Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Unity 2D automatisch starten?  (gelezen 972 keer)

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Unity 2D automatisch starten?
« Gepost op: 2011/11/02, 16:15:24 »
Weet iemand misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat Ubuntu 11.10 2D automatisch opstart bij het aanzetten van een pc?

Als ik nu de pc aanzet boot het systeem automatisch in de standaard Ubuntu met Unity 3D, ook als ik afsluit vanuit Unity 2D (na af en aanmelden) wordt de volgende keer 3D weer gestart. Het systeem draait op zich wel met 3D maar 2D draait soepeler vandaar dat ik dat als standaard vast wil zetten. Zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijn, maar het is me dus nog niet gelukt  ???

Offline jan11000

  • Lid
Re: Unity 2D automatisch starten?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/02, 16:42:25 »
Pc opstarten, dan waar je zou moeten inloggen, kiezen 2D, dan pas inloggen, dan start hij de volgende keer ook zo op.

Offline Dave

  • Lid
Re: Unity 2D automatisch starten?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/02, 16:42:53 »
De laatste updates binnen gehaald?
Nu zou dat onthouden moeten worden bij automatisch inloggen.

Re: Unity 2D automatisch starten?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/02, 17:34:53 »
http://ubuntuguide.net/ubuntu-11-10-how-to-auto-login-gnome-shell-gnome3-desktop

ipv gnome 3 kies je voor ubuntu 2D als regel, je kan deze bewerking ongedaan maken door dezelfde regel te veranderen met ubuntu (3d omgeving)

met 11.10 is het niet mogelijk via de GUI dat te veranderen (voorlopig) .
« Laatst bewerkt op: 2011/11/02, 17:37:40 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Unity 2D automatisch starten?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/03, 09:19:48 »
Pc opstarten, dan waar je zou moeten inloggen, kiezen 2D, dan pas inloggen, dan start hij de volgende keer ook zo op.

En als je de pc daarna weer op automatisch inloggen zet wordt het opstarten in 2D onthouden?

@Dave
Ik heb op zich wel de laatste updates, maar al wel van beta 1, misschien dat dat nog uitmaakt.
Nou ja, omdat ik het op mijn eigen pc niet voor mekaar kreeg vroeg ik het eigenlijk. Maar ik wil 2D permanent maken op een pc van mijn vader, die nieuw geinstalleerd wordt na een HD crash. Handige timing overigens met de huidige HD prijzen... :rolleyes:

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Unity 2D automatisch starten?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/03, 09:23:01 »
http://ubuntuguide.net/ubuntu-11-10-how-to-auto-login-gnome-shell-gnome3-desktop

ipv gnome 3 kies je voor ubuntu 2D als regel, je kan deze bewerking ongedaan maken door dezelfde regel te veranderen met ubuntu (3d omgeving)

met 11.10 is het niet mogelijk via de GUI dat te veranderen (voorlopig) .

Ik heb nog een Unity 2D handleiding gevonden bij Leo Cardinaals
http://lcardinaals.wordpress.com/2011/05/21/ubuntu-unity-2d/

Zie hier inderdaad de magische toverspreuk: sudo /usr/lib/lightdm/lightdm-set-defaults -s ubuntu-2d