gr Hans,

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #22 Gepost op: 2009/03/22, 17:23:54 »
Banshee 1.4+ doet het gewoon. Heeft ook mtp support: http://banshee-project.org/ (mtp= media transport protocol, ook voor je ipod)

Offline Hanssun

  • Lid
Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #23 Gepost op: 2009/03/22, 17:51:36 »
dus genoeg alternatie leoquant.

Gr Hans,

nahtzee

  • Gast
Re: apple ipod touch===>itunes
« Reactie #24 Gepost op: 2009/03/24, 13:29:03 »
Hallo!
ik ga de apple ipod touch kopen maar ik heb geen itunes. Kan ik daar aan geraken met ubuntu en heb ik hiervoor wine nodig ofzo???
lucas

okay ik denk die snapt wel wat van computersmaar blijkbaar niet.
APPLE SUXX waarom zou je in  ares naam een  apple product kopen?
als er honderden betere en goedklopere zijn